rolex deepsea leveret af forhandler?
#11
(02-07-2016, 07:14 PM)Oak Skrev: Problemet lå lidt i at jeg har haft ringet rundt og fået af vide at de ikke har følgende model, og der er venteliste på( alt lige fra 5 til 10 personer skrevet op afhængig af forhandler) men jeg så også kunne komme på listen og at ventetiden var 6-8 måneder. Jeg bliver så ringet op senere på dagen og bliver tilbudt et som de personligt kan levere på min adresse. Jeg spørger bare ind til hvor de lige pludselig havde skaffet det fra, når jeg lige har fået af vide at de ingen ure har, og der i øvrigt er flere personer som er skrevet op længe før mig,

Hun blev ret irriteret og sagde: " bare glem alt om det ur, jeg sælger det bare til en anden"

Jeg kan ikke forstå jeg ikke kan stille spørgsmålstegn omkring dette, da jeg i første samtale fik af vide at de ingen ure havde, og så efterfølgende tillade sig at snakke til folk i sådan en tone.

- Jeg syntes det er uforskammet måde at behandle folk på. Så hvis det er sådan de kører deres forretning, så bliver jeg aldrig kunde hos dem.


Fuldstændig som "Stenstrupigen" skriver - masser af folk bliver skrevet op til ure "på skrømt" eller fortryder eller har købt andetsteds uden at fortælle det til forhandleren.

Prøv så derefter at se det fra forhandlerens side i dette tilfælde - du ringer til dem og spørger til uret og får at vide, at der er venteliste og der kan gå en del tid. Det er aldeles muligt, at de har et ur liggende til deres vindue - det er meget normalt, at forhandlere reserverer et ur til dette og først, når de får flere ind vil tilbyde det til kunderne på ventelisten (også ofte efter aftale med den første på listen) .......... formentlig lyder du ved denne melding en smule skuffet - det ved jeg, at jeg ville.

Forhandleren gør dig så rent faktisk den tjeneste, at hun med det samme ringer rundt til dem, der står foran dig på ventelisten for at høre, om de vil købe uret og det viser sig, at det er der ingen af dem der vil - måske af ovennævnte grunde.

Derefter ringer hun til dig i forventning om, at du vil sætte pris på, at hun har gjort en indsats for dig og at du vil blive glad for, at du nu kan købe uret alligevel og ligefrem få det leveret - og i stedet for en tilfreds og glad kunde, så bliver du småfornærmet og mistænksom og antyder måske endog, at hun nok ikke er helt fin i kanten !!??

.......................man kan imho diskutere, hvem der er uforskammet og jeg kan sådan set ganske udemærket forstå, at hun bliver sur og giver dig besked om, at du kan glemme alt om det ur !!!   Icon_head
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • Jens, Sub-erman
Svar
#12
Peter@
I guder hvor du beskriver det godt.
Det er faktisk en meget almindelig opførsel fra kunderne... Icon_blink
Vi skal finde os i meget, når vi står bag disken....
Så vil bare give dig  Icon_clap  Icon_clap   Icon_Up
Mvh
Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

[-]
  • pbr
Svar
#13
det vente liste for Rolex er faktisk lidt sjovt. Det er faktisk at den vente liste er for at gøre Rolex mere eftertragtede. I virkeligheden nå bliver fortalt der ikke er nogen ur på lager så er der altid flere stykker som de bare kan sælge. Var selv hos klarlund for at kigge på den ny daytona og der fik jeg lov til at køb den med det samme
Svar
#14
Hun blev ret irriteret og sagde: " bare glem alt om det ur, jeg sælger det bare til en anden".....

Hun skal da lige på et basis salgskursus i hvordan man taler med kunder...
Mvh Kim 
Svar
#15
(03-07-2016, 09:12 AM)misiu Skrev: Var selv hos klarlund for at kigge på den ny daytona og der fik jeg lov til at køb den med det samme

What??? Købte du det?
Svar
#16
nej kim. Var bare ind for at kig og snakke med de andre urmager. Og så kom vi bare i snak om den ny Daytona som lige pludselig er blevet tilbudt at købe med det samme.
Svar
#17
Der er ingen tvivl om at forhandlere bruger "ventelister" til at skabe en hype omkring urene, men at blive tilbudt den nye Daytona så hurtigt er alligevel noget meget få bliver tilbudt. Selv et par af de helt gode kunder hos Klarlund jeg kender (læs: har købt rigtig mange ure af dem) har ikke fået muligheden. Nå, men for mig betyder det ikke noget, da jeg alligevel ikke er i markedet for et og undskyld til trådstarter for off topic.....

Og on topic, hvis du gerne vil have uret, så køb det og lad være med at tænke mere over om hun fik formuleret sig uheldigt eller ej.
[-]
  • Jens
Svar
#18
Jeg synes altid, at der er noget komisk over det, at man som kunde får "lov" til at købe noget.
Også over det, at kunder, fx til ny iPhones, ligger i kø for at få lov til at købe ny telefon til fuld pris.
Så jeg ville kun kontakte Ragnar igen for at fortælle, at man bliver nødt til, at svare pænt på et helt oplagt spørgsmål.
Og så købe uret hvor pris og service er i orden.
Husk at Rolex er et "premiumprodukt", som skal omgærdes af "premiumservice".
Det er den totale købsoplevelse, det drejer sig om!
I disse dage for 30 år siden købte jeg mit Datajust hos Klarlund. Betalte fuld pris, da jeg stadig var ung og naiv.
Nu er jeg kun naiv, men jeg har glædet mig over uret lige siden!
/
Kristen

"Der kommer altid en letbane og et Rolex igen!"
Svar
#19
(03-07-2016, 09:09 AM)Lars Skrev: Peter@
I guder hvor du beskriver det godt.
Det er faktisk en meget almindelig opførsel fra kunderne... Icon_blink
Vi skal finde os i meget, når vi står bag disken....
Så vil bare give dig  Icon_clap  Icon_clap   Icon_Up
Mvh
Lars


Lars & pbr  Icon_Up  Icon_Up
Folk bag disken i dette sammenhæng bliver altid mistænkeliggjort af næsevise, kværulerende "kunder" (hvoraf ret få, når det rigtigt gælder køber noget).

Noget andet er at hver eneste sommer, i hvert fald siden ultimo 90´ene har der været mangel af specielt Dwellere og en gang i mellem også S/S Subs. Ikke en seriøs mangel, men ofte på en måde at man ikke kunne få uret på armen med det samme. Måske mest pga. at rigtigt mange af de seriøse købere (= dem som køber og ikke kun spørger priser etc) timer deres køb af Rolex dykkermodeller lige der hvor ferien begynder og så er der ikke altid nok klokker i montren  Icon_blink
Og angående det hvem der skulle til en Emma Gade kursus om opførsel: Sjovt nok, alle som har prøvet at stå bag disken bare en dag eller to peger på "kunder". Og "Kunder" med anførselstegne pga. at dem uden anførselstegne køber og dem med spørger og spørger og meget sjældent køber... (den værste afart af denne gruppe er nok dem som prutter om priser i telefon... Icon_head )
Jeg tror nu absolut ikke at man bruger fake ventelister for at gøre Rolex mere eksklusivt. Rigtigt nok fungerer ventetiden absolut som en veltænkt marketingstrik men er baseret på virkelig efterspørgsel.

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
[-]
  • Lars
Svar
#20
Hej Oak.
Jeg forstår godt din undren men...
Vil du ha uret og det er sprit nyt og fra en AD så køb.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)