Her er min Speedmaster 125 (første gang)
Hændelsesforløbet fra nr.1 til nr.2 er følgende:
Jeg fik et kortvarigt sindssygt(?) anfald af fornuft, hvor fornuften (undtagelsesvis) fik lov til at lyde:
"Den store uhåndterbare 'klump' kan du (sgu) da ikke rende rundt med! - Se at slippe af med den"
... "Bedøvet" af fornuft, satte jeg uret (som jeg havde købt for 16K) til salg på Kaplans Auktioner - og modtog 17K.

Her er min Speedmaster 125(2) på vej ind

Omega service rapport og udskiftede dele

Her er min Speedmaster 125 (anden gang)
Indløbet til nr.2 er følgende:
Jeg savnede (naturligvis) min store upraktiske, uhåndterlige og
Uergonomiske "Grimling" i samme øjeblik auktionen lukkede.
Da en "node" i mit netværk poppede op med meldingen: "Vi har en SPM125, netop hjemvendt fra Omega. Er du interesseret i den til 10K?"
Reaktionstiden var ca. 1,001 ELM - så var handelen afsluttet.
Jeg har forlængst fået styr på fornuften, og er lykkelig ejer af Speedmaster 125 nr.2.
Med et ur af denne karakter, må man gøre sig klart, at det forholder sig ligesom kvindernes højhælede sko:
# Er det praktisk? - NEJ
# Er det bekvemt? - NEJ
# Ser det godt ud? - Ja! ... Oven i købet hammer-godt.
Fremover har jeg fået ganske godt styr på "fornuften", der i tilfælde af genopståen - bliver hamret ned i panelhøjde, med ovenstående ræsonnement.
Nedenfor ses 2 ure, der aldrig skulle have været solgt:

Flightmaster 1'ste generation

Speedmaster Broad Arrow, kaliber 3303
... Såfremt Flighty eller BA dukker op på målsøgeradaren, vil der blive kommanderet, "Lock on target" aldeles øjeblikkeligt.
...
og så er der lige Speedmaster Alaska Project
Da jeg havde sat mig ind i urets fantastiske udviklingshistorie og enestående egenskaber - Var jeg solgt.
Efter endt udvikling i 1970, kom det aldrig til kommerciel produktion og handel.
I 2007 blev uret kortvarigt tilbudt i en Limiteret Edition på 1970 stk, hvor jeg erhvervede nr. 532.

Speedmaster Alaska Project.
Det blev så et af de få ure - erhvervet fra nyt - med komplet udstyr af bokse, remme, lænke, værktøj og papirer.
Uret blev hæget om, og beskyttet mod brug, og var næsten at betragte som et museumsstykke.
Det fik fornuften til at sige til mig: "Det er (sgu) da ikke Omegamuseet! - Du går jo aldrig med det! - Slip af med det!"
"Bedøvet" af fornuft satte jeg uret til salg på Kaplans auktion: "Important Watches", hvor det blev udbudt til en latterlig lav mindstepris.
Som ejer af uret, havde jeg ikke kunnet modstå et øjebliks sindssyge af momentan fornuft; men
uret kunne. Det opnåede end ikke mindstebud.
Jeg har nu lært at leve med, "at Alaska ikke vil af med mig".
"Alaska" bliver nu brugt, uden smålige hensyn om, at kunne stå i stand 10 af 10 mulige.
I stedet hygger vi os, Alaska og så jeg!
Hermed blev Alaska uret, jeg ikke valgte 2 gange; men tværtimod: "Uret som valgte mig 2 gange".
Skulle I miste den faste styring i jeres ur-interesse, og blive overfaldet af fornuft i et svagt øjeblik, så sig endelig til.
Jeg kan mobiliseres på et split sekund, med henblik på at få ethvert tilløb til "fornuft" tromlet totalt fladt.
Med venlig hilsen - Geodoc