Omega Geneve
#1
Smile 
Hej alle kyndige ureksperter  Icon_smil

Jeg er amatør til benet. Men har alligevel vovet at købe et Omega Geneve dameur på en onlineauktion. Se linket her:
http://www.lauritz.com/da/auktion/omega-.../i4269746/

Det er ment som en gave til min kære søster, som blev forelsket i mig eget Omega Seamaster De Ville, som netop er blevet fixet hos Bo Mølbak for den nette sum af 2000.
Jeg kunne godt tænke mig at få et bud på alder på dameuret? Og har jeg mon gjort et fund til pengene eller betalt overpris?  Icon_party

Hvad vil I tro, det vil koste at få sat uret i stand? Jeg er på ingen måde ude efter en perfekt istandsætning. Det skal bare se pænt ud og fungere uden problemer, hvis I kan følge mig. Min søster går ikke op i, at det er original rem og den slags. 

Jeg ser frem til at høre jeres svar.

Mvh. uramatøren, der er glad for onlineauktioner  Icon_e_biggrin1
Svar
#2
Hej LouissLitt

Dameure er ikke i særlig høj kurs og slet ikke de ovale og firkantede. Ud fra design af uret vil jeg gætte på, slut 60'erne starten af 70'erne aldermæssig.
815 kr. for sådan et ur er (i mine øjne) lidt for meget og hvis du (eller din søster) smider 1500-2000 oveni for service vil det være alt for meget.
Jeg vil mene, at du kan finde et serviceret vintage dame Omega hos urmagere til 2-3000 og jeg ved, at der var par gange hvor dameversion af Seamaster De Ville (automatic) blev solgt for 3500 fra urmager.

Alt det er jo lige meget hvis hun er glad for uret  Icon_smil
Svar
#3
Hej Dwndler

Tak for svar. Uret trænger til en kærlig hånd. Skiven er lidt beskidt på indersiden, mens glas og urkasse ridset.

Men jeg vil prøve at se, hvor længe det kan holde sig kørende på en optrækning. Med lidt held kan det holde et døgn.

I så fald vil jeg tage det med næste gang, jeg afleverer et mine andre ure til service hos Bo Mølbak. Mon ikke, han så vil være flink og rense glas og skive - bare sådan overfladisk, så det ser pænt ud.

Så skal det nok blive et fint brugsur, selvom det måske er lidt dyrt købt. 

Igen tak for svar.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)