Marina Militare?
#31
(06-05-2016, 09:16 PM)Avantismo Skrev: Min mening om MM er som de andre herinde. 

Sikkert udemærket kvalitet men helt uden sjæl og låner alt for meget på designsiden fra panerai.

Ikke en direkte kopi, men lugter fælt af kopiur.

Hellere et Tissot, Certina, Tag Heuer, Citizen eller Seiko.
+1 Absolutly spot on. My interest in watches like MM is about the same as 99.99999999 of the worlds watch dealers and experts.Just buy-use and throw away junk.Nothing to do with snobbery or disrespect for people who cannot afford expensive watches.we should stop trying to  give any credibility to brands like this,they do not deserve any.If we get new begginers on our site,we should give them good advice,based on our experience of watches.Not start advising them that it is ok to buy a piece of watchmaking junk.Maybe some would like to go down to this level,i do not intend to.
                                          I happen to fish a lot,and have achieved a top level in this sport.I have competed at international level,and have taught many  people how to catch fish.I would never advise them to pop into the local supermarket to buy a fishing kit. Icon_smil
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#32
Jeg var i lang tid i tvivl om Marina Militare var et specielt ur/serie fra Panerai! De ligner MEGET Panerai ure, så det er nok mere henne i kopi afdelingen de høre til.

Jeg ville rigtigt gerne have et Panerai men kan ikke betale prisen lige pt.

Personligt ville jeg ikke gå med et kopi Panerai, men spare op og købe originalen :-)

Jeg synes at man skal have lov til at spørge på forums, det er jo på den måde at der kommer resultater frem på google, hvis ingen spørger, ja så kommer der intet frem!

Jeg er selv ny i denne ('hobby'?) interesse, og kan ikke altid finde et ordenligt svar på nettet, eller i dette forum, måske er den eneste tråd flere år gammel, og der kan være sket meget i mellemtiden.

God weekend :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • whoa
Svar
#33
(07-05-2016, 03:08 PM)arsenio3d Skrev: Jeg var i lang tid i tvivl om Marina Militare var et specielt ur/serie fra Panerai!  De ligner MEGET Panerai ure, så det er nok mere henne i kopi afdelingen de høre til.

Jeg ville rigtigt gerne have et Panerai men kan ikke betale prisen lige pt.  

Personligt ville jeg ikke gå med et kopi Panerai, men spare op og købe originalen :-)

Jeg synes at man skal have lov til at spørge på forums, det er jo på den måde at der kommer resultater frem på google, hvis ingen spørger, ja så kommer der intet frem!

Jeg er selv ny i denne ('hobby'?) interesse, og kan ikke altid finde et ordenligt svar på nettet, eller i dette forum, måske er den eneste tråd flere år gammel, og der kan være sket meget i mellemtiden.

God weekend :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Of course its okay to ask here,and people on this site try to be helpfull.But remember that the answers you get can be very different.Some will give you honest answers,and some will give you an answer that is just designed  to make new friends.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
[-]
  • Smilla
Svar
#34
Off topic: Nu er der en, der nævner, at de fleste herinde på forum nok ikke vil mene, at et automatisk ur til under 2000,- er noget værd. Hvad med et ur som Seiko skx007? Det er da ellers et erkendt ur blandt en stor skare af urnørder?

On topic: Kig evt på SAS watch co. De har lavet en model der hedder Air, som er samme stil som Panerai, uden at være en efterligning (imo). Jeg er desuden enig i at MM er grimme og noget bras tangerende kopi.
Svar
#35
Jeg tror meget at rigtig mange herinde - og urtosser generelt - meget hurtigt kan blive enige om at der sagtens kan fås fine ure i den helt lave prisklasse, med SKX007 som et glimrende eksempel Icon_Up
Svar
#36
Ja det er sku der jeg bevæger mig mest :-D der er rigtig mange fine ure under 2-3 k!

**insert clever or fun qoute here**
Svar
#37
Genopliver lige tråden lidt her.

Jeg brugte et par timer i nat på lidt research og generelt nørderi, jeg så youtube videoer osv. og generelt får man indtrykket af at MM urene er af en fin kvalitet som går ret stabilt.

Der er en del debat om MM skal sættes ind i 'Fake' eller 'Homage' kategorien, da den ene side siger at der jo ikke står 'Panerai' på MM urene eller andet som fx gravering bagpå eller Panerai lignende indpakning; og derfor udgiver det sig ikke for at være et, ligesom når man er på ferie og kan finde 'mærkevarer' på markeder til vilde tilbudspriser.

Den anden side siger at Panerai har rettighederne til 'Marina Militare' brandet* og den specielle kronelås er patenteret.
*(selv om der er et andet urmærke der laver ure til det Italienske søværn, hvor der står Marina Militare på urskiven, og patentet på låsen er udløbet?)

Jeg har så læst en meget interessant tråd på et andet forum, hvor det lader til at når man køber et MM ur éet sted fra, så er det ikke det samme som hvis man købte det et andet sted fra.
De laves åbenbart af frit tilgængelige dele og kan samles af 'enhver', så der vil være forskel på kvalitet, garanti, service osv.

Der er så nogle samlere som er mere troværdige og yder andre tillægsydelser, der er fx en som tilbyder MM urene med en vandtæthed på 200m en anden tilbyder safirglas i stedet for mineralglas.

Jeg har endda set et med et Schweizisk Unitas urværk i stedet for den billige Kinesiske efterligning, men så koster uret også $400 og ikke $82-115

Jeg må indrømme at måske er ved at ændre mening lidt, dvs. jeg kunne godt finde på at anskaffe et på et tidspunkt...
(jeg kan høre folks hånd klaske mod panden nu haha)

For det første så kommer jeg nok aldrig til at købe et ur som koster +30K (det kan jeg næsten bygge/købe et hus i udlandet for).
For det andet så ser kvaliteten ikke værst ud når man tager prisen i betragtning, og hvis der sker noget med uret kan man bruge det til at øve sig på mht. reparationer eller prøve at smide et ETA værk i det og prøve kræfter med den side af at være 'ur-nørd'.
For det tredje så kan jeg rigtigt godt lide stilen og designet.

Og så var der den sag om at Panerai brugte billige seiko værker til en serie af deres meget eksklusive luksus ure, de blev klasket i uden at der blev gjort det mindste for finish eller andet.

Så er der alle Submariner/Fifty Fathoms efterligning/homage urene, dem køber folk i en lind strøm uden at sige det er fake eller at snylte (og var det Rolex der kopierede Blancpains design? og er det ok når det er Rolex der gør det?).

Nå, jeg har en masse research og overvejelser at gøre endnu Icon_study
Svar
#38
Hvad koster det ur du overvejer at købe?
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#39
(21-05-2016, 11:29 AM)Stensbjerg Skrev: Hvad koster det ur du overvejer at købe?

Afhængig af sælger og om det skal have safirglas eller ej, så koster de mellem $82 og $140
Svar
#40
Fake watches are for fake people,is something i once read.My opinion is that some people can use a lot of time and effort to justify buying junk,that will always be junk.
                                                               Let them buy what they like,it as no effect on the sales of Rolex or Panerai etc etc.And people who know even a little bit about watches,can work out,that you do not get great quality for a couple of hundred dollars.I personally think that many buy these watches because they want to impress others in a cheaper way.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)