Pensioneret urmager?
#1
Hej,
jeg har et gammelt Seiko Scubasub 450 som jeg er ret glad for - og som trænger til service. Det koster omkring 2kilo hos en forhandler. Kender I en pensioneret urmager som kunne se det som et billigere hyggeprojekt?

Mvh Lasse
Svar
#2
Nu ved jeg ikke hvor gammelt det er man der er en urmager på pension som skriver herinde. Kan ikke huske navnet. Starter med P.

Jeg gav også 2.000 kr. for service af mit fra 1976 inkl. 1 års garenti.

Uret kunne kun gå max 30 - 50 sekunder af gangen.

Men som urmageren sagde er det ofte et utaknemmeligt job at give service til disse gamle Seikos da gode dele er svære at skaffe. Så urets værk blev renset og smurt og få ridser i glasset blev lavet. Det går nu 26 timer før det går i stå og taber 16 sekunder i døgnet. Så man skal være forberedt på, at er uret i meget dårlig stand, bliver resultatet middelmådig. Jeg håber da dit går og ikke er supergammelt, så det kan performance bedre end mit :).
Svar
#3
Hvorfor affinder du dig med så stor difference. Det burde kunne reguleres væsentlig bedre.
P.N.
Svar
#4
(28-04-2016, 06:57 PM)P.N. Skrev: Hvorfor affinder du dig med så stor difference. Det burde kunne reguleres væsentlig bedre.
P.N.

Hej PN

Nu går jeg kun med uret 3 - 5 dage om måneden. (til at begynde med for 8 måneder siden var det 10 - 14 dage om måneden). Mange ting var noget slidt i uret så jeg affinder mig med det. Men måske kan du ordne Lasses ur. Det er dig han søger :)

Måske hvis man brugte en hel del tid kunne urmageren, som bruges af nogle herinde gør det bedre, men han får jo timeløn og 7 ugers venten var lang tid nok. Og måske hvis man indstillede reguleringen til fuld skrue at det gik eksempelvis + 5 sekunder, men jeg tror ikke det vil holde i særligt lang tid og da jeg ikke går med uret så meget ville jeg ikke tage ind til København igen med det da urmageren kun har åbent 3 dage om ugen ca. 5 timer af gangen.

İmage

İmage

İmage

İmage
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)