Bedste urværk for pengene.
#1
Hej med jer :)
Min interesse for ure er så småt begyndt at blive større. Nu kigger jeg ikke længere kun på urets udseende og design. Urets værk har nu også min interesse.

Derfor er jeg nysgerrig for at høre jeres mening om, hvor man får mest value for pengene, når man snakker om urværk.

Glæder mig til at høre jeres input :)

Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk
Svar
#2
mit hurtig svar er Jaeger lecoulter
Svar
#3
(17-04-2016, 07:49 PM)misiu Skrev: mit hurtig svar er Jaeger lecoulter

Mit hurtige svar er at du køber et Seiko fra Tyskland med et værk af typen 7S26. Det koster ca. 750 kroner og er samme værk som der er i  SKX007. Lad s antage at det holder  ca. 10 år uden service. så køber du et nyt og har så igen ur i 10 år osv. osv. på den måde har du ur i 100 år for ca. 10.000,-
For den pris får du dårligt serviceret et JLC, Rolex eller Omega….. og slet ikke om føje år..

Der er selvfølgelig også endnu billigere løsninger på bedste urværk for pengene f.eks. quartz, men jeg formoder du er til mekanisk :-)
Det er kun dig selv der afgører hvad du syntes er "bedste urværk for pengene" Den ekstra kvalitet du betaler for er bestemt ingen garanti for at uret kører i rigtig mange år uden problemer… Men at man så syntes at noget er rigtigt lækkert og at man gerne vil have et dyrt ur af et klassisk mærke, ja så er man allerede ramt af en bagsille der slører ens dømmekraft…
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group
https://www.facebook.com/groups/326314512747838/
[-]
  • whoa
Svar
#4
^^^ meget godt formuleret!

Sent using rock, paper scissor!
Svar
#5
Du er hermed udnævnt til "ORAKEL" Henry. Det kunne ikke siges mere præcist  Icon_flag

P.N.
Svar
#6
The best value for money caliber you can buy,is the one PN can get all the parts he needs to service it. Icon_smil
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)