Fundet vintage Citizen
#1
Hej nørder :)

Jeg var lidt i tvivl om hvor denne post skulle ligge (japansk eller vintage) men nu forsøger vi med vintage. Icon_cool

Jeg fandt nemlig dette automatiske citizen til en billig mønt.. Egentlig er det slet ikke noget for mig, men i ved jo hvordan det er når man nærmest får smidt et ur i nakken. Icon_smil

İmage

Jeg har efterfølgende googlet men jeg har ikke været i stand til at opsamle så meget information. På skiven står der nederst (meget småt) skrevet 8200-924352-SM hvilket skulle indikere et Citizen 8200 værk i uret?

Nogen der ved lidt mere om hvad jeg har med at gøre her? :D
Svar
#2
Hej msh1.
Der er nok ikke det store at skrive om det ur.
Jeg vil kalde det en traktor.....
Eneste detalje der kan være, er at rotoren er spændt fast med en rund møtrik, med to flader. Mange bruger en fladtang til at løsne og spænde den fast, men der findes et special værktøj, til netop de møtrikker/skruer, når jeg kommer på værkstedet skal jeg se om jeg kan finde værktøjet og tage lidt billede, det bliver nok ikke lige den samme caliber, værktøjet passer på de fleste af Citizen's automatik calibre.
Ellers et typisk ur fra 70-80'erne fra Citizen, vi solgte dem ganske godt... Icon_smil Icon_smil Icon_smil
Mvh
Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
#3
Hej Lars

Tak for svar.. Jeg tænkte nok at det ikke var nærmere specielt men interessant lille historie med rotoren :)
Svar
#4
Hej MS1
Jeg synes du det er et meget cool ur du har der :-)
(29-03-2016, 04:24 PM)msh1 Skrev: Hej Lars

Tak for svar.. Jeg tænkte nok at det ikke var nærmere specielt men interessant lille historie med rotoren :)
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)