Nye Ingenieur Chronografer
#1
IWC har netop præsenteret tre nye Ingenieur modeller med det nyudviklede kolonnehjuls kronograf værk 69370. Værket består af 200 dele og har en power reserve på 46 timer. Det har 33 jewels og måler 30 mm i diameter og 7,9 mm i højden.

De tre Ingenieur modeller relaterer sig til klassisk motor sport. Derfor blev de præsenteret ved weekendens Goodwood Road Racing Clubs (GRRC) medlemsarrangement i England. En af modellerne er opkaldt efter racerkøreren Rudolf Caracciola (fra 1930'erne), en anden er opkaldt efter den berømte Mercedes model W125 Silver Arrow og endelig er en guldudgave dedikeret til årets GRRC begivenhed i en LE på blot 74 eksemplarer. Det var nemlig klubbens 74. arrangement. De andre to udgaver er LE i 750 eksemplarer.

Her er billeder af de nye kronografer:

İmage
Ref. 380701 Ingenieur W125
İmage
Ref. 380701 Ingenieur W125
İmage
Ref. 380702 Ingenieur Rudolf Caracciola
İmage
Ref. 380703 Ingenieur 74th Meeting Goodwood
Svar
#2
Jeg er normalt ikke til Ingenieur, men de her er dælme flotte Icon_drool Og så bliver jeg mere og mere overbevist om at jeg på et tidspunkt bliver nødt til at eje et ur i rødguld - noget jeg troede aldrig ville ske. Det må være alderen Icon_blink
Svar
#3
Det er meget interessant, at det nye design helt har sluppet alle reminicenser fra Gentas design fra 1976. Designelementer fra den berømte Ingenieur ref. 1832 har ellers fulgt Ingenieur-linien lige siden.
JK
Svar
#4
Ja, det har du ret i - det er nok det jeg godt kan lide Icon_smil
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)