33684
#31
(25-02-2016, 07:31 PM)KimT Skrev:
(25-02-2016, 07:27 PM)ultoman Skrev: Men hvis man skal prøve at koge lidt suppe på det, så er en af grundene måske at det herinde er så svært at poste billeder især sammenlignet med facebook, og ofte starter tråde jo med et billede...

Vælger man at bruge Tapatalk er det ligeså nemt at poste billeder her som på Facebook ;-)

jep, det er også den vej jeg normalt benytter når jeg skal poste billeder, men når man så gør det via telefon, så har jeg/man nok en tendens til at bruge "færre" bogstaver, end hvis jeg som nu sidder ved en computer
Svar
#32
Det er jeg enig i.
Svar
#33
(25-02-2016, 07:31 PM)willy Skrev:
(25-02-2016, 06:47 PM)Avantismo Skrev: Tak for svineren Willy / Rodney. 

Du er tydeligvis en STOR menneskekender. 

Ps hvis du magter det så smid lige et billede af dit seneste ur, så skal jeg nok skrive : Fedt ur
 

Let me say straight away,i do not know you personally.And i have no right to judge you at all.I am sure you,just like everyone else have a lot of good things about you.I answered you in the same tact and tone,you used against me.It is very easy on the net to judge people in the wrong way.I can assure you that if ever i meet you in person,there will never be hard feelings from my side.I think i have had about 6 different watches this year,i have been doing this for many years now.I do not need the opinions of others about my watches.I have my own.


Du skal nok lige have styr på tidslinien her, Willy - det indlæg fra Kim, som du citerer her er ikke det indlæg, som du svarede med et personangreb ! Det indlæg, som du citerer her, er derimod Kims svar på dit personangreb, hvilket jeg synes ændrer tingene en hel del !
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#34
(25-02-2016, 07:27 PM)ultoman Skrev: Lidt sjov observation du har gjort dig der TDN.

Nu er jeg ikke selv vintage mand, og skal derfor forsøge ikke at kloge mig for meget. Jf min logik så burde netop vintage være mere oplagt på et sådan forum, fremfor facebook, da jeg forbinder vintage som værende "meget" nørdet, og derfor ville jeg jo mene at en sådan platform som dette forum er, er bedre end facebook, men der tager jeg jo tydeligvis fejl.

Jeg selv er med en en del grupper på facebook, blandt andet flere af "urtosse" grupperne, og der må man sige der er mange opdateringer, jeg selv synes dog at der er lidt for meget gymnasiedreng over det til min smag, derfor kan jeg bedre lide de gode tråde herinde. Her vil jeg gerne slå et slag for facebook gruppen urnørderne som i min bog er mere seriøs.

Men hvis man skal prøve at koge lidt suppe på det, så er en af grundene måske at det herinde er så svært at poste billeder især sammenlignet med facebook, og ofte starter tråde jo med et billede... Så jo flere billeder der forsvinder ind på facebook, jo mere aktivitet forsvinder der så fra vores site...

Det er ihvertfald mit gæt på hvorfor aktiviteten er faldet herinde.

Og som andre er indepå, så lader det også til at folk har mindre lunter herinde når det kommer til at respektere hinanden, hvor der istedet alt for hurtigt går personfnidder i den, som jeg aldrig gavner nogen, andet end folks egne ego'er :)

Jeg er ikke uenig i at FB platformen er dårligere end et internet forum som dette, facebook er et flygtigt medie hvor indlægget fra i dag er langt væk i morgen. Her har et forum som dette en fordel på historikken hvor man nemt kan søge gamle tråde. Men hvad hjælper det når der ingen vintage aktivitet er her, så hellere en FB gruppe.....
Sjovt da jeg var medlem af urnørderne var 95% at indlæggene svinere af Urtosse grupperne og 5% om ure og det må jeg indrømme pissede mig af, men det kan jo være det er blevet bedre. Dengang var der ikke mange medlemmer.  
Som bruger af PC synes jeg det er meget træls ikke at kunne indsætte billede her, det kan man altså godt på Klocksnack, Omegaforum, PuristSPro m.v.
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
#35
(25-02-2016, 07:21 PM)pbr Skrev: Det vil måske komme som en overraskelse for dig, Willy - men det var faktisk lige nøjagtig dig, som min kommentar var rettet imod pga. nedenstående i mine øjne aldeles unødvendige personlige angreb på Kim "Avantissimo" ! Kims indlæg var på ingen måde et personangreb, men han var uenig med dig, hvorefter du blev personlig !!

Tag et godt kig i spejlet, Willy - du er ikke selv "hvid som sne" !! Og folk gider ikke flere personlige angreb herinde, hverken fra dig eller andre ......... og det er derfor, at folk udvandrer - ikke fordi der er flere "lette" indlæg end "tunge" !!


Citat:I have written more on this site,than you ever have my friend.When did you last write something interesting about watches? You like to comment on what others write,but contribute nothing but personal attacks on those that do.You are a born follower of others,without any real meaning of your own.What you mean about watches would bore most people to death.I have up to now never read anything interesting from your hand,except negative comments about people who happen to disagree with you.
The guy names me in his answer to my post.He did not keep to the subject,have you overlooked this point?You would have to be deaf dumb and blind,not to see that his answer was personal Peter.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#36
(25-02-2016, 08:01 PM)willy Skrev:
(25-02-2016, 07:21 PM)pbr Skrev: Det vil måske komme som en overraskelse for dig, Willy - men det var faktisk lige nøjagtig dig, som min kommentar var rettet imod pga. nedenstående i mine øjne aldeles unødvendige personlige angreb på Kim "Avantissimo" ! Kims indlæg var på ingen måde et personangreb, men han var uenig med dig, hvorefter du blev personlig !!

Tag et godt kig i spejlet, Willy - du er ikke selv "hvid som sne" !! Og folk gider ikke flere personlige angreb herinde, hverken fra dig eller andre ......... og det er derfor, at folk udvandrer - ikke fordi der er flere "lette" indlæg end "tunge" !!


Citat:I have written more on this site,than you ever have my friend.When did you last write something interesting about watches? You like to comment on what others write,but contribute nothing but personal attacks on those that do.You are a born follower of others,without any real meaning of your own.What you mean about watches would bore most people to death.I have up to now never read anything interesting from your hand,except negative comments about people who happen to disagree with you.
The guy names me in his answer to my post.He did not keep to the subject,have you overlooked this point?You would have to be deaf dumb and blind,not to see that his answer was personal Peter.

Joeh, men hvis man bliver provokeret, så kan alle forfalde til at blive personlige - min pointe er, hvem der egentlig begyndte.......... og det var i dette tilfælde dig, Willy !!
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#37
Jeg har det på den måde at man kan vælge at være her eller vælge at lade være!

Det er ligesom ude i den virkelige verden - ingen er uundværlige...

Niveauet er som det er blevet til og jeg indrømmer at jeg heller ikke bidrager med de store horologiske indspark, men dem der kender mig ved også at jeg altid står parat med en hjælpende hånd hvis man mener at jeg kan bidrage....

Ingen tråde er bedre end andre ligesom ingen mennesker er bedre end andre ligesom i princippet ingen ure er bedre end andre - det afhænger af øjnene der betragter, vurderer og ser!

Jeg er ikke aktiv på FB og heller ikke Instagram, men overvejer at vise lidt af samlingen på en Instagram konto - det må fremtiden vise!

Herinde burde vi alle kunne behandle hverandre ordentligt, men det kan ikke undgåes at der kommer lidt konflikt engang iml - sådan er menneskets natur nu engang bare indrettet....

- Så er det sq ligegyldigt om det er en kamp på ure - kvinder - jobs - biler - whatever.....

Tag det for hvad det er - X mængde tids hygge om dagen!  Icon_Up 

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
[-]
  • pbr, Stensbjerg
Svar
#38
(25-02-2016, 09:01 AM)Avantismo Skrev: Æv. Nu troede jeg lige at jeg skulle læse om et sjælden caliber eller en anden hemmelig sag.

Og så var det bare en fis i en hornlygte.

Folk bruger vel dette forum som de selv har lyst. Det er ikke en negativ ting.

At folk med stor urviden og dyb teknisk indsigt slet ikke deltager aktivt på forummet kan ikke ophidse mig.

Jeg ville med glæde læse alle de indlæg. Men de "kloge" folk udebliver åbenbart.

Sådan er det bare.

Jeg vil fortsat skrive "Fedt ur og tillykke med dine nye seje sneakers". D

Desuden vil jeg blive ved med at flashe billeder af mine 8-9 faste ure. 

Jeg er ikke urhandler og derfor er de ure jeg har i min line urkasse, mine helt egne personlige ure. 

Udvalgt efter flere års research og opsparing. 

Og det er meget begrænset hvor meget horolistisk suppe man kan koge på et 6R15 Seiko basisværk.

-

Start med dig selv. Du har flere gange sagt at du har læst mange spændende artikler. Del dem herinde.

Jeg vil da opfordre dig selv til at komme med en masse spændende indlæg, som jeg vil læse med stor fornøjelse.

Og det kunne jo så afstedkomme, at nogle andre personer fik gang i tastaturet.
Peter read this.Start with yourself.Try reading everything next time.Tio could see it,why could you not? Selective reading maybe?
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#39
(25-02-2016, 08:05 PM)Willy Skrev:
Avantissimo Skrev:Æv. Nu troede jeg lige at jeg skulle læse om et sjælden caliber eller en anden hemmelig sag.

Og så var det bare en fis i en hornlygte.

Folk bruger vel dette forum som de selv har lyst. Det er ikke en negativ ting.

At folk med stor urviden og dyb teknisk indsigt slet ikke deltager aktivt på forummet kan ikke ophidse mig.

Jeg ville med glæde læse alle de indlæg. Men de "kloge" folk udebliver åbenbart.

Sådan er det bare.

Jeg vil fortsat skrive "Fedt ur og tillykke med dine nye seje sneakers". D

Desuden vil jeg blive ved med at flashe billeder af mine 8-9 faste ure.

Jeg er ikke urhandler og derfor er de ure jeg har i min line urkasse, mine helt egne personlige ure.

Udvalgt efter flere års research og opsparing.

Og det er meget begrænset hvor meget horolistisk suppe man kan koge på et 6R15 Seiko basisværk.

-

Start med dig selv. Du har flere gange sagt at du har læst mange spændende artikler. Del dem herinde.

Jeg vil da opfordre dig selv til at komme med en masse spændende indlæg, som jeg vil læse med stor fornøjelse.

Og det kunne jo så afstedkomme, at nogle andre personer fik gang i tastaturet.
 

Peter read this.Start with yourself.Try reading everything next time.Tio could see it,why could you not? Selective reading maybe?


Jeg har skam læst det - endog flere gange for at sikre mig, at jeg ikke tog fejl. 

Du kan da ikke for alvor mene, at der i det, som Kim skrev lå et personangreb der på nogen måde berettigede den sviner du gav ham !!??  Icon_e_confused

Det eneste, der kan siges her, er vel at han er uenig med dig .............. men det må man måske ikke være ?? 

Jeg gider ikke diskutere mere med dig, Willy - hvis ikke du selv kan se, at du er forkert på den i dette tilfælde, så er det omsonst......... og så er du selv en større del af problemet, end du selv vil indse !
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#40
(24-02-2016, 07:24 PM)willy Skrev: 33684 This is the amount of people writing or reading about their bloody shoes on this so called Watch site.Sorry to say it ,but this site has never been more boring.This is not facebook,so who gives a fuck about the colour of your underwear or the shoes you wear.We are turning into a place where the only purpose is to boast about the latest watch or shoes people have bought.And i for one am so tired of reading Great Watch Fantastic Watch day after day.Come on people write something interesting about watches!
Jeg har vist nogle af mine sko. De er ikke blodige.
Nej, det er ikke Facebook. Der er jeg ikke.
Jeg praler ikke af mine ure.
Undertøj? Har ikke set skygge af det!
Jeg ved ikke meget om ure, og har svært ved at skrive noget interessant om dem, så forvent ikke noget fra mig.
/
Kristen
[-]
  • Claus Tukjær
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)