Hvor kan jeg se hvad land mit Seiko er lavet i?
Har jo erhvervet mig et Seiko, men der står ikke noget om land på det.

Hvordan kan man se det? Tænker de vel ikke kun er lavet i Japan?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
Hej Torben

Det tror jeg kan være svært at vurderer når det kommer til de forskellige Seiko-modeller og der skal vel noget dokumentation til for at være sikker ??

Mit specielle Seiko i limiteret udgave har sådan et bevis med omkring fremstilling, håndsamlet osv., ellers er det vel ikke til at se nogen steder.

İmage
Med venlig hilsen Michael

Mine Breitling ure gennem tiden
Svar
F.eks. på SKX... modellerne kan man se det på skiven og ud fra, om ref.nr. er med "j" til slut. Mange af den modelserie er f.eks. samlet i Malaysia, men jeg ved ikke, om delene også er produceret dér.

Dog har jeg læst flere steder, at det overhovedet ikke har indflydelse på kvaliteten - andre steder har jeg læst, at de modeller, der har "j" til slut ikke nødvendigvis er samlet i Japan, men måske blot er beregnet for det japanske marked.

Måske JoePete vil kunne hjælpe hér !?
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Kun Seikos bedre ure laves fuldstændigt i Japan. Rigtig mange af deres øvrige ure produceres i andre lande, og mange forskellige dele produceres i ét land, og sendes så til et andet, for at blive samlet der. Seiko har dog en ret god/streng kvalitetskontrol, hvorfor langt de fleste ure vil være af sammenlignelig kvalitet uanset produktionssted - især til prisen. Dog stiller Seiko høje krav til de urmagere, der arbejder på de bedre Seiko ure (især fx Grand Seiko), hvorfor disse ofte har en god portion erfaring og efteruddannelse. Så vidt jeg ved, fremstilles dele til Seikos ure i Malaysia, Singapore, Kina og Japan - og sikkert også andre steder.

Et ur som Sumo blev i starten produceret i Japan. Af forskellige årsager blev produktionen af fx urkassen udlagt til Kina. Alligevel står der på bagkassen af en Sumo i dag "Made in Japan" - efterfulgt af "WP". Får man fat i en Sumo, hvor der står "A" "Made in Japan", er uret produceret og samlet i Japan. Sådan er verden så underlig ... Icon_blink Og går vi først i gang med SKX modellernes forskel mellem "K" og "J", samt "21 jewels" på skiven af de hævdede i Japan fremstillede ure, (hvad de ikke er), Icon_blink ) skal de helt store stile og forklaringer i vælten, hvorfor det her undlades Icon_drunken Søg på fx WUS og Thewatchsite - så finder I forklaringer om shipping ruter mv. God læsning Icon_Up

Her kan man kigge nærmere på Shizuku-ishi Watch Studio, som fremstiller nogle af Seikos mest spændende ure:
http://www.shizukuishi-watch.com/eng/index.html

Hodinkee har besøgt fabrikken i Morioka:
http://www.selectism.com/2015/05/06/seik...tory-2015/

SpringDrive teknologien forklaret:
https://www.youtube.com/watch?v=q8siXmlwPzI
De venligste hilsner, John
[-]
  • millan renatus
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)