Opbevaring/transport af ure (igen)
#21
Et ur gemt i en sok i en toilettaske? Nu er tyve jo ikke dummere end almindelige mennesker Icon_e_biggrin1
JK
Svar
#22
Og generelt er det en dårlig ide. Sokke/undertøjsskuffer er noget af det første en indbrudstyv tjekker Icon_e_wink

Det er fint for beskyttelse af uret mod ridser m.v. men ikke mod tyveri.
Svar
#23
Et tyv skal nok finde det hvis han vil. 

Om det ligger i en sok, pose, urkasse eller anden transportkasse.  

Jeg lægger det jo ikke fremme og frister nogen. 

Sidste år havde jeg Planet Ocean og G shock med på ferie. 2 uger i det kriseramte Grækenland. 

Jeg gik kun med PO om aftenen. Resten af tiden lå det i toilettasken. 

Jeg har rejst i Grækenland i over 25 år. Har aldrig fået stjålet noget på ferien. 

Jeg putter det bare i en sok for at beskytte uret imod ridser. Intet andet. 

Jeg prøver ikke på at finde det bedste gemmested for en tyv. 

Jeg gider ikke leve i frygt. Sådan er jeg.
Mvh Kim 
Svar
#24
(28-02-2016, 02:36 PM)Avantismo Skrev: Et tyv skal nok finde det hvis han vil. 

Præcis.

Al det opbevaring jeg taler om i denne tråd er for at urene ikke "kommer til skade" og det har intet med tyveri at gøre. Det er en helt anden snak og IMHO er det ifht. indbrud i hjemmet kun en bankboks der virkelig er brugbar. På ferier tager jeg aldrig mere end et ur med og så er det på armen døgnet rundt.
Svar
#25
(28-02-2016, 02:01 PM)KimT Skrev: Og generelt er det en dårlig ide. Sokke/undertøjsskuffer er noget af det første en indbrudstyv tjekker Icon_e_wink

Det er fint for beskyttelse af uret mod ridser m.v. men ikke mod tyveri.
I had a break in 10 years ago,they took everything of value.But they did not find my IWC or Rolex hidden in my sock draw.Pro thieves work very quickly,they just empty things on the floor,they do not examine each object they find.I had a friend in England he was a pro burglar for 25 years,and only served 18 months in prison.He was quite a wealthy man,and now runs a legitimate buisness.He told me about the sock trick.If you put the watch in the middle of a rolled sock,you hear nothing when the contents of a cuboard or draw are emptied on the floor.He only allowed himself a certain amount of time to search a house,speed is very important.Watch cases or safes are easy meat for a good thief.I know many other good places to hide valuables,but i will keep those to myself Icon_smil
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#26
Ikke nødvendigvis. En pro ved lige nøjagtig hvor folk typisk gemmer sine værdigenstande som i frysere, tømte cremetuber, sokkeskuffer o.s.v. Det sidste sted jeg ville gemme mine ure, ville være i steder som disse og kender flere der har mistet smykker og lign. netop ved at tro de var sikre så åbenlyse steder. Nej, jeg holder mig til bankboksen og et på armen Icon_smil
Svar
#27
(28-02-2016, 02:55 PM)willy Skrev:
(28-02-2016, 02:01 PM)KimT Skrev: Og ge. nerelt er det en dårlig ide. Sokke/undertøjsskuffer er noget af det første en indbrudstyv tjekker Icon_e_wink

Det er fint for beskyttelse af uret mod ridser m.v. men ikke mod tyveri.
I had a break in 10 years ago,they took everything of value.But they did not find my IWC or Rolex hidden in my sock draw.Pro thieves work very quickly,they just empty things on the floor,they do not examine each object they find.I had a friend in England he was a pro burglar for 25 years,and only served 18 months in prison.He was quite a wealthy man,and now runs a legitimate buisness.He told me about the sock trick.If you put the watch in the middle of a rolled sock,you hear nothing when the contents of a cuboard or draw are emptied on the floor.He only allowed himself a certain amount of time to search a house,speed is very important.Watch cases or safes are easy meat for a good thief.I know many other good places to hide valuables,but i will keep those to myself Icon_smil

Come on, Willy! Give os a hint on those clever hiding places! 

I am new to mechanical watches, and it IS a serious problem what to do with those babys. 

May be a confidential PM with a few tips??

And, eh... where abouts did you say you reside...?  ;-)
Svar
#28
Min familie i London havde indbrud for mange år siden. 
Som en del af det præventive politiarbejde fik de udleveret 2 falske dåser Baked Beans som politiets teknikere havde med ud til alle indbrudsofre. Mening var selvfølgelig at man kunne gemme sine værdier i dåserne og stille dem bland de andre dåser i spisekammeret. 

Da politiet var kørt og min familie ville sætte dåserne på plads opdagede de at tyvene også havde været i spisekammeret og kun vendt de (rigtige) dåser med bønner som de havde stående. 

Den fidus har sikkert virket i 2-3 uger....  Icon_lol
Svar
#29
(28-02-2016, 03:21 PM)Gert Skrev:
(28-02-2016, 02:55 PM)willy Skrev:
(28-02-2016, 02:01 PM)KimT Skrev: Og ge. nerelt er det en dårlig ide. Sokke/undertøjsskuffer er noget af det første en indbrudstyv tjekker Icon_e_wink

Det er fint for beskyttelse af uret mod ridser m.v. men ikke mod tyveri.
I had a break in 10 years ago,they took everything of value.But they did not find my IWC or Rolex hidden in my sock draw.Pro thieves work very quickly,they just empty things on the floor,they do not examine each object they find.I had a friend in England he was a pro burglar for 25 years,and only served 18 months in prison.He was quite a wealthy man,and now runs a legitimate buisness.He told me about the sock trick.If you put the watch in the middle of a rolled sock,you hear nothing when the contents of a cuboard or draw are emptied on the floor.He only allowed himself a certain amount of time to search a house,speed is very important.Watch cases or safes are easy meat for a good thief.I know many other good places to hide valuables,but i will keep those to myself Icon_smil

Come on, Willy! Give os a hint on those clever hiding places! 

I am new to mechanical watches, and it IS a serious problem what to do with those babys. 

May be a confidential PM with a few tips??

And, eh... where abouts did you say you reside...?  ;-)
Icon_lol Icon_lol Icon_lol Icon_lol I do not know you that well Gert,you might be a really good burglar.There are two types of thieves pros and amateurs,and they operate in different ways.But it is not difficult to fool them.I now have an Alarm and a very good Insurance.You could also make a little hole in the ground somewhere in the shed or garden.But then i suppose someone will tell me that thieves bring sniffer dogs with them today. Icon_smil

PS.Cannot be so hard to teach a dog how to scent watch oil Icon_lol Icon_lol
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#30
Jeg bruger nn IKEA-kasse med rumdelere til opbevaring i hjemmet (den koster 29,- ) http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/60263606/

Til rejsen kan anbefales et brilleetui evt. med lidt skum i, dem får man smidt i nakken hos optikeren.

Okay, der gik lige lidt "månedens tip fra Idé Nyt" i den. Men det er vel tilladt at være lidt nærig :-)

God søndag.

M.v.h. Thomas
[-]
  • Smilla
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)