Royal Watches Gøteborg
#1
Hej 

Er der nogen som kender ham her:

Royal Watches Gøteborg

Erfaringer - gode / dårlige?

Mange tak.

Mvh TBP
[-]
  • serdar.ziyanak
Svar
#2
Kigger os på et ur fra ham, har mailet lidt med ham i dag. Synes han ligger langt under markedsprisen på ure ved ikke helt om det er godt eller dårligt.
Er spændt på om der er nogen der kan sige god for ham.
[-]
  • serdar.ziyanak
Svar
#3
(03-02-2016, 09:20 PM)Bombay Skrev: Kigger os på et ur fra ham, har mailet lidt med ham i dag. Synes han ligger langt under markedsprisen på ure ved ikke helt om det er godt eller dårligt.
Er spændt på om der er nogen der kan sige god for ham.

Jeg turde godt. Hans priser er lidt mere realistiske end hos mange andre. Intet andet. Måske kan man ikke prutte om prisen med ham... ? I sidste ende koster varerne altid ca. det samme.
Folk som har omhyggeligt byggede hjemmesider, har fjæsebogsprofiler for firmaet og annoncerer på chrono24 løber ikke med ens 20 - 30K. Den slags sker ikke i Skandinavien. Hvad ville logikken i det være ?
Ligeledes ekstremt sjældent i EU og medmindre du giver din CC info til en kinesisk sælger som bruger google-translate på sin side og tilbyder ure til 1/3 af listeprisen, er du ret sikkert.
Almen logik og bondefornuft hjælper til, uden at man er superbruger i urverden eller har de famøse guldrandede forbindelser og viden Icon_blink

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#4
Jeg er nok en smule mere mistroisk :-) Firmaet er etableret i 2015 og så vidt jeg kan se er han ikke Trusted seller på Chrono24. Så jeg synes det afhænger lidt af hvor dyrt et ur du kigger på og hvor risikoavers du er :-)

Jeg har lige handlet på Chrono24 og brugt Trusted Checkout - selvom det koster 2,5% synes jeg det giver en god tryghed. Jeg havde lidt korrespondance med Chrono24, da sælger havde sendt mig et forkert tracking nummer og det fungerede også rigtig fint.
Svar
#5
(04-02-2016, 11:04 AM)onkeldunkel Skrev: Jeg er nok en smule mere mistroisk :-) Firmaet er etableret i 2015 og så vidt jeg kan se er han ikke Trusted seller på Chrono24. Så jeg synes det afhænger lidt af hvor dyrt et ur du kigger på og hvor risikoavers du er :-)

Jeg har lige handlet på Chrono24 og brugt Trusted Checkout - selvom det koster 2,5% synes jeg det giver en god tryghed. Jeg havde lidt korrespondance med Chrono24, da sælger havde sendt mig et forkert tracking nummer og det fungerede også rigtig fint.

Har du overhovedet en idé om hvilken slags retslig straffe der vil følge hvis sælgeren prøvede at snyde (suk) ?
Den slags sker ikke.
Hvor mange år skal en skandinavisk sælger operere på chrono24 før han er værd at regne med ?

Jeg begynder lige så stille fatte det, hvorfor folk her er så begejstrede for overvågning. Hvis man vitterligt tror at alle, bortset fra måske familiemedlemmerne og naboen, er ude for at snyde og bedrage én.
Sørgeligt.

Man skal være vågen og vaks men at overdo de nævnte ting er lige med paranoia - men, indrømmet, grænsen kan være særdeles diffus hvis man er uvant at handle på nettet og det drejer sig om større mængder af penge end en tusse eller to.

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
[-]
  • T.Hansen
Svar
#6
(03-02-2016, 09:20 PM)Bombay Skrev: Kigger os på et ur fra ham, har mailet lidt med ham i dag. Synes han ligger langt under markedsprisen på ure ved ikke helt om det er godt eller dårligt.
Er spændt på om der er nogen der kan sige god for ham.

Jeg fandt dette på nettet hvor han har været involveret i en debat omkring salg af en frankenstein Tudor vintage

http://klocksnack.se/threads/falsk-frank...ttt.43706/
Svar
#7
(04-02-2016, 11:43 AM)TioMalo Skrev: Har du overhovedet en idé om hvilken slags retslig straffe der vil følge hvis sælgeren prøvede at snyde (suk) ?
Den slags sker ikke.
Hvor mange år skal en skandinavisk sælger operere på chrono24 før han er værd at regne med ?

Jeg begynder lige så stille fatte det, hvorfor folk her er så begejstrede for overvågning. Hvis man vitterligt tror at alle, bortset fra måske familiemedlemmerne og naboen, er ude for at snyde og bedrage én.
Sørgeligt.

Man skal være vågen og vaks men at overdo de nævnte ting er lige med paranoia - men, indrømmet, grænsen kan være særdeles diffus hvis man er uvant at handle på nettet og det drejer sig om større mængder af penge end en tusse eller to.  

Mvh. John

My bad...snyd med luksusvarer på internettet er jo ikke set før og firmaet har trods alt eksisteret i snart 6 mdr. So what's not to like...
Svar
#8
(04-02-2016, 03:43 PM)onkeldunkel Skrev: My bad...snyd med luksusvarer på internettet er jo ikke set før og firmaet har trods alt eksisteret i snart 6 mdr. So what's not to like...


Snyd med luksusvarer sker, mest udenfor EU dog. Firmaer, sådant generelt,  ville ikke overleve hvis alle tænkte som du gør.
Dette har dog ikke som sådant noget med sagen her at gøre.

Det som overrasker mig er at TBP spørger anbefalinger / de modsatte før han selv har googlet firmaet.
Modus operandi her under "Good Guys / Bad Guys" er at man laver hjemmearbejdet selv og hvis man så er stadigvæk i tvivel, spørger man andre brugeres erfaringer.
Google og andre søgemaskiner er enhver urnørdtens mest basale urkøbs-udstyr og kan man ikke finde ud af at bruge det eller gider man ikke, skal man kun købe fra de velkendte danske forhandlere !

Jeg ville ikke købe fra manden / firmaet. Ikke fordi jeg nødvendigvis tror på at han bedrager med vilje, men mere pga. at han tydeligt nok ikke kender til handelen med bedre (brugte) ure og at der ikke er orden i hans geschäfter.  

Uanset hvor sjældent snyd i dette sammenhæng er i Skandinavien, skal man søge oplysninger om en potentiel handelspartner ! Også det in mente at PayPal dækker (oftest) hvis det går galt.

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#9
(04-02-2016, 07:24 PM)TioMalo Skrev:
(04-02-2016, 03:43 PM)onkeldunkel Skrev: My bad...snyd med luksusvarer på internettet er jo ikke set før og firmaet har trods alt eksisteret i snart 6 mdr. So what's not to like...


Snyd med luksusvarer sker, mest udenfor EU dog. Firmaer, sådant generelt,  ville ikke overleve hvis alle tænkte som du gør.
Dette har dog ikke som sådant noget med sagen her at gøre.

Det som overrasker mig er at TBP spørger anbefalinger / de modsatte før han selv har googlet firmaet.
Modus operandi her under "Good Guys / Bad Guys" er at man laver hjemmearbejdet selv og hvis man så er stadigvæk i tvivel, spørger man andre brugeres erfaringer.
Google og andre søgemaskiner er enhver urnørdtens mest basale urkøbs-udstyr og kan man ikke finde ud af at bruge det eller gider man ikke, skal man kun købe fra de velkendte danske forhandlere !

Jeg ville ikke købe fra manden / firmaet. Ikke fordi jeg nødvendigvis tror på at han bedrager med vilje, men mere pga. at han tydeligt nok ikke kender til handelen med bedre (brugte) ure og at der ikke er orden i hans geschäfter.  

Uanset hvor sjældent snyd i dette sammenhæng er i Skandinavien, skal man søge oplysninger om en potentiel handelspartner ! Også det in mente at PayPal dækker (oftest) hvis det går galt.

Mvh. John

Hej John
Jeg er stadig relativ ny her og skal beklage rækkefølgen - var ikke klar over at det var dig som definerer retningslinier?
Jeg har fået rigtige gode råd af dig flere gange og er meget taknemmelig. Tror dog generelt der er god grund til at have en gammeldags sund kritisk sans overfor hvad man møder af gode tilbud på nettet.

Venlige hilsner 
TBP
Svar
#10
(04-02-2016, 08:38 PM)TBP Skrev:
(04-02-2016, 07:24 PM)TioMalo Skrev:
(04-02-2016, 03:43 PM)onkeldunkel Skrev: My bad...snyd med luksusvarer på internettet er jo ikke set før og firmaet har trods alt eksisteret i snart 6 mdr. So what's not to like...


Snyd med luksusvarer sker, mest udenfor EU dog. Firmaer, sådant generelt,  ville ikke overleve hvis alle tænkte som du gør.
Dette har dog ikke som sådant noget med sagen her at gøre.

Det som overrasker mig er at TBP spørger anbefalinger / de modsatte før han selv har googlet firmaet.
Modus operandi her under "Good Guys / Bad Guys" er at man laver hjemmearbejdet selv og hvis man så er stadigvæk i tvivel, spørger man andre brugeres erfaringer.
Google og andre søgemaskiner er enhver urnørdtens mest basale urkøbs-udstyr og kan man ikke finde ud af at bruge det eller gider man ikke, skal man kun købe fra de velkendte danske forhandlere !

Jeg ville ikke købe fra manden / firmaet. Ikke fordi jeg nødvendigvis tror på at han bedrager med vilje, men mere pga. at han tydeligt nok ikke kender til handelen med bedre (brugte) ure og at der ikke er orden i hans geschäfter.  

Uanset hvor sjældent snyd i dette sammenhæng er i Skandinavien, skal man søge oplysninger om en potentiel handelspartner ! Også det in mente at PayPal dækker (oftest) hvis det går galt.

Mvh. John

Hej John
Jeg er stadig relativ ny her og skal beklage rækkefølgen - var ikke klar over at det var dig som definerer retningslinier?
Jeg har fået rigtige gode råd af dig flere gange og er meget taknemmelig. Tror dog generelt der er god grund til at have en gammeldags sund kritisk sans overfor hvad man møder af gode tilbud på nettet.

Venlige hilsner 
TBP
Hej ser att ni öppnat tråd angående mig och min företag:) Tyvärr så blev jag involverad i en Tudor där klockan var fejk:( klockan lämnades till urmakare för att få intyg så inget skulle vara galet med klockan. Urmakeren sa allt var orginal på den och jag trodde på vad han sa som alla. Så ser fallet ut. Min avsikt har aldrig varit att lura någon är seriös säljare som gör så gott jag kan. Ni kan se mina omdömen på Tradera (Golum2) har inget att dölja:). Ni är välkomna har bästa priserna i EU.

Mvh
Serdar Ziyanak




Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)