Vintage ure ?
#1
Der er i den sidste tid brugt meget tid og krudt på at diskutere design, replika og hvem der har stjålet hvis modeller. Det er tilsyneladende et interessant emne for mange. Min interesse består i den tekniske side og jeg har fornøjelse ved at finde gamle ure med standardværker som de viste. Et halvtredser-ur fra Thorvald Nielsen, Viborg med et kaliber AS 1187 og med udseende som om uret aldrig har været på armen. Et Nivada med et kaliber Unitas 6565 fra ca. 1970
İmage

Det fremgår tydeligt at fotografering ikke er spidskompetancen eller interessen Icon_blink

At få sådan et par gamle slaver til at spille optimalt kan der bruges mange timer på. Dynamisk afvejning er normalt ikke et begreb på kalibre af denne type men det er selvfølgelig muligt og det er med et forbavsende gang-resultat der kan konkurrere med de fleste Omega fra den tid (Rolex tør jeg ikke nævne på grund af faren for at blive ekskluderet Icon_lol )
Kvalitet har jeg heller ikke mod til at beskrive da mit indtryk af debatten er, at de fleste medlemmer er professionelle urmagere (ur-nørder) Icon_lol Icon_lol 
Mvh.
P.N.
[-]
  • millan renatus
Svar
#2
Per dog......???
Det glæder mig du HAR lært lektien nu.
Du ved vi absolut ikke er uenige, men har tit haft ondt af dig. Du har din motivation til at redde næsten alle urene, med der af bank fra...... Icon_cool
Kongen må du absolut aldrig genere, så vil du opleve en shit-storm af de helt store, selv fjæsen kan ikke komme op på det niveau.... Icon_e_confused

Dejligt du er rundt om dynamisk afvejning, er selv igang med et Omega 26x der driller, første balance er spiralen i udu, så får vi fat i to andre, akslerne brækket eller mege slidte, så de skal skiftes, Åååårh kunne jo flytte spiralen..... Icon_blink
Ja, godaw.... Så er det man opdager at spiralerne er talt af til forskellige balancer, selv om det er til samme kaliber..... Icon_blink
Nå lidt afvejningsbrikker løser nok det problem, men der bliver da godt nok gjort et indhug i dem....

Med hensyn til billederne, bruger du tlf eller kamera?
Kunne være vi skulle se om en PB til Miwes kunne give et "kursus" til os to ældre urmagere, så vi kunne bare tage lidt bedre billeder..... Icon_smil  Icon_smil  Icon_smil

Mvh
Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
#3
Hej Lars
Jeg har rettet indlæget med et billede fra kamera og det blev da en del bedre.
Næste gang du skal bruge vintage reservedele, så spørg pusheren fra Vendsyssel, han har en del Omega, Tissot, Certina, Roamer samt det almindelige AS, ETA, FHF, ST m.m.m.
Svar
#4
Det skal jeg nok Per, men det var en hel del der kom hjem i den sending.
6 klinkehjul til Omega bumper, to næsten komp balancer, klinke hjul til FEF 380 (en gammel "hund") og masser af fjedre til Omega bumper, dem til rotoren.... Icon_smil  Icon_smil  Icon_smil
Det var mere FEF'eren der udløste købet... Icon_smil
Mvh
Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)