Seiko SRP777
#11
Fede billeder
Svar
#12
Velkommen i stalden Peter Icon_cool
Det er et super set up du har samlet. Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#13
Takker - jeg er da også meget tilfreds med både dette ur, men også generelt med mit lille "japaner set-up", som supplerer det lidt pænere Omega meget fint.

Må indrømme, at denne old school cushion-case diver er vokset betydeligt på mig .......... det er et super behageligt ur at bære, let læseligt, har alle de dyder ved et klassisk dykkerur, som jeg sætter pris på - enkelhed, sort mat skive, god lumen osv. ...... tilmed har det day/date funktion og er på alle måder en upgrade i forhold til SKX serien !

Og med shark mesh lænke monteret, så er det som taget ud af Jaques Cousteau´s verden om bord på Calypso, som jeg sad klistret til skærmen for at følge i 1970´erne !! Icon_hjerte

Jeg har dog måttet sande noget, som jeg burde kende mig selv godt nok til at jeg skulle have vidst på forhånd - selvom shark mesh lænken fra StrapsCo bliver byttet ud med et eksemplar uden fejl i mesh vævningen og selvom den ser supergodt ud på uret, så bliver jeg aldrig tilfreds med den. Dertil er den simpelthen for billigt udført - meshvævningen er ikke alt for godt udført i kanterne, låsen er mærkbart noget billigt blik og justeringsmulighederne er indskrænket til 3 små tætsiddende huller, hvor den allerede er i det yderste og alligevel til tider føles lige en tand for stram.

Derfor har jeg bestilt en shark mesh lænke fra StrapCode (AKA Taikonaut) som koster det 3-dobbelte, men hvor kvaliteten er voldsomt bedre på alle punkter - mesh vævning, der er ordentligt afsluttet, såvel i kanterne som i anslutningen mod uret - lås med 6 huls justeringsmulighed og udført i betydelig bedre materiale og forarbejdning - og desuden var der langt flere længder at vælge imellem, så lænken har en meget større chance for at kunne tilpasses mit håndled og sidde som jeg gerne vil have den og stadig have justeringsmuligheder !

İmage


Men uanset den nuværende lænkes mangler, så klæder den alligevel uret og da vejret ikke indbyder til meget andet i dag, så har jeg leget lidt med kameraet og min Macrolinse, så her følger et par billeder (overskyet vejr er alligevel optimalt til at fotografere ure !)


İmage

İmage

İmage

İmage

İmage


Rigtig god søndag til alle !! Icon_flag
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#14
Dejlige billeder.
Jeg har set uret hos Seiko AD i Rosengårdcentret i Odense i dag.
/
Kristen
Svar
#15
Du tager altså virkelig super gode billeder Peter Icon_Up

P.S. Tre stk. Seiko er for meget, det skulle du tage at gøre noget ved Icon_blink

P.P.S. Inden jeg bliver skudt ned, så er der intet galt i at have tre Seiko, det er en intern "joke" mellem Peter og jeg.
Svar
#16
(07-02-2016, 04:28 PM)KimT Skrev: P.S. Tre stk. Seiko er for meget, det skulle du tage at gøre noget ved Icon_blink


He he he .............  Icon_lol

Det anede mig nok, at du ville sige det !
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)