3714 Service
#21
For mig er det er i vid udstrækning øjet i luppen der afslører om uret trænger til service. Et trænet øje kan sagtens afgøre om amplituden er 175 eller 245. Der er så nogle punkter jeg altid undersøger bl. oliestanden på ankerløftninger og hvor rene lejerne er ved ankertapperne. Det afsløres også ofte gennem dækstenen på stødsikringen om det er tid og endelig kontrolleres status på timegraphen
men det er ikke altid timegraphen afslører alle genvordigheder. Hvad det koster må i spørge den urmager i stoler på.
Jeg mener ikke det tjener noget fårmål at diskutere levetid på olie når det er andre parametre der er vigtigere.
P.N.
[-]
  • KimT
Svar
#22
(21-03-2016, 02:07 PM)P.N. Skrev: For mig er det er i vid udstrækning øjet i luppen der afslører om uret trænger til service. Et trænet øje kan sagtens afgøre om amplituden er 175 eller 245. Der er så nogle punkter jeg altid undersøger bl. oliestanden på ankerløftninger og hvor rene lejerne er ved ankertapperne. Det afsløres også ofte gennem dækstenen på stødsikringen om det er tid og endelig kontrolleres status på timegraphen
men det er ikke altid timegraphen afslører alle genvordigheder. Hvad det koster må i spørge den urmager i stoler på.
Jeg mener ikke det tjener noget fårmål at diskutere levetid på olie når det er andre parametre der er vigtigere.
P.N.

Hej P.N.
Tak for denne forklaring. Jeg synes det er spændende at læse om denne slags, da det også er med til tegne billedet helt ud til kanten, når det gælder forståelse for ure og urenes mekanik.
God påske,
mvh Jens
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)