Crepas Banana
#1
Går vi tilbage til året 1969 var der et ur som Omega Seamaster 200 med denne gule skive og uret blev i daglig tale kaldt Banana.

Som jeg forstår det er der i forbindelse med et spansk ur-forum skabt nogle hyldest ure til disse gamle ure fra dengang og her kommer mikromærket Crepas ind i billedet.

Når man søger på navnet er det jo blot en pandekage, altså en dessert og jeg vil nu også mene at det er en lækker dessert  Icon_blink

Dette ur er så blevet mit og her lige en lille video af uret.





Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#2
OT, men må jeg spørge om du har skrevet indlægget direkte på forummet eller i et andet program først og så kopieret over. Jeg støder på flere og flere indlæg fra de samme personer med dette "problem" (dog første gang fra dig mener jeg) og jeg bruger meget tid på at rette det.

Årsagen er at selvom det vises fint på hjemmesiden, så kan Tapatalk ikke håndterer det og der ser det således ud.

İmage
Svar
#3
Jeg prøver normalt at skrive det i forum, men denne gang har jeg kopieret det og viste det ikke Icon_flov
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#4
Ok tak. Så ved jeg med sikkerhed hvad der er årsagen Icon_Up

P.s. jeg har rettet dette indlæg Icon_smil
Svar
#5
Tak Kim

Det er altså en forkert formatering der følger med i den copy paste procedure...noteret!

Her til gengæld følger videre de obligatoriske fotos af uret.

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#6
Når man taler om 70.000 A/m hvordan vil man så udtale det, for her kom jeg i tvivl, men det hedder vel gauss ?
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#7
(14-01-2016, 12:47 AM)Miwes Skrev: Når man taler om 70.000 A/m hvordan vil man så udtale det, for her kom jeg i tvivl, men det hedder vel gauss ?
Man vil sige "ampere per meter" som er det såkaldte H-felt (også kaldt magnetisk feltstyrke) i elektromagnetismen  Icon_smil Gauss er ikke det samme, men er derimod et udtryk for B-feltet, hvor 1 Tesla = 10.000 Gauss.
Mvh Danny  Icon_smil
Svar
#8
(14-01-2016, 11:02 PM)BadHamster Skrev:
(14-01-2016, 12:47 AM)Miwes Skrev: Når man taler om 70.000 A/m hvordan vil man så udtale det, for her kom jeg i tvivl, men det hedder vel gauss ?
Man vil sige "ampere per meter" som er det såkaldte H-felt (også kaldt magnetisk feltstyrke) i elektromagnetismen  Icon_smil Gauss er ikke det samme, men er derimod et udtryk for B-feltet, hvor 1 Tesla = 10.000 Gauss.

Fedt Danny og tak  Icon_Up
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)