Seiko hjælp i Kbh - til at skifte glas og værk
#1
Hej,

Jeg ligger inde med et Seiko Sport 5 - et såkaldt Map meter - der har fået en del ridser i hardlex'en, og det automatiske værk går ikke længere.

En urmager gav det for nogle år siden et hurtigt eftersyn, herefter gik det 3 timer.
Nu går det max 3-4 sekunder. Jeg har prøver tricket med bagside op og et par slag - virker ikke.

Nu pønser jeg på 1) indkøbe Sapphire glas til det 2) købe et nyt værk / eller donor ur. Jeg har fundet begge dele på nettet.


Jeg kunne lade delene udskifte hos den lokale urmager.
Men ærligt ville jeg hellere selv være med i processen, sammen med én der har det rigtige værktøj.
Tænker om der er en amatør horolog, der har mod på at lave det? Evt lade mig være lidt med eller kigge over skulderen?!
Svar
#2
Komplet ur koster 2650.- på uniwatches ....
Altså model SKZ231K1....
Selv om det lyder som et godt projekt med domer ur osv. :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Man skal jo starte et sted…..
Svar
#3
(14-01-2016, 08:42 PM)Mekanisk Skrev: Komplet ur koster 2650.- på uniwatches ....
Altså model SKZ231K1....

Yes. Jeg skal give ca. kr 300,- for værk og 200,- for safir glas. Uret har jeg allerede.

(14-01-2016, 08:42 PM)Mekanisk Skrev: Selv om det lyder som et godt projekt med domer ur osv. :-)
Det forstår jeg ikke.
Men er det noget du kan hjælpe med? :-)
Svar
#4
Nej det har jeg ikke verken evner eller værktøj til ...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Man skal jo starte et sted…..
Svar
#5
(14-01-2016, 09:33 PM)Mekanisk Skrev: Nej det har jeg ikke verken evner eller værktøj til ...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Damn it, Blake.. :-)
Svar
#6
Krognos kan på Frederiksberg Alle - det har han gjort før.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#7
(14-01-2016, 10:04 PM)Black Seal Skrev: Krognos kan på Frederiksberg Alle - det har han gjort før.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Thank chief! :) Jeg leder nok mest efter en amatør, der har det værktøj jeg mangler.
Svar
#8
Stiller du krav om et specifikt postnummer i KBH eller en særlig type vægmaling hos denne glade amatør urmager som ganske gratis skal bruge det meste af en eftermiddag på dit projekt?

Spøg til side. Når først du har fundet stumperne og betalt told of porto samt aflønnet amatør urmageren med en kasse vin så er du meget tæt på nypris for er ur inkl garanti.
Svar
#9
(15-01-2016, 08:43 PM)Stinger Skrev: Når først du har fundet stumperne og betalt told of porto samt aflønnet amatør urmageren med en kasse vin så er du meget tæt på nypris for er ur inkl garanti.
Jeg mener at have et realistisk billede af at skifte værk og glas, fra nettet.

Men hvor længe mener du mon selv det tager?
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)