Gode ure - mærker med gode in house værker
#1
In house værk er jo ikke i sig selv et kvalitets stempel, men hvis nu man skulle nævne mærker, som leveres med in house værker og til priser der kan konkurere med Omega, IWC og Rolex.

Altså ure som kan købes brugte for 10 - 30 K, hvilke mærker skal man så kigge efter?

Jeg tænker på mindre producenter i Europa.
Svar
#2
Der er jaeger lecoultre, Zenith, nomos, glashütte Original. Der er sikkert flere :)
Svar
#3
Nomos står klarest for mig. Det er virkelig en spændende producent, som jeg gerne vil eje noget af en dag.

Tudor er også en selvfølge, men det er måske ikke en mindre producent. Det skal jeg ikke kunne afgøre, men de har da fart i støvlerne.


/Mads
Svar
#4
Nomos er tilsyneladende noget der kan købes til rigtig gode priser og meget smukt design.

Nogen der kan sige noget om kvaliteten - evt henvise til reviews?
Svar
#5
Jeg har aldrig selv haft et i hånden, så det skal jeg ikke kunne udtale mig så forfærdeligt meget om.

Personligt kan jeg godt lide Club-modellen. Her er et link til en anmeldelse hos Worn&Wound.
http://wornandwound.com/2012/10/31/nomos...el-review/

Der er mange, mange reviews af alle modellerne på nettet, så det er bare at finde en model, du synes om og så Google navnet Icon_smil


/Mads
Svar
#6
(02-01-2016, 12:27 PM)baun Skrev: Nomos er tilsyneladende noget der kan købes til rigtig gode priser og meget smukt design.

Nogen der kan sige noget om kvaliteten - evt henvise til reviews?

Der ligger meget rundt omkring om Nomos, det er blot at søge "nomos review" 
Jeg har faktisk kun læst godt om Nomos. Nomos sælger også stumper til div. urmagere uden problemer og til fine priser….



Hodinkee reiew

Nomos repr.1

Nomos repr.2

Jeg kan varmt anbefale et Vulcain Cricket

Vulcain Cricket 10.000 - 30.000
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group
https://www.facebook.com/groups/326314512747838/
Svar
#7
Både Montblanc og Frederique Constant laver i dag egne værker. De har ikke gjort det så længe, så der er måske ikke så mange på brugtmarkedet.
JK
Svar
#8
Frederique Constant har jeg tidligere kigget en del på og fundet interesant. Kiggede meget på Basel da jeg var der for år tilbage.

Monteblanc, kan jeg ikke tænke på uden at tænke fyldepenne og det kan jeg ikke abstrahere fra Icon_e_surprised Icon_lol lidt åndsvagt
Svar
#9
Jeg har det samme problem med Montblanc, men det er selvfølgelig uretfærdigt, for de laver nogle meget fine ure efter de fik den nye CEO, Jerome Lambert, fra Jaeger le Coultre.
JK
Svar
#10
(02-01-2016, 03:40 PM)baun Skrev: Frederique Constant har jeg tidligere kigget en del på og fundet interesant. Kiggede meget på Basel da jeg var der for år tilbage.

Monteblanc, kan jeg ikke tænke på uden at tænke fyldepenne og det kan jeg ikke abstrahere fra Icon_e_surprised Icon_lol lidt åndsvagt

Frederique Constant laver flotte ure og til rimelige priser.
Dog kender jeg ikke kvaliteten på dem, men denne kunne godt friste:

İmage

İmage

İmage
Fotos taget fra deres hjemmeside.

Jeg har haft et par Mont Blanc ure tidligere - ganske udemærket, men svære at komme af med igen :-D jeg forbinder dem også mest med kuglepenne/fyldepenne hvilket er lidt synd da de ser ud til at have oppet sig gevaldigt på designsiden samt værk siden.

:-)


Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)