Verificering af ægthed på IWC 3777?
#11
For mit vedkommende ser det også godt ud! Og tillykke med det Icon_party
Svar
#12
Flot, flot ur med alt tilbehør. Det er uden tvivl fabrikeret i Schaffhausen! Tillykke til din ven!
JK
Svar
#13
Husk at få den krone skruet ind :)
Svar
#14
Jeps, skruen skal lukkes.
Men ellers - bliver de her verificeringer ikke lidt overkill... ?
Og hvorfor har man dette behov når man køber fra en stor (fysisk) forretning gennem nettet ?
Har aldrig læst et indslag hvor køberen skriver "har lige købt et ur fra M.C.Mortensen i Herning. Hvor kan jeg få det verificeret ?"
Eller, er modus operandi det at alt som er købt på nettet er per se mistænksomt ??

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#15
Takker for svarene, som sædvanlig hurtigt og kompetent  Icon_smil Icon_not

(11-01-2016, 08:13 AM)TioMalo Skrev: Jeps, skruen skal lukkes.
Men ellers - bliver de her verificeringer ikke lidt overkill... ?
Og hvorfor har man dette behov når man køber fra en stor (fysisk) forretning gennem nettet ?
Har aldrig læst et indslag hvor køberen skriver "har lige købt et ur fra M.C.Mortensen i Herning. Hvor kan jeg få det verificeret ?"
Eller, er modus operandi det at alt som er købt på nettet er per se mistænksomt ??

Mvh. John

Hej John

Jeg ved ikke om dit spørgsmål er generelt eller til mig, men her mit svar  Icon_blink
For mit vedkommende er det altid et sats at købe over nettet uanset om det er fra DK, EU eller andet sted. Her gælder "køb sælger" og mavefornemmelse. Og behov for verificering er med dette ur specifik fordi jeg ikke har forstand på IWC eller har håndteret disse så jeg er lidt på usikker grund her. Ja, ja så kan man jo bare købe det her i DK hos AD og betale de mange 1000 kr ekstra, korrekt  Icon_smil Usikkerheden opstår jo nok også fordi der er en del svindel (eller det siger rygterne) og det er åbenbart for nemt at forfalske et ur (betaler man alt for meget for ure eller hvad, for jeg hører da aldrig om forfalskede biler, både eller fly?). Det samme med forfalskninger gælder nok også for parfume og tøj, hvor avancerne i f.t. produktet er meget høje.
Men uanset hvad, så er dette forum guld værd og det samme er medlemmerne, der besidder en meget stor viden og altid er villige til at hjælpe. Så tak igen  Icon_not

Mvh
John
Med venlig hilsen

Borgbjerg
Svar
#16
"Usikkerheden opstår jo nok også fordi der er en del svindel (eller det siger rygterne)"  

Det er så det. Der snydes eller svindles ufatteligt lidt. Og, de store forretninger som sælger på chrono24, aldrig.
Den slags ursvindel (svindel? 99% af købere af kopier ved udmærket godt at de køber et kopiur) sker i DK i den traditionelle del af den lyssky scene; f. eks. værtshuse.
Langt fra hvor vi færdes.
Men rigtigt nok, der tales en del om svindel og bedrag. I de ca. 20 år jeg har været med i det her fællesskab den eneste svindelforsøg var historien om en af vores medlem som var ved at miste sine penge i en handel gennem DBA hvor det påstået Omega (hvis jeg husker korrekt) vist nok ikke engang eksisterede og hvor politi hjælp køberen at få sine penge tilbage ved at ringe sælgeren op. Historien blev fortalt på en af DK fora af køberen selv. Var det for tre år siden ? Eller fem ?
Men efter det, tynder det så ud.
Det var der sker er at mange førstegangskøbere bliver nervøse når der skal for første gang ud med 20 - 30 -40K og gejler den bekymrede stemning op her. Og tilsyneladende betaler (sammenlagt) formuer for verificeringer.
Hvorfor ? Bagkasseåbner på eBay koster omkring $ 10 - 20 og hvis man vil se billeder af urværker for det ur man har købt, er der tusinder af dem på søgemaskinerne. Chrono24 har "Trusted Checkout", eBay har køberbeskyttelse og PayPal ligeledes + alle kreditkort har mulighed for at aflyse betaling.

Jeg mener bare at nyd jeres ure i stedet for at bekymre så meget i situationer hvor der ikke er så meget at blive reelt bekymret for.
Verden er meget bedre sted end rygterne siger !

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
[-]
  • Lars
Svar
#17
Jeg gætter på at en anden grund kan være, at når man købe et ur på det grå markedet, så kan der jo være rigtig meget at spare, og jo bedre tilbud man finder, jo større tænker jeg frygten for at blive snydt er.
Jeg kan ihvertfald nogen gange godt være ret overrasket over hvor "billigt" man nogen gange kan finde et ur, set i forhold til listeprisen.

Derudover så skyldes det måske også at det er svære at få gode rabatter for menig mand ved de danske forhandlere, end det er ved nogen forhandlere i udlandet, og hvis ens referanceramme er DK, så er det da også mærkeligt at der er så stor forskel på listepris og prisen på det grå markedet på selv samme produkt...

Jeg har selv ved flere gange siddet ved en forhandler og forsøgt at nå til enighed om "prisen på grisen", og jeg griner altid lidt inde i mig selv, når det kommer tilbage til bordet hvor man sidder, og gerne starter med "nu giver vi normalt ALDRIG rabat på vores ure, men i dette tilfælde så vil vi være villige til at sælge det til xxx." men så skal du også love at du ikke siger det til nogen Icon_head Icon_e_biggrin1
[-]
  • onkeldunkel
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)