SIHH 2016 nyheder
Lyder spændende! Det ser jeg frem til :D

Sent from my iPhone using Tapatalk
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
Ifølge websiden Monochrome kan vi yderligere vente os disse:

IWC Big Pilot’s Watch Annual Calendar Edition “Le Petit Prince” (Ref. IW502701): a pilot oriented edition mixing the usual blue dial with the annual calendar seen last year on the Portugieser.
IWC Pilot’s Watch Automatic 36 (Ref. 3240), the smallest and 3-hand edition of the Pilot’s collection.
IWC Pilot’s Watch Mark XVIII (Ref. IW327001 / IW327002 / IW327011), the entry-level watch now comes with a 40mm case (1mm smaller than the previous Mark XVII) and gets rid off the the triple date display, for a cleaner look, closer to the original Mark XI. Available on calf-skin or metallic bracelet.
IWC Big Pilot’s Watch (Ref. IW500912) and IWC Pilot’s Watch Chronograph (Ref. IW377709/IW377710): cleaner dials with triangle under the 12 index (other details to be confirmed).
IWC Big Pilot’s Watch TOP GUN (Ref. IW502001): now 46mm, no more red plane-shaped second hand and new strap.
IWC Big Pilot’s Watch Perpetual Calendar TOP GUN (Ref. IW502902): no modification except the strap.
IWC Pilot’s Watch Chronograph TOP GUN (Ref. IW389001): the triple date display was abandoned and the ceramic case reduced from 46 to 44 millimeters. New movement (calibre 89361) with minutes and hours on the 12 sub-dial.
IWC Pilot’s Watch Chronograph TOP GUN Miramar (Ref. IW389002): case reduced to 44mm and simple date window (no triple date anymore).
IWC Big Pilot’s Watch Spitfire (Ref. IW500917): red gold case reworked dial (with triangle under the 12 index)
IWC Pilot’s Watch Perpetual Calendar Digital (Ref. IW379108): new member, with the same movement as this Portugieser.
IWC Pilot’s Watch Chronograph Spitfire (Ref. IW377719): new simple date (no more triple date window) and optional stainless steel bracelet

JK

Sent from my iPad using Tapatalk
Svar
Plus ifølge deployant.com skulle følgende modeller med 'midnight blue dials' være på trapperne, og disse skulle umiddelbart ikke være 'Le Petit Prince' udgaver:

Other IWC Pilot  watches also announced for 2016 include three unlimited Pilot’s Watches with a midnight blue dial: the Big Pilot’s Watch (Ref. IW500916), the Pilot’s Watch Chronograph (Ref. IW377714) and the Pilot’s Watch Mark XVIII (Ref.IW327004).

Sidstnævnte svarer nok til den som er blevet vist tidligere i denne tråd:
İmage

Samt der beskrives lidt mere info omkring den helt nye Timezoner Chronograph model:

Also new, the Pilot’s Watch Timezoner Chronograph (Ref. IW395001) uses tech from three other existing IWC watches: the city ring from the Pilot’s Watch Worldtimer; a sprung rotating bezel, which cannot be moved inadvertently; and, from IWC’s latest Aquatimer generation, and the external/internal rotating bezel mechanism that transfers the rotational movement to the inside of the watch. The result is a world time watch that shows its owner a new time zone and the time of day together with the 24-hour display and the new date with a simple twist of the wrist.
İmage
Svar
Lidt mere 'hands on' billeder af Mark XVIII (sakset fra watchuseek):
İmage

Samt Mark XVIII Top Gun Miramar:
İmage
Svar
Så er det kommet flere billeder af de kommende modeller. Jeg smider derfor op hvad jeg kunne finde frem:

- IWC Big Pilot’s Watch Annual Calendar Edition Le Petit Prince (IW5027-01):

İmage

- IWC Pilot's Watch Chronograph (IW3777-09):
İmage

- IWC Pilot's Watch Mark XVIII Blue (IW3270-04):
İmage

- IWC Pilot’s Watch Miramar Chronograph 44mm (IW3890-02):
İmage

- IWC Pilot’s Watch Top Gun Chronograph 44mm (IW3890-01):
İmage

- IWC Pilot's Watch Mark XVIII Miramar (IW3247-02):
İmage

- IWC Pilot's Watch Chronograph Spitfire (IW3777-19):
İmage

- IWC Pilot's Watch Spitfire Double Chronograph Antoine de Saint Exupery (IW3718-08):
İmage

- IWC Pilot's Watch 36 Silver / Blue 36mm (IW3240-03):
İmage

- IWC Pilot’s Watch Timezoner Chronograph (IW3950-01):
İmage

- IWC Big Pilot's Watch Perpetual Calender Edition Antoine de Saint Exupery (IW5038-01):
İmage

Yderligere info og detaljer om modellerne kan findes her:

http://watchbase.com/blog/2016
Svar
Jeg er meget spændt på at se den Pilot’s Watch Timezoner Chronograph, som er udstyret med den patenterede bezel indstilling af tidszonen, som IWC købte fra Vogard i 2014 ( se info herunder )

Founded in 2003 by Michael Vogt, the firm Vogard made an impression straight away by placing on the market a timepiece intended for globetrotters, the Timezoner. The patented system of this watch allows time-zones to be changed very quickly simply by moving the bezel. It is also the only mechanical watch to indicate summer time. Since being presented at Baselworld in 2004, the Timezoner has been hugely successful and several thousand watches have been sold.

Lacking the financial resources needed to develop the product, Michael Vogt has decided to sell the Timezoner patent to IWC Schaffhausen. Vogard will therefore cease production of this model at the end of December 2014. The firm will however continue to provide after-sales service and deliver spare parts to its clients.
Svar
(06-01-2016, 12:09 AM)jk Skrev: Jeg er meget spændt på at se den Pilot’s Watch Timezoner Chronograph, som er udstyret med den patenterede bezel indstilling af tidszonen, som IWC købte fra Vogard i 2014 ( se  info herunder )

Ja, det virker som en meget cool komplikation. Jeg har ikke haft noget kendskab til denne Vogard Timzoner før nu, men hvis man vil få et indblik i hvordan den reelt fungere har de en meget fin beskrivelse/demonstration på deres hjemmeside:

http://www.vogard.com/default.aspx?id=60

Og Ablogtowatch har også lavet et video review af en timezoner hvor man kan se hvordan bezel fungere:

https://www.youtube.com/watch?v=WCY6Ae_EQCk

Til sidst lige et bedre billede af denne nye IWC model. Umiddelbart virker det som om at IWC har droppet den store 'lås' på siden af uret som benyttes til at aktivere/låse bezel, men istedet benytter en slags knap-funktion ?
İmage
Svar
Jeg er jo ret stor fan af Big pilot - båder ref. 5002, 5004 og 5009 samt det gamle B-uhr!

De er umiddelbart ret fede de nye heritage 48+55mm IMO - MEN jeg fatter ikke at de ikke har lavet dem med center sekund viser...

- Især den på 55mm burde være med SC...

vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
Det er jeg - og mange, mange andre på nettet - helt enig med dig i. Måske er det fordi, man har kunnet bruge de to calibre 98300 og 59215 direkte. Hvis man skulle have CS ville det kræve en ny caliber, og det er måske for dyrt for de små serier. Blot et gæt!
JK
Svar
Og så siger man at store ure er på retur. 48 og 55 mm i diameter.

For at få en ide om hvordan 55 mm er på et håndled på 18,5 mm har jeg dette 53 mm u.boat:

İmage

Det giver en idé om hvis det var 2 mm større.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)