Rolex calibre 1210 eller stumper....
#1
Rolex forlanger 600-1000 CHF for et tilbud på reparation min ref. 6424. Det har jeg sagt nej tak til, men værket skal repareres .... dvs. ny balance og nogle af "gearhjulene" skal skiftes. Så hvis nogen har kendskab til en urmager der ligger inde med stumper er jeg interesseret. 

mvh
Royodense
Svar
#2
600-1000 CHF for et tilbud??? Icon_e_confused Icon_e_surprised  
https://www.cousinsuk.com/category/movem...nd-generic

Prøv kig her og se om du kan finde dele du skal bruge.
Svar
#3
(15-12-2015, 07:02 PM)RoyOdense Skrev: Rolex forlanger 600-1000 CHF for et tilbud på reparation min ref. 6424. Det har jeg sagt nej tak til, men værket skal repareres .... dvs. ny balance og nogle af "gearhjulene" skal skiftes. Så hvis nogen har kendskab til en urmager der ligger inde med stumper er jeg interesseret. 

mvh
Royodense
Contact PN he can help you.He is a site member and a genius watchmaker.He can fix your Rolex.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#4
Tak for linket ...dwndler

Ja, det er noget chokerende. Uret er fra 1964 altså 51 år gammelt og argumentet for den høje pris var at uret er antik. Jeg har en fornemmelse af at de er ved/har strammet deres renovering/istandsætele politik. Dels på grund af mangel på reservedele og flere er villige til at bruge penge på service af meget gamle urer ... se på "bubblebacks" cal. 520/420 de er stegte meget i pris de sidste 5 år... under alle omstændigheder et skud i boven på min "interesse" for Oyster Precision cal. 12xx og Oyster Perpetual cal. 15xx ...
Ak... hvad ved en Rolex-novice

Tak willy ... Jeg sender han en PM
Svar
#5
(15-12-2015, 07:02 PM)RoyOdense Skrev: Rolex forlanger 600-1000 CHF for et tilbud på reparation min ref. 6424. Det har jeg sagt nej tak til, men værket skal repareres .... dvs. ny balance og nogle af "gearhjulene" skal skiftes. Så hvis nogen har kendskab til en urmager der ligger inde med stumper er jeg interesseret. 

mvh
Royodense


Søg på eBay. Jeg har fundet rigtigt mange ældre kalibrer og et løs urværk (som regel lidt defekt) har jeg altid betalt omkring $ 100 - 150.

Og ingen panik - du vil relativt nemt finde værket til et 6424.

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#6
På den anden side er det heller ikke fedt at købe et værk som er slidt og går i 1 - 2 år og så går det derefter meget dårligt.

Hvis man ikke har betalt så meget for uret, så er 7.000 - 10.000 kr for et service måske det værd. De svinger en del i pris på nettet. 10.000 - 30.000 kr.

Har man betalt en del for uret for 20 år siden, og gået med det hver dag og ikke giver det service overhovedet, så betaler man nu prisen.

Men går går man kun sjælen med det, er det jo mange penge at betale for et service. Også selv med 2 års garanti og sprit nye dele.

Men PN har jeg også hørt en del om så prøv eventuelt ham. Det må jo en urmager til få at bestille dele uanset hvor henne, samt for at samle det.
Svar
#7
(16-12-2015, 03:29 PM)stenstrupigen Skrev: På den anden side er det heller ikke fedt at købe et værk som er slidt og går i 1 - 2 år og så går det derefter meget dårligt.

Hvis man ikke har betalt så meget for uret, så er 7.000 - 10.000 kr for et service måske det værd. De svinger en del i pris på nettet. 10.000 - 30.000 kr.

Men PN har jeg også hørt en del om så prøv eventuelt ham. Det må jo en urmager til få at bestille dele uanset hvor henne, samt for at samle det.


For at bøje den af ståltråd Nicholas; jeg anbefaler at købe et gammel værk fra f. eks. eBay for reservedeler, ikke at erstatte det nuværende værk... (suk!)

Service hos Rolex er absolut godt. MEN absolut ikke 600-1000 CHF værd, bortset fra to undtagelser; man opererer med relativt ubegrænsede midler eller at man hedder Onkel Fjols.

@ royodense: Hvis du vil være fri for det bøvl nogle påstår det er at købe et værk for reservedeler, har jeg ligeledes kun hørt godt om bruger PN her. Send en PB til ham.

"Det må jo en urmager til få at bestille dele uanset hvor henne, samt for at samle det" Hvad mener du med det, Nicholas ?? Rolex dele kan urmagere ikke bare bestille fra fabrikken, hvis det er det du mener ??
Bortset fra en lille håndfuld vakse urmagere, f. eks. her, har en alm. urmagere ZERO idé om hvor man køber reservedele, hvis man ikke kan få dem fra Lindholt eller et lignende sted fra. Dog kan de samme urmagere - som regel  Icon_blink - nemt servicere diverse ETA kalibre og værker som er baseret på disse. Man skal selv vide hvilken slags opgaver man giver til folk. Så bliver man ikke skuffet.

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#8
Det må jo en urmager til få at bestille dele uanset hvor henne, samt for at samle det" Hvad mener du med det, Nicholas ?? 



Jeg mener at ingen menigmand kan selv finde ud af præcis hvad der skal bestilles, og ingen meningmand kan selv samle det. Desuden er det ikke alle urmagere, der vil købe noget de ikke har adgang til hos fabrikken. Derfor kan cousin være godt for de få, som gider rode med de dele, der mangler. Jeg mener at PN er gået på pension og selv har nævnt cousins.uk som en mulighed.

Jeg tror at hvis man gerne vil have lavet tingene med en fornuftig garanti må man forbi et serviceværksted eller måske vil urmagerne på denne site kikke på det. Man skal virkelig holde af uret for at betale en superhøj servicepris, men jeg ved ikke hvis man købe et værk og tager stumper derfra om det er noget, der holder i nogle år. Jeg kunne forestille mig det er afhængig af mere eller mindre held. Men måske er det et forsøg værd. Men hvis jeg skulle gå med uret hver dag ville jeg ofte de 10.000 kr på det, og uret skulle betyde meget for mig. Jeg ser ikke nogen ide i at eje et luksus ur og så kun tænke på pris for renorvering/repretion. Nydelsen over at noget er lavet tip top varer MEGET længere end ærgelsen over prisen på servivearbejdet. Hvis værkets caliber er 1220, synes jeg det er svær t finde på e-bay og cousins.uk. Der var et værk 1220 på ebay. Nemlig dette her http://www.ebay.com/itm/AS-1220-1221-17-...SwwE5WZNWv 
Svar
#9
(17-12-2015, 07:23 PM)stenstrupigen Skrev: Det må jo en urmager til få at bestille dele uanset hvor henne, samt for at samle det" Hvad mener du med det, Nicholas ?? 



Jeg mener at ingen menigmand kan selv finde ud af præcis hvad der skal bestilles, og ingen meningmand kan selv samle det. Desuden er det ikke alle urmagere, der vil købe noget de ikke har adgang til hos fabrikken. Derfor kan cousin være godt for de få, som gider rode med de dele, der mangler. Jeg mener at PN er gået på pension og selv har nævnt cousin som en mulighed.

Jeg tror at hvis man gerne vil have lavet tingene med en fornuftig garanti må man forbi et serviceværksted eller måske vil urmagerne på denne site kikke på det. Man skal virkelig holde af uret for at betale en superhøj servicepris, men jeg ved ikke hvis man købe et værk og tager stumper derfra om det er noget, der holder i nogle år. Jeg kunne forestille mig det er afhængig af mere eller mindre held. Men måske er det et forsøg værd. Men hvis jeg skulle gå med uret hver dag ville jeg ofte de 10.000 kr på det, og uret skulle betyde meget for mig. Jeg ser ikke nogen ide i at eje et luksus ur og så kun tænke på pris for renorvering/repretion. Nydelsen over at noget er lavet tip top varer MEGET længere end ærgelsen over prisen på servivearbejdet. 
PN might be on a pension ,but he still mends watches to perfection. Icon_smil He repaired a Gerald Genta watch for me,that other so called watchmakers could not repair.Try this guy when others give up.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#10
Og det er nok derfor at PN vil bruge en del tid på det. Han skrev at han lagde en ære i at bruge lang tid på arbejdsopgaver, da han har en del tid, hvorimod andre urmagere i den erhvervsaktive alder ikke har tiden med mindre der bliver betalt en del for det.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)