Seiko SCED serien ("Alien")
#1
Hej herinde,  Icon_smil

Jeg har simpelthen ikke kunnet få dette ur ud af knolden siden jeg første gang læste om det for et par år siden. Det drejer sig om det såkaldte "Bishop" ur fra filmen "Aliens" fra 1986. Historien, i meget korte træk, går på at James Cameron valgte flere Guigiaro designede ure, da de på grund af deres meget anderledes og futuriske design passede perfekt ind i Camerons fremtidsunivers. Guigiaro er også manden bag den fantastiske (i min optik) DeLorean bil fra "Tilbage til Fremtiden" samt andre designklassikere for fx Lotus og Alfa Romeo. 

Denne lille artikel fortæller egentlig historien meget bedre: http://grail-watch.com/2015/12/01/seiko-...onographs/

Anyways, så var jeg bare nysgerrig efter om nogle herinde havde et eksemplar af en af de nye udgaver, eller måske endda en original  Icon_cool
Svar
#2
Syntes det ligner dem som Stenstrup sælger ?
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#3
(05-12-2015, 06:39 PM)Stensbjerg Skrev: Syntes det ligner dem som Stenstrup sælger ?

Det ville være fantastisk hvis det var tilfældet. Overvejer lidt at byde på et eksemplar fra Japan, men ville da foretrække at købe indenrigs  Icon_smil
Svar
#4
Han havde nogle med til mit træf i gårdhaven i sommers,
Jeg syntes det ligner dem lidt men er ikke sikker.?
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#5
Det var disse to, Stenstrup havde med til Gårdhavetræf:


İmage

Måske har han dem stadig - der var ikke afsætning på dem til træffet Icon_blink
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#6
Det blå er da super sejt Icon_Up
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#7
Præcis Peter jeg sad og ledte efter dine billeder,
Men kunne ikke finde dem.

Kunne det ikke være de samme ure.?


Nej de gik ikke som varmt brød i sommer varmen  Icon_blink
Personlig syntes jeg ikke de har den rigtige feel.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#8
(05-12-2015, 10:37 PM)Stensbjerg Skrev: Præcis Peter jeg sad og ledte efter dine billeder,
Men kunne ikke finde dem.


Billederne er i billedtråden fra Gårdhavetræffet, men den kan nok være lidt svær at finde  Icon_smil

Her er to billeder af urene mere:


İmage


İmage


Jeg synes egentlig, at det er sjove og lidt seje ure, selvom det nok ikke er ure, jeg personligt ville falde for.
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#9
Niveauet af ure var meget højt. 

Urene var meget lette og virkede lidt billige. 

Men det er ikke nemt når man kommer direkte fra pp og Jon's håndbyggede skønhed.
Mvh Kim 
[-]
  • pbr
Svar
#10
(05-12-2015, 11:25 PM)Avantismo Skrev: Niveauet af ure var meget højt. 

Urene var meget lette og virkede lidt billige. 

Men det er ikke nemt når man kommer direkte fra pp og Jon's håndbyggede skønhed.


Jamen, det er da lige nøjagtigt de ure jeg er på udkig efter. Fantastisk. Har vedkommende en brugerprofil herinde? Og mange mange tak for hjælpen  Icon_not

...og ja, de er jo meget billige sammenlignet med Patek og Grand Seiko osv  Icon_e_biggrin1
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)