Omega Seamaster AT vs Rolex Oyster Perpetual
#1
Hvad siger eksperterne, entusiasterne og alle de andre?

Hvilket et er fedest?
Hvilket et er "Best value"?
Hvilket et har best kvalitet/finish/værk?
Hvilket et holder prisen bedst?

..og ikke mindst; hvorfor?

Nyprisen er ca. det samme. Omegaen er antimagnetisk til 15.000 gauss (!!!) og har date display. Rolexen er mjah... Rolex!!


Omega ref; 231.10.42.21.02.004

Rolex ref; 114300


İmage

İmage
Svar
#2
1.Rolex
2.ud fra nyprisen er ca den samme Rolex
3.målt på alle tre parameterre (for mig) Rolex.
4.Rolex

Nok ingen grund til at skrive had jeg ville vælge  Icon_e_biggrin1
Men den Omega er heller ikke lige mig. Icon_blink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#3
Ren look, klart Omegaen! Og det er nu engang det jeg primært går efter ;-) køber hellere med hjertet end fornuften! :-D Men den er sku fed!

-whoa-
Svar
#4
@Stensbjerg

Er det modellen eller farverne (eller begge), du ikke bryder dig om? Er klar over, at farverne nok er for flashy til de fleste, så kommenter også udefra en ren blå, sort eller lign. :-)

@Whoa

Det gør jeg egentligt også, og køber ikke et ur, jeg har i sinde at sælge igen (man skal aldrig sige aldrig). Og ja, synes også Omegaen er mega lækker! Er vild med, at der kommer flere og flere ure med farve detaljer :-)
Svar
#5
(23-11-2015, 10:52 PM)Peteroa Skrev: @Stensbjerg

Er det modellen eller farverne (eller begge), du ikke bryder dig om? Er klar over, at farverne nok er for flashy til de fleste, så kommenter også udefra en ren blå, sort eller lign. :-)

@Whoa

Det gør jeg egentligt også, og køber ikke et ur, jeg har i sinde at sælge igen (man skal aldrig sige aldrig). Og ja, synes også Omegaen er mega lækker! Er vild med, at der kommer flere og flere ure med farve detaljer :-)
Ja! Elsker en sekund viser med farve :-D
Og må sige den Omega der tror jeg ville vokse på en, men igen den kræver nok man har andre ure ;-)

Men derudover vil jeg sige urene er ret så forskellige, Omegaen er meget mere sporty /casual I min verden, og det kan jeg godt lide :-)
-whoa-
Svar
#6
Hvilket et er fedest?

Det tager jeg som hvilket ur ville jeg nyde mest at bære. Jeg nupper Rolexen. Mest enkel og klassisk og det tror jeg på holder i længden. Omegaen er en fed distanceblænder, som jeg ville nyde at købe i maj og bruge sommeren igennem. Rolexen er mere noget jeg ville kunne nyde altid, men jeg ville mangle datoen på mit daglig ur.

Hvilket et er "Best value"?

Det er Omega. Fordi man simpelthen får mere for pengene. Man skal sammenligne med en anden model af Rolex for at sammenligningen blive lige, målt på "hvad man får". Antimagnetisk og dato.

Hvilket et har best kvalitet/finish/værk?

Jeg vil mene at finish er den samme. Jeg kan i hvert fald ikke se forskellen, når jeg har holdt de 2 mærker i hænderne. Jeg har ikke haft de 2 modeller i hænderne og der kan naturligvis være forskelle jeg ikke ser. Det kan være feel på lænke ea. men umiddelbar samme finish. Urværket må siges at være finere i Omega med antimagnetik, co-axial og dato

Hvilket et holder prisen bedst?

Hvis du køber begge ure til katalogpris falder Omegaen helt sikker mest. Det gør de specielle modeller ofte sammenlignet med basis modeller. Hvis du sikrer dig en optimal rabat, får du nok mest på Omegaen og forskellen på tabet vil blive mindre, men stadig størst på Omega. Hvis du køber begge lidt brugte, får du derfor Omegaen noget billigere og får mere for pengene og taber ikke mere.

Skulle jeg vælge et selv, ville det blive Rolexet simpelthen fordi jeg bedst kan lide det og er ligeglad med antimagnetisme.
Svar
#7
Tak for svar gutter, jeg bliver jo klogere og klogere

Hvad hvis det var denne Omega, jeg havde spurgt til i stedet for - havde svarene så været de samme?

http://www.omegawatches.com/watches/seam...422103003/

İmage

Eller er det den flashy special model, der giver Rolexen et forspring?
Svar
#8
Skulle jeg vælge mellem de to første ville valget være nemt idet jeg ikke bryder mig om den lyse skive på Omegaet, men hvis vi snakker den med blå skive som du har linket til herover, ville jag have voldsomt svært ved at vælge mellem de to. Når det så er sagt, ville Omega´en (med blå skive) nok vinde med et lille bitte forspring. 

Dine andre spørgsmål er der allerede svaret på, så det er her udelukkende et spørgsmål om min smag Icon_blink
Svar
#9
Der er flere ting der gør at jeg ville vælge Rolexet
Jeg er ikke fan af de blanke led i midten på lænken,
Ej heller tallene for sekundere på skiven.

Jeg ser det lidt som at Omegaet knægten her,
Mens Rolexet er kongen.

Og lige præcis den type ure her,
Syntes jeg Rolex mestere til noget nær perfektion.

Derfor ville mit valg være Rolex any Day of the week.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#10
The Oyster is a very common simple Rolex.There are millions of them about.But it is a very well made classic watch,that keeps a good price,and will last for ever.
                                              The Omega is in my opinion a more modern watch,and very well made.And in my opinion looks better than most Oysterdates.If it was me,i would just pick the one i liked best.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)