Speedmaster 321 visere
#1
Hej på urdebatten

Jeg leder efter et sæt visere til en speedmaster 105.012
et sæt med pænt patineret tritium, ville være dejligt. Men det er vel umuligt at finde?

En sælger et komplet sæt her.
Er der nogen der ved om de er originale? synes det er forholdsvis billigt selvom det formegentlig er luminova.

http://www.ebay.com/itm/OMEGA-SPEEDMASTE...MKg86PF_HA


-Rasmus
Svar
#2
Jeg tør ikke bedømme originaliteten af viserne på ebay. Jeg bemærker dog, at sælger har haft hele 25 sæt til salg.  I den fremragende bog "Moonwatch Only" står der om viserne til disse referencer i noten til billedet: "There are some spare parts in existence.....".
JK
İmage
Svar
#3
Det er en fed bog! Jeg har den selv.

Jeg troede egentlig at den gamle type visere, var så sjældne at finde, så de nærmest kunne afvises som originale med det samme. 
og ja, især når han ligger inde med så mange. Men det kan da godt være at den er god nok.
Svar
#4
Umuligt at sige - som I alle siger, det var mange at have. Spørgsmålet er så, om det er så afgørende - De ser helt korrekte ud - og har man visermangel, så er det da en god løsning. Jeg går ind for original, men synes da disse ser ud som gode erstatninger, uanset de kommer fra Omega lager - eller en anden producent. Skulle patina være uforenlig med urets på markeringer - kan dygtige vintage folk indsætte farvet patina der matcher ret tæt. SNYD - tja - nok så godt som to forskellige farver
vh John Hannover
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)