Indpakning af ure II
#21
Super i har taget jer tid og virkelig sjovt at se de meget forskellige kasser Icon_Up

Den rumkapsel er da genial Icon_smil

Utrolig hvor stor forskel der er på størrelsen af æsker og de klassiske flade æsker, synes jeg faktisk rigtig god om og indrømmet så kan det også blive for voldsom.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#22
I min samling, er boksen til Marine Chronometer nærmest at betegne som "klassisk"
İmage
Her ses uret i sin meget beskedne boks.

İmage
Her ses "Boks & Papers"

İmage
Det er faktisk "paper" der fylder mest.


"Speedmaster Alaska Project" er noget mere voluminøst indpakket
İmage
Den større boks skal nok ses i sammenhæng med, at uret er en LE - og derfor retter sig mere mod samlere.

İmage
Til højre ses en lille bakke, der rummer urets termokappe. Over bakken er der plads til den tilhørende lænke.

İmage
I låget ses ekstra velcrorem. - Under bakken er et rum med remskifteværktøj m. ekstra gafler og remstifter.


İmage
Boksen til X-33 er speciel ved at være syet i rumdragtsstof, der associerer godt til urets anvendelse.

İmage
X-33 boks åben.

Med venlig hilsen - Geodoc
İmage
Svar
#23
@Geodoc

Hvad er en termokappe?
Svar
#24
Geodoc> Jeg er vild med de kasser du her viser, som passer perfekt til de ure der er inden i Icon_Up

Den Speedmaster er altså i særklasse og jeg har som mit ynglings-ur med hvid skive...det er så fedt og den kasse kan jo ikke være anderledes.

Det første ur du viser Marine Chronometer, her er det hvad jeg vil kalde en klassisk kasse fra dengang og den rammer spot on uret.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#25
(17-11-2015, 11:31 PM)Peteroa Skrev: @Geodoc

Hvad er en termokappe?

Det er den røde "skosværtedåse", som uret lægges i, når man (i det ydre rum) udsætter det for temperaturer i området fra -148⁰C til +260⁰C.
... sådan set også "en indpakning"; men i højere grad brugsindpakning end salgsindpakning

İmage
Med dette udstyr er kassediameter "boostet" til 59 mm. - tråd om Alaska Project

Med venlig hilsen - Geodoc
İmage
Svar
#26
En af det lidt specielle fra Omega i 90'erne

İmage

İmage

İmage
Svar
#27
@ Geodoc

Tak for svar ? Ved du, om kappen nogensinde er blevet brugt nyttigt? Eller om det mere er en "gimmick"?

Btw, lækkert speedy!
Svar
#28
Til jer alle

Jeg vidste der lå en masse "guld" i dette emne og dejligt at i sender billederne af de fantastiske indpakninger, stor tak for det Icon_Up
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#29
(18-11-2015, 12:39 PM)Peteroa Skrev: @ Geodoc
Tak for svar ? Ved du, om kappen nogensinde er blevet brugt nyttigt? Eller om det mere er en "gimmick"?
Btw, lækkert speedy!
Termobeskyttelsen har aldrig været anvendt i praksis.
Derimod ville jeg være ked af at kalde den et "gimmick" - udviklingsarbejdet var overordentligt seriøst og alvorligt ment.

Omega igangsatte på egen risiko og foranledning udviklingsarbejdet på uret, der skulle kunne tåle ekspeditioner til månens bagside, hvor temperaturerne er ekstreme.
NASA skrottede planerne om bemandede ekspeditioner til månens bagside, før modellen kom i produktion, og den blev endeligt opgivet i 1972 ell. 73.

På Omegamania d. 15. april 2007 solgtes en af de ganske få prototyper (lot 211) til hammerslagsprisen: 64.900 CHF, svarende til 455.000 DKK.
Knap et år senere, relancerede Omega "Alaska Project" som en LE i 1970 eksemplarer.
I forhold til prototypen, var der en rigtig god rabat på den relancerede model, nemlig 94% Icon_blink - og så slog jeg til  Icon_smil

Mere info om "Alaska":
# Tråd om Alaska Project på Urdebatten: HER
# Tråd om Alaska Project på Timezone: HER

Med venlig hilsen - Geodoc
İmage
Svar
#30
Personlig er jeg vild med en passende boks. Oris er i særklasse gode til den kunst. En god løsning er også de bokse der kan bruges til f.eks. rejsebrug.

Omega Ploprof 1200. En luksusboks i forhold til de kedelige røde standard bokse. Som dog bliver opgraderet fremover.
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage

Certins DS Action Chronograph Automatic. Igen en luksusboks. De almindelige Certina bokse er dog ikke ringe.
İmage
İmage
İmage

Breitling Avenger II Seawolf. En smart løsning, som inkludere en fin lille rejseboks.
İmage
İmage
İmage
İmage

Oris Aquis Depth Gauge. En af mine favoritter, som dog ikke ville være passende til et highend ur  Icon_smil  Men masser af plads til alt tilbehøret.
İmage
İmage
İmage
İmage

Magrette Dual Time. Perfekt til rejsebrug.
İmage
İmage
İmage
İmage

Benarus Moray Titanium. Igen en boks der er velegnet til rejsebrug. Her er plads til remme, værktøj og hele 2 ure.
İmage
İmage
İmage

Helberg CH8 Bronze. En af de mere simple, men effektive løsninger. Perfekt til forsendelse.
İmage
İmage

Ofte ser kunderne jo ikke boksen før de har besluttet sig for at købe uret. Mange bliver positivt overrasket når de ser den "samlede pakke".
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)