Seiko 7002-7000A1
#1
Købte i ugen den her Seiko 7002-7000A, til den nette sum af 700.kr. Til den pris købte jeg uret, uden at vide en dyt om det. Man kan vel aldrig gå helt galt med en seiko ?

Uret burde være fra '92, det har jeg fået fortalt af sælger og også det jeg har selv har kunne frem til. Dog har jeg ikke kunne finde den eksakte model fra '92 med samme skive så min. Derudover synes jeg uret er utrolig velholdt af sin alder, når man ser kassen osv. Dog er det tydeligt at indlægget i lünetten er blevet skiftet.

Nogen der kan gør mig klogere på modellen?

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage


Sent from my iPhone using Tapatalk
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
#2
Hej Jacob

Dit ur ser temmelig "sammenflækket" ud Icon_flov Beklager! Håber det er ok, at jeg siger det lige ud... Jeg bygger det på følgende:

Lynetteindlægget er helt sikkert aftermarket. Skiven passer ikke til modellen, og viserne ser også ud til at være aftermarket (for "spids" trekant). Alt i alt er mit bedste gæt, at uret er flækket sammen af forskellige dele et eller andet sted i verden, og derefter solgt som værende den model, der står på bagkassen: 7002-7000. Der kan sagtens være Seiko dele i/på/ved uret, fx kasse, krone og evt. værk, men et originalt Seiko 7002-7000 er det ikke. Sorry Icon_flov

Er du interesseret i at læse mere om 7002-7000, er der et glimrende link her:

http://forums.watchuseek.com/f281/how-bu...58086.html
De venligste hilsner, John
Svar
#3
Det regnede jeg også med. Så det er helt OK du er ligefrem! Der skal hvertfald læses lidt op!
Så tak for linket, har faktisk læst det
Men det underligt nok er datohjulet patineret, mon det også er aftermarket ??
Skal hvertfald også have undersøgt værket :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
#4
Til 700 jyske dollars går det nok lige Icon_lol Icon_lol
Svar
#5
Det er jo lige det ;-)
Så har jeg et ur og lege lidt med.


Sent from my iPhone using Tapatalk
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
#6
Hej Jacob

Mit koncert ur er præcis samme klokke som din og også fra ca. 92....

Den skulle efter sigende stå originalt - men jeg indrømmer at jeg ikke har brugt oceaner af tid på at be- eller afkræfte dette som jeg normalt gør med mine andre ur mærker inden en handel...

vh. Jon

İmage

İmage
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#7
(11-11-2015, 08:28 AM)gmt-geek Skrev: Hej Jacob

Mit koncert ur er præcis samme klokke som din og også fra ca. 92....

Den skulle efter sigende stå originalt - men jeg indrømmer at jeg ikke har brugt oceaner af tid på at be- eller afkræfte dette som jeg normalt gør med mine andre ur mærker inden en handel...

vh. Jon

İmage

İmage

Nu bliver helt nysgerrig om skiven er falsk patineret eller om den blev monteret samme tid som uret blev købt, også fået lov at patinere af sif selv ... :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
#8
(11-11-2015, 10:33 AM)jacobzimmer Skrev: Nu bliver helt nysgerrig om skiven er falsk patineret eller om den blev monteret samme tid som uret blev købt, også fået lov at patinere af sif selv ... :D


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg tror næppe den skive er falsk patineret men har ikke gennemgået den med loop...

vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#9
(11-11-2015, 10:48 AM)gmt-geek Skrev:
(11-11-2015, 10:33 AM)jacobzimmer Skrev: Nu bliver helt nysgerrig om skiven er falsk patineret eller om den blev monteret samme tid som uret blev købt, også fået lov at patinere af sif selv ... :D


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg tror næppe den skive er falsk patineret men har ikke gennemgået den med loop...

vh. Jon

Har du stadig lume på din??
Svar
#10
(11-11-2015, 10:33 AM)jacobzimmer Skrev: Har du stadig lume på din??

Mener ikke der er noget lume tilbage nej!

 - Men eftersom det er et koncert ur og det IKKE er i Opera'en jeg plejer at gå til koncert så har min opmærksomhed nok ikke været helt i top de gange det har været på armen...  Icon_sign

De sidste 3 gange hvor det har været på armen der har det været til koncerter med Iron Maiden - Ac/Dc og Europe....

vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)