Klarlund Expo 2015
#21
(25-10-2015, 11:24 PM)mojohe67 Skrev: Hvem fanden gider at gå op i om det koster 100 eller 200 kr. Hvis det at "jeg i princippet ikke ønsker at betale for noget, der bør være gratis" kan få dig til at blev væk, så god fornøjelse med det herfra! Jeg ser frem til en spændende dag, med en masse ure der skal prøves. I gode venners lag. Som sidst.....

Ja tak.
Det at dysse kritiske stemmer og meninger ned er ikke en sund tendens...
Og la´ os slå det helt fast; entréen, hvad som helst den er en hund eller to, vil ikke hellere holde mig væk hvis jeg nu var der og fik pludseligt lyst til at kigge på Ding und Herlichkeiten  Icon_blink
Desværre, vi er nogle som er plaget af behovet for at se grunden til ting & det, der lurer bag facaden. Og her er det produktprofileringen som råber højt op: "Vores ting er så værdifulde og eksklusive at alene se på dem kan ikke være gratis".
Det i forhold til at jeg har gået hele mit voksenliv med udstillerens hovedprodukt (Rolex) og at jeg ejer en håndfuld af dem får mig at føle at jeg ikke tilhører målgruppen - som er dem, man skal lære at disse ur brands er top of the pop - eller tæt på, dvs. kommende købere.
Noget andet er så at publikum skal betale produktens reklamehappening (som de altid gør og har gjort) så åbenlyst. Mildest talt fjollet og værst, sagt på en jordnære og folkelig dansk facon; man føler sig at blive pisset på.  
Principielle holdninger og flueknepperi ? Javist !  Dem skal der også være plads til ! Icon_blink

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
[-]
  • pbr, Stensbjerg, whoa
Svar
#22
Et lokale som Børssalen er godkendt af brandtilsynet til at huse et vist antal mennesker. Jeg vil gætte på, at det tal ligger omkring 500. Der skal altså være en adgangskontrol. Man kan vel ikke fortænke Klarlund i at ville sikre sig, at det begrænsede publikum, der er plads til, er seriøst interesseret i udstillingen. Det opnår man ved at bede om et symbolsk beløb ved registreringen. At man så samtidig får dækket nogle omkostninger ved arrangementet skader selvfølgelig heller ikke.
Kunderne betaler altid i den sidste ende. Der er nemlig ikke andre til det! Hvorfor skal de almindelige Rolex-kunder betale for urnørdernes ekstravagante udskejelser på Børsen. Det er da meget rimeligt, at de selv betaler lidt for det.
JK
http://www.borsbygningen.dk/index.htm
Svar
#23
Bare til info, så går pengene fra entrebilletter ubeskåret til en hjælpeorganisation (kan ikke huske hvilken). Grunden til at der tages entre er mere for at få en sikker commitment fra folk - når du har betalt pengene, kan du jo ikke blive hjemme - så skal man jo have valuta for sine hårdt tjente penge (meget dansk)! Klarlund spytter selv penge i arranementet og det samme gør de udstillende mærker.

Så hold lidt igen med de sure opstød om entreprisen...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#24
(26-10-2015, 11:47 PM)issing Skrev: Bare til info, så går pengene fra entrebilletter ubeskåret til en hjælpeorganisation (kan ikke huske hvilken). Grunden til at der tages entre er mere for at få en sikker commitment fra folk - når du har betalt pengene, kan du jo ikke blive hjemme - så skal man jo have valuta for sine hårdt tjente penge (meget dansk)! Klarlund spytter selv penge i arranementet og det samme gør de udstillende mærker.

Så hold lidt igen med de sure opstød om entreprisen...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Fedt - og hvor er det lige de fortæller det henne?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#25
Kommer nu i tvivl om det så kun var i 2012 de gjorde dette, men det mener jeg bestemt ikke:

https://klarlund.safeticket.dk/events/41...tion_2012/

"Hver billet koster 100 kr., og beløbet går ubeskåret til Hjerteforeningen."



Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#26
(27-10-2015, 12:00 AM)issing Skrev: Kommer nu i tvivl om det så kun var i 2012 de gjorde dette, men det mener jeg bestemt ikke:

https://klarlund.safeticket.dk/events/41...tion_2012/

"Hver billet koster 100 kr., og beløbet går ubeskåret til Hjerteforeningen."



Sent from my iPhone using Tapatalk

Så er jeg mere rolig….
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group
https://www.facebook.com/groups/326314512747838/
Svar
#27
Jeg må også lige sige at Klarlund tjener vist nok meget få penge for de sædvanlige debatører herinde. Næsten ingen køber deres nye ure, og de sælger jo ikke brugte mere, og service fortages for manges vedkommende ikke hos Klarlund, så jeg vil sige. Gu´skal det da ikke være gratis. Burde Baselworld også være gratis istedet for deres 300 - 500 kr billetter.

Og nej til dem som mener at avanceren er skyhøje inden for urbranchen. Det er jo ikke tøjbranchen. I kr og øre er der en del at tjene, men en del ure står også bare på hylderne i mange måneder inden de bliver solgt, og der skal bare købes en vis mængde ind hos en del mærker (uanset om man sælger eller ej), ellers stopper samarbejdet.
Svar
#28
Jeg var derinde i fredags og nød godt af AP, Panerai of VC standene :-) dog var jeg nået skuffet over omega ikke var repræsenteret, havde glædet mig til at se (og prøve) deres Aqua Terra Gauss. Nogle der ved hvorfor de ikke var til stede ?
Svar
#29
Jeg kommer lige derinde fra, og igen i år var det en fin oplevelse! Jeg fik set en masse ure live, som jeg kun har set på nettet. Og fik endda lejlighed til at prøve adskillige ure, også af dem til over en halv mill.
Vacheron og Cartier imponerede mig mest, og ellers var det fint for mig at få "hands on" på nogle Tudor modeller, som nok er mere realistiske at finde på min arm....
Svar
#30
Jeg var på udstilling sammen med mine 2 børnebørn på 14 og vi havde alle 3 et par skønne timer. Absolut ingen problemer med at prøve f.eks. Rolex GMT Master II i hvidguld, heller ikke for drengene (jeg har drømt om det ur det meste af natten Icon_smil ). Fik også en lang snak med en af Klarlunds urmagere om Vintage Rolex og endelig fik vi alle 3 et eksemplar af Rolex Magazine issue #4, som vist ellers ikke sådan lige er til at få fat i.

Og så var det en ekstra fornøjelse at lave watchspotting på gæsterne

Alle pengene værd og vi glæder os til næste gang.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)