Fik en guldklump hjem...
#1
Ikke helt men næsten.

Sad og kiggede på ny indlagte ure på en udenlandsk auktionsside og den her var lige lagt på, en lav "køb nu" pris, så var meget skeptisk. Sælger havde bedst mulig omdømme og kunne kende flere navne der havde købt af ham. Kiggede ekstra på uret, men kunne ikke finde nogen problemer så huggede jeg på den. Kunne se på billedet at det var en bumper og kunne regne ud at det måtte være en af de eftertragtede jumbo bumpere som er ca. 36,5 mm. uden krone. Sælger viste sig at være en 70 årig mand der solgte hans samling og denne havde han købte omkring 2008 af en ven som havde haft den fra ny. Går helt fint indenfor nogle sekunder, men tror det er meget lang tid siden den har fået service så det fortjener den :-)

Så kom posten igår og jeg må indrømme jeg er helt solgt, 14 karat jumbo bumper, caliber 332 fra 1950.

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
#2
Damm, Thomas, det der ser jo intet mindre end fantastisk ud og så kunne jeg lige pludselig godt bruge et vintage ur igen......WAUW...... Icon_party
Svar
#3
Hold da helt op, Thomas !!! Den er fantastisk flot !! Icon_not Icon_not

Jeg er helt på linie med Kim her - et sådant ur gør, at man helt får lyst til vintage igen !! Icon_hjerte

Stort tillykke med et kanon fund ! Icon_flag
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#4
WOW, WOW, WOW..... Damm den er flot  Icon_Up

Stort tillykke med det....  Icon_cool
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
#5
Det er da fuldstændigt forrygende, sådan som de gamle (men praktisk talt ny-udseende) ure nærmest står i kø, for at komme "hjem" til din samling.
Tillykke med det overordentligt smukke dress ur. Flot flot!!!

Selv har jeg aldrig turdet binde an med en hammerautomatik - når jeg har prøvet een, har det "gibbet" i mig, når det "klakkede" fra håndleddet.
Men hammerautomatikkens finurligheder kunne måske være et emne ved næste møde i Værkstedsgruppen?

Endnu engang - atter et flot fund Icon_not

Med venlig hilsen - Geodoc
İmage
Svar
#6
WOW. Et flot klassisk ur.
Svar
#7
Thomas for faen.. Icon_smil
Du er jo urenes Indiana Jones. Det er en lille skat du har fået fingre i, hver gang du skriver et nyt indlæg.
Tillykke med det. Og jeg er overhovedet ikke misundelig...( jo, måske en lille smule..på den gode måde) Icon_blink
Mvh Palle
Svar
#8
Afsindig smukt, meget mere er der vist Ikke at sige til det :up:

Stort tillykke, og godt skuldret at få den i samlingen.

Sendt fra min HTC One max med Tapatalk
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
#9
Umuligt andet end at stemme i koret - Det er så sjældent man kan gøre sådanne fund - og at det var dig er både resultat af, at du er aktiv - af at du ved hvad du skal lede efter - og top retfærdigt
nyd den
vh John H
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#10
Ja også tillykke herfra Thomas - Flot ur i en god størrelse og ikke mindst i guld!  Icon_Up

vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)