gmt-geek og Geodoc
#21
(10-10-2015, 03:35 PM)cfnissen Skrev: Flot arbejde med den garage, Geodoc. Jeg ville ønske at jeg havde dit håndelag. En sand royal bolig.
Tak skal du ha' Claus - Håndelaget var dog ikke bedre, end at jeg lykkedes med at lave en blå negl, med en sådan kraft, at der også afsattes en "tømmerlus" på den anden side af tommelen. (AV!)

(10-10-2015, 03:35 PM)cfnissen Skrev: Og sikke en dejlig bil - den giver smil på læben. Min  kone har haft to af slagsen - og hun har kørt rundt med et stort smil på hver dag (og det var ikke på grund af mig...)
. Reglen var, at hvis det ikke regnede eller sneede, så skulle taget ned.
Claus
Når man har lagt fornuftsargumenterne bag sig, så er Cooper'en netop en vogn, der giver smil på læben.
En lidt bestemt indstyring i et sving; og vognen skærer kurven som et passerben - Oh fryd.

Hvad fornuft angår, så er den absolut ikke en "jydevogn" - Der er en klar forskel i prisniveau fra Jylland til Københavnsområdet.
I Jylland "er det da en towlig vogn. Så der ka' vi godt ta' ved" - I København er udbuddet meget større og prisen mere moderat.
I Silkeborg kører der 3-4 stykker. Da jeg prøvekørte vognen 3-4 km op og ned ad Amager Strandvej, mødte jeg ikke færre end 7 stk.

Ligeledes er jeg ganske fornøjet med at læse udstyrslisten, hvor der i afkrydsningsskemaet langt nede står: "Anhængertræk - Leveres IKKE".

Ganske korrekt. Det er en stor fryd, at køre "topløs"; men jeg har sat et lidt mere "phimset" kriterium op, "Temperaturen skal være over 13 grader".
Til trods for et ganske veldimensioneret og velfungerende varmeanlæg, skal der ved lavere temperatur så meget "blæs på", at det lyder irriterende.

Sidste år flyttede et tiltalende ungt par ind i huset vis-á-vis mit hus, og i begyndelsen af oktober kom de og spurgte (lidt generte) om de kunne leje Prinsessen med chauffør som brudekaret.
Mit svar faldt promte, at det kunne der overhovedet ikke være tale om. De kunne ikke leje noget som helst
- Det ville tvært imod være en stor fornøjelse, at levere ydelsen kvit og frit.

İmage
... og sådan gik det til, at "Prinsessen" blev udstyret med satinbånd, sløjfer og brudeslør.
Den 18 oktober 2014 var der vindstille og 15 grader, så turen gik gennem Silkeborg i åben vogn.
De unge mennesker strålede og folk stoppede op og smilede - - - jo "Prinsessen" charmede sig rigtigt gennem byen.

I det hele taget er kørsel ved at udvikle sig til lidt af et udstyrsstykke.
Da værkstedsgruppen var på besøg på Omega Museet, fik jeg som gave en Omega-cap.
Ved receptionen, blev jeg yderligere begavet med "racing" handsker og en MINI-cap.

İmage
Det kan blive svært at vælge, når jeg også har den obligatoriske "Troels Trier" læderhjelm

Med venlig hilsen - Geodoc
İmage
Svar
#22
Jamen. Jamen. Sikke en dejlig historie - eller rettere et par stykker.

Dejligt at hun har været med til at give et ungt ægtepar en god start. Det kan man da kun blive glad af. Og flot var hun med udsmykningen på.

Ja, det er noget mere en standardbil i København og så sandelig nord for...og du har helt ret med anhængertrækket. Så kan du også kende den på parkeringspladsen. Da jeg arbejdede for LEGO i Billund, der kunne jeg nemt finde min standardiserede firmabil. Det var bare at kigge efter det manglende træk ;-)

Og så er det jo skønt at se, at du også følger det gode gamle fyndord - 'gå aldrig ned på udstyr'.

Stor MINI hilsen,

Claus

Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)