Grail Omega has landed....
#11
(19-09-2015, 12:11 PM)TDN Skrev: Efter i nogle år at have ledt efter et Seamaster 300 til samlingen er det endelig lykkedes at finde et eksemplar. Udgangspunktet var at finde et rimeligt pænt originalt eksemplar, men det er bestemt ikke blevet nemmere og de er bestemt heller ikke blevet billigere. Tak til Morten Klitgaard for handlen, der vil blive passet godt på det :-)

Seamaster 300
Ref. 165.024
Cal. 552
1966/67

İmage



STORT tillykke - det er det ultimative klassiske vintage Omega tool ur, i mine øjne !! Samtidig er det et ur, der også i dag holder 100% !!  Icon_party

Tydeligt, hvor inspirationen til Seamaster 2254.50.00 kommer fra !  Icon_hjerte


İmage
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#12
wow - det er klasse - tillykke med det.

og så lige et spørgsmål fra SM300/Omega novicen:
1. Naiad eller screw down krone?

Patina på skiven/visere og kransen ser meget ensartet ud, er det de oprindelige fra 66/67 ?

/L
Svar
#13
Naiad krone læs evt. her  http://www.watchprosite.com/page-wf.foru...i-6630693/

Det skulle være den oprindelige patina :-)

Mvh. Thomas


(20-09-2015, 12:28 AM)longbear Skrev: wow - det er klasse - tillykke med det.

og så lige et spørgsmål fra SM300/Omega novicen:
1. Naiad eller screw down krone?

Patina på skiven/visere og kransen ser meget ensartet ud, er det de oprindelige fra 66/67 ?

/L
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
#14
Fedt ur!
Svar
#15
Naiad = cool. Rimeligt nemt at se når man ved det. Den er pænere integreret end den alm. krone IMHO.

Linket indeholder kimen til mit spørgsmål vedr. patina. Mine egne ure fra 60'erne samt den du linker til har meget mørkere patina end din. Det kan selvfølgelig have noget at gøre med det "bindemiddel" der blev brugt til tritium i den pågældende periode. Også spændende at se at du har kransen med 5-minutters markeringer.

Kørte Omega's service som Rolex i "gamle" dage, hvor skive+visere som standard blev skiftet hvis tritium var "slidt"?

/L



(20-09-2015, 09:41 AM)TDN Skrev: Naiad krone læs evt. her  http://www.watchprosite.com/page-wf.foru...i-6630693/

Det skulle være den oprindelige patina :-)

Mvh. Thomas


(20-09-2015, 12:28 AM)longbear Skrev: wow - det er klasse - tillykke med det.

og så lige et spørgsmål fra SM300/Omega novicen:
1. Naiad eller screw down krone?

Patina på skiven/visere og kransen ser meget ensartet ud, er det de oprindelige fra 66/67 ?

/L
Svar
#16
Jo mere jeg kigger på det ur, jo federe bliver det. Nu vil jeg have et Icon_e_confused
Svar
#17
Hold k*ft hvor det et fedt vintage Seamaster Icon_drool
Hilsen JohnMin Instagram profil.
Svar
#18
Icon_e_surprised Icon_e_surprised Icon_e_surprised TILLYKKE Icon_flag
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings


Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)