Hjælp til værdi af 18k guld Büren?
#1
Hej jeg har denne gamle Buren jeg vil hører om nogen kan hjælpe med at værdisætte? Har snakket med en urmager han sagde værket desværre har fået fugt. Men han var begejstret over værket da han trods af at være en ældre herre aldrig havde set denne type værk før. Han sagde den hed cal. 1280. Han kunne finde de fleste org dele og evt erstatnings værk på eBay.

Selve kassen er 18 karat guld 0.750. Lænken er belagt guld lavet i nw germany.

Hilsen kimİmageİmageİmage


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#2
Hvad mener du nu - vaerdien efter at du har faaet en uremager saette den istand? Eller som den er nu (som jeg forstaar er der rust i vaerket pga fugtiged. Skiven viser ogsaa et par pletter, og der finder man sandsynligvis ingenting paa ebay.)

Generelt kan du regne med at den er vaerd guld-vaerdien (som ikke staar saa hoejt som faa aar siden) plus et par hundrede kroner, sandsynligvis ikke mere.
Skift ur, når du står op!
Svar
#3
Det er bestemt et spændende urværk som man ikke ofte støder på. Mærket er ikke så kendt i Danmark men jeg tror bestemt det er interessant for oversøiske samlere der interesserer sig for teknik. Værdien tør jeg ikke skyde på. På Chrono24 er der i øjeblikket annonceret et til salg for $1124

P.N.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)