Hjælpe til info om omega (muligvis guld)
#1
Hej faldt over dette ur på loppemarked i dag. Er et vintage omega men har brug til lidt hjælp med hvilken model og om det evt er guld? :)

På Skive står der omega automatic chronometer. Bag bagdækslet er den stemplet. Omega watch co. Fab. Suisse swiss made.
18k 0.750
10725244
Og så et stempel med et 4 tal i.
På værket er den stemplet seventern 17 jewles.
10760234

Håber i kan hjælpe lidt ud fra den info :)İmageİmageİmageİmageİmage


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#2
Hold da op et fund. Det er 18k guldkasse med et af de fineste urværker fra Omega, hammerautomatic fra ca. 1946.

Det er jo noget patineret og urkassen slidt og gravering, men et super fund. Man kan få renset skiven men der er altid en risiko for at skriften forsvinder, men patinaen har jo en charme.

Hvis det er et der skal videre, så kan jeg være interesseret i det.

Mvh. Thomas
Svar
#3
Tak for info Thomas. Har du nogen idé om hvad sådan ligger i pris i den stand? Uret kører osv :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#4
Det kræver en restaurering, med service, urkassen skal rengøres/poleres let og nyt glas og krone.

Det er jo liebhaveri for de fleste vil blive skræmt af den patina men jeg synes det er fedt og vil gerne købe det hvis du sælger det.

Jeg skriver lige en besked til dig.
Svar
#5
Tror jeg fundet modellen. En 1948 omega centenary der blevet lavet i limited eksemplar i forbindelse med deres 100års jubilæum. Muligvis i rose guld i hvertfald 18k solid guld.

Evt. En der hvilken model af værket det er i denne jeg har? :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#6
Spændende fund du har gjort. Ja, det er et Centenary, formodentlig et 2500 JUB med 30.10 værk. Jeg kunne også være interesseret i det, hvis du vil sælge......

/Paul
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)