Ændring af display på G-Shock
#1
Selv om jeg er glad for det sorte look på mit GX56, kan det negative display være svært at aflæse til tider. Så det besluttede jeg mig for at ændre til positivt display. Det er heldigvis ret let, hvis modet og rolige hænder er tilstede.
Inden uret skilles ad skal man lige have indkøbt et passende stykke pol. film. Feks på eBay.
Sådan ser det ud med negativt display.
İmage
Uret skilles ad.
İmage
İmage
İmage
Pol. Filteret tages forsigtig af med en skalpel.
İmage
Og så kommer det magiske. Hvis filteret drejes 90 grader skifter det mellem negativ og positiv.
İmage
İmage
Filteret klippes til og monteres.
İmage
Uret samles igen. Og vupti et styk GX56 med positivt display 10 minutter senere.
İmage
Hvad synes i? Positivt eller negativt?
God weekend.
/Kim


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#2
Æstetisk er jeg mest til det "negative display", men det er klart nemmere at aflæse det "positive" - sjovt DIY mod Icon_Up
Mvh Danny  Icon_smil
Svar
#3
Negativt ser godt ud, men er alt for svært at aflæse.
Derfor har jeg lige bestilt et GW-5000.
Men "the King" er ikke til st overse.
Er de stadig i sortimentet?
/
Kristen
Svar
#4
Jeg ved ikke om de stadigvæk er i sortimentet. De findes til meget fornuftige priser på ebay.
I virkeligheden et lidt absurd ur. 56 mm og stødabsorberende gele. Verdens stærkeste ur gjort endnu stærkere.
[-]
  • runzuk5
Svar
#5
De kan være svære at aflæse. Har selv dette Military:

İmage

Det er ok at aflæse, men dog ikke et ur jeg bruger.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#6
(05-09-2015, 09:47 AM)doxa300 Skrev: Selv om jeg er glad for det sorte look på mit GX56, kan det negative display være svært at aflæse til tider. Så det besluttede jeg mig for at ændre til positivt display. Det er heldigvis ret let, hvis modet og rolige hænder er tilstede.
Inden uret skilles ad skal man lige have indkøbt et passende stykke pol. film. Feks på eBay.
Sådan ser det ud med negativt display.
İmage
Uret skilles ad.
İmage
İmage
İmage
Pol. Filteret tages forsigtig af med en skalpel.
İmage
Og så kommer det magiske. Hvis filteret drejes 90 grader skifter det mellem negativ og positiv.
İmage
İmage
Filteret klippes til og monteres.
İmage
Uret samles igen. Og vupti et styk GX56 med positivt display 10 minutter senere.
İmage
Hvad synes i? Positivt eller negativt?
God weekend.
/Kim


Sent from my iPhone using Tapatalk


Ej hvor cool......fedt lavet


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)