Positiv oplevelse på Chrono24
#1
Jeg faldt over en pæn og velholdt klokke på Chrono24, som jeg gerne ville købe. Da jeg fik kontonummer og adresseoplysninger fra sælger, stemte tingene slet ikke overens med de landeoplysninger, han havde givet til Chrono24. Da sælger heller ikke kunne fremsende referencer, og flere gange samme dag spurgte, hvornår jeg betalte, blev jeg mistænksom. Jeg kontaktede Chrono24, og fremlagde tingene. Annoncen blev deaktiveret hurtigt, og sælger sat under lup. Det har siden vist sig, at annoncen ikke kom op igen, og at "sælger" ikke længere figurerer på siden. Alt i alt en positiv oplevelse fra Chrono24´s side, da de handlede hurtigt og ansvarligt. Thumbs up for det  Icon_Up
De venligste hilsner, John
Svar
#2
Helt sikkert thumbs up til dem - men det viser også samtidig hvor stor risikoen er på Chrono24. De har for nyligt indført en service hvor de stiller garanti ved at man handler via dem som mellemled. Det er en god idé - men igen, vidner det jo også om historikken og de mange uheldige sager der har været.

Når det er sagt har jeg nu ikke haft problemer med forhandlere jeg har fundet der igennem... men - ligesom dig - laver jeg også en grundig research først  Icon_Up
Svar
#3
(20-08-2015, 09:59 AM)Claus_K Skrev: Helt sikkert thumbs up til dem - men det viser også samtidig hvor stor risikoen er på Chrono24. 

Når det er sagt har jeg nu ikke haft problemer med forhandlere jeg har fundet der igennem... men - ligesom dig - laver jeg også en grundig research først  Icon_Up

Direkte svindel er nok størst blandt de private sælgere end blandt forhandlerne. Jeg er dog rystet  over hvor stor forskel servicen er hos de forskellige forhandlere. F.eks. har jeg i 14 dage forsøgt at få et svar ud af en forhandler i Tyskland via chrono24 og via deres egen website.
De svarer overhovedet ikke. Det eneste jeg ikke har prøvet er at ringe da jeg ikke er specielt god til tysk eller engelsk i tale. Desuden syntes jeg at man hvis man driver en forretning og har webside med formularer til kontakt e-mail og samtidig lægger ure op på chrono24, så har man da en forpligtigelse til at svare af den vej…. eller?

Det er positivt at chrono24 er begyndt at stramme op...
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group
https://www.facebook.com/groups/326314512747838/
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)