Man må have mindst et rektangulært ur..
#1
Det med at have i hvert fald et rektangulært dressur har jeg egentlig ønsket mig længe - mere end 10 år - da jeg fik lejlighed til at købe dette Omega. Det er virkelig en fornøjelse at bære en rektangulært ur. Meget komfortanelt sammenlignet med et rundt der syner lige så meget på armen

İmage

Men hvis man er til vintage ure er det jo ofte et problem med størrelsen. Ofte er de rektangulære ure for små, men dette er ok.

Hvad har du - eller hvad ønsker du dig - hvis det skal være vintage og rektangulært?

vh Baun
Svar
#2
Jeg er helt klar på at man skal eje mindst et rektangulært ur og nu er mit ikke så smukt som det du viser frem, men det ville heller ikke ligne mig at vælge det klassiske og smukke ur, men mere det lidt skæve og voldsommere ur er det foretrukne.

İmage

ps. så for sent at det skulle være vintage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#3
JLC reverso er nok det jeg i første omgang ville se på.
Og saa er der jo Cartier som har lavet flere rektangulære modeller. Tank ikke mindst men også meget lille. Ellers er der santos. De rammer dog først helt pels med den nye XL udgave.
Girard perregaux har også flere fine rektangulære fra DN tid og i nye re edition udgaver.
Jeg får sgu helt lyst til at anskaffe mig et af slagsen Icon_smil
Svar
#4
Jeg kunne godt ønske mig et IWC ur, som meget ligner det smukke Omega, du viser. Det findes, men de er ikke nemme at finde. I øjeblikket er mit eneste firkantede ur et JLC Reverso Classique. Det er magen til det oprindelige Reverso fra 30'erne, men dette er lavet langt senere. Det er rigtigt, at uret er lille efter nutidens standard, men det er den originale størrelse, og det synes jeg er lidt sjovt.
JK
İmage
Svar
#5
Reverso kommer man ikke uden om, men et rektangulært IWC - det må du jo prøve at score en dag.

Som sagt, jeg var 10 år om at finde netop det Omega til en ok pris. Og så var jeg heldig at skiven kunne blive betydelig finere end da jeg købte. Det er jo lidt lotteri også. Tror det er noget større end Reverso, men du så det vistnok oppe hos Thomas jk, dengang du også lige kom i vintage bilen.

vh Baun
Svar
#6
Denne sjove Omega er hos Lars for at få lavet service:
]İmage
İmage
Svar
#7
Den er sjov. Er den tidligere end de quarts ure der kom i samme type kasser


İmage

Vh Baun
Svar
#8
Ups ! Jeg havde helt glemt mit Omega Marine Chronometer, da jeg skrev, jeg kun havde ét firkantet ur. Her er "klumpen":
JK
PS: Jeg husker godt dit ur Baun fra mødet på Djursland. Desværre var det ikke mig, der kom i den fine, gamle bil. Jeg kan kun strække mig til en halvgammel C5'er.
İmage
Svar
#9
(17-08-2015, 02:58 PM)baun Skrev: Det med at have i hvert fald et rektangulært dressur har jeg egentlig ønsket mig længe - mere end 10 år - da jeg fik lejlighed til at købe dette Omega. Det er virkelig en fornøjelse at bære en rektangulært ur. Meget komfortanelt sammenlignet med et rundt der syner lige så meget på armen

İmage

Men hvis man er til vintage ure er det jo ofte et problem med størrelsen. Ofte er de rektangulære ure for små, men dette er ok.

Hvad har du - eller hvad ønsker du dig - hvis det skal være vintage og rektangulært?

vh Baun


ØJJJJ, Per !!!  Icon_hjerte

DET er godt nok et smukt ur ........... og det ser ud til at stå skarpt og i rigtig fin stand !!

Stort tillykke - og godt at se dig herinde igen !!  Icon_flag Icon_flag

Hvad ligger der af værk i uret og hvad er ref på det ? Du skriver, at det er "OK" i størrelsen - men hvad er dimensionerne på det ?
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#10
Nå, jeg troede det var din bil. Passede fin til dig.

Det er en ordentlig klods den der Marinemaster, men den måtte godt sidde som eneste elektriske ur i min samling Icon_e_biggrin1
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)