Bil - råd, tip og indspark
#1
Heyhey

Jeg står i den situation at jeg kigger på ny bil. Der skal nemlig være plads til en barnevogn  Icon_party

Køreselbehovet er mellem 10-15.000, så det er noget benzin vi er ude i.
Budgettet er ca. 150.000.

Jeg har selv kigge på Opel Insignia 1,8 fra 2009. Er der nogen der har erfaringer men denne?
Jeg faldt over denne trå på bilgalleriet og ville høre om det er noget nogen af jer har hørt/ved noget om?

Rustproblemer i Opel Insignia

Har i ellers nogle foreslag?
Hilsen

Rune

Ure samlet in-house
  • Rolex Milgauss ref. 116400GV
    Magrette Regattare Vintage Brass
    Casio Edifice ref. EF-309 7A
    Rolex Datajust ref. 116233
Svar
#2
Ford Fiesta 1.0 125hk ecoboost eller deres 100hk.
Svar
#3
Brugt Kia Ceed Stationcar
Brugt Scoda Octavia
Brugt Ford Focus
Brugt Toyota
Godt brugt Golf el. Passat
Kender ikke Insignia, men har kørt Vectra i nogle år - det dur' bare!

Eller: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mercede...ut/2486030
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings


Svar
#4
Køb en KIA fra 2008 - 2011.
De er meget gode brugsbiler men deres renomé er stadigvæk lav. Lærlingen har ikke våde drømme om at eje én og "den fornuftige middelklassefamilie" synes at det er noget alt for eksotisk og usikkert bras. (Og så køber de en 20 + år gammel VW Icon_rul ). Brugspriserne er i bunden.

Har i monedas, anbefaler jeg en Jeep. Når jeres kørselsbehov er mellem 10 og 15K om året, har benzinforbruget ikke så meget at sige.

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#5
Har lige stået i samme situation og skulle vælge en stc. til et lille kørselsbehov. Jeg valgte at købe med hjertet og valgte en lidt ældre brugt med alt udstyr fremfor en kønsløs 4 år nyere KIA eller andet. 

Jeg nappede en Volvo V50 med den stabile 2.4 liters motor ,170 HK og alt i udstyr. Kører betydelig bedre og komfortabel end en nyere KIA. 
Vh
Allan
Never argue with an idiot. 
They will only bring you down to their level and beat you with experience
Svar
#6
(05-08-2015, 04:47 PM)guru1313 Skrev: Har lige stået i samme situation og skulle vælge en stc. til et lille kørselsbehov. Jeg valgte at købe med hjertet og valgte en lidt ældre brugt med alt udstyr fremfor en kønsløs 4 år nyere KIA eller andet. 

Jeg nappede en Volvo V50 med den stabile 2.4 liters motor ,170 HK og alt i udstyr. Kører betydelig bedre og komfortabel end en nyere KIA. 
Vh
Allan

Det ville jeg også gøre, Allan men regner med at folk som spørger til råds her, er måske ikke just fit for fight for at købe en ældre bil, som skal altid gås i gennem med en erfaren hustlers skarpe øje Icon_blink - Lyder ellers som alletiders vogn. Hvad årgang er den ?

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#7
Mojn

Opelen er en dejlig bil gode køreegenskaber. Men bagagerummet er lille samt tilgængeligheden besværlig, hvilket ikke er optimalt mht. barnevogn. Jeg har selv valgt en Mazda6 Premium, som har et enormt bagagerum, samt mange praktiske detaljer som gør hverdagen lettere. Den kører fremragende, og motoren trækker, når den først får nogle omdrejninger. Den har oven i købet en lang udstyrliste og mange passive/aktive sikkerhedsdetaljer, og modellen ligger i toppen af lister over pålidelige/driftsikre biler.
For 150kg kan du få en årgang 10, som har kørt mindre en 100.000km.
Mht. til rust lider alle bilmærker i DK - sørg for at give den rustbeskyttelse.

/Mikkel
Svar
#8
Det er en 04... Men det gode er, at den kun har haft én ejer, passet og plejet ' undervognsbehandlet samt fuld servicebog fra samme værksted. Den har kun kørt 140.000km, de sidste 8 år som konebil med 5000km om året... ALT i udstyr og så for 80.000kr

Hvis du køber bil ud fra størrelse på bagagerum, er mit absolut bedste bud en Ford Mondeo. Der kan barnevognskassen og stellet stå ved siden af hinanden! Og kan du ellers bare fylde ovenpå. Og så styrer og kører den absolut bedst og mest sportsligt i dens klasse, siger alle bilkyndige og blade/magasiner.
Allan
Never argue with an idiot. 
They will only bring you down to their level and beat you with experience
Svar
#9
"Det er en 04... Men det gode er, at den kun har haft én ejer, passet og plejet ' undervognsbehandlet samt fuld servicebog fra samme værksted. Den har kun kørt 140.000km, de sidste 8 år som konebil med 5000km om året... ALT i udstyr og så for 80.000"

Det er det fantastiske med Volvoer, de er rigtigt ofte kørt af en person som har sørget for service og der er mange til salg fra den 1. ejer. De har ingen interesse for "lærlinge" og er både klasse og komfort IMHO. Og så er service meget billigt når man kører over til Malmö eller Göteborg.
Tillykke - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#10
Kig evt. på Renault Megane III stc.
De er rimelig billige fordi de gamle Renault'er havde et dårligt ry og afskrivningen for første ejer er stor.
Men det er en god bil. Så vidt jeg husker har de et samarbejde med Nissan som nok er grunden de har fået styr på elektronikken.
(De har også Laguna III som er en stor slæde  Icon_smil )

Kia Ceed som også er nævnt er også en god bil, men rigtig mange af dem som er til salg er diesel. Det gælder i øvrigt også Megane III.
mvh
Jeppe
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)