Obris Morgan, Explorer II
#11
Som urnørd behøver man heldigvis ikke at være objektiv i sine udtalelser, nørden er vel kendetegnet ved udelukkende at kæmpe for egne opfattelser og det er jo fair nok.
For mig hersker der ikke tvivl om at udviklingen i kvalitet og finishering af f.eks. Miyota og Sellita vil tage fart i de kommende år hvis Swatch markedspolitik "lykkes". Så er der heldigvis plads for nørder til både japanske og schweiziske værker.
Hvis der bliver plads i markedet for nye initiativer der kan give et tilfredsstillende økonomisk afkast er det en naturlov at det vil opstå. Det er ikke sikkert ar de to nævnte mærker vil opnå kultstatus men det er heller ikke sikkert det er hensigten, der hersker vel heller ikke tvivl om at kineserne vil blande sig kraftigt i fremtiden.
P.N.
Svar
#12
(16-08-2015, 11:09 AM)TioMalo Skrev: Jeg er absolut ikke interesseret at læse tech. specs. for Miyota 9015.

Jeg synes at jeg gjorde det ganske klart at min holdning til japserværker har NADA med deres yde-evner, kvalitet etc at gøre, kun min forskruet opfattelse af japsere som kommer i dagslys når jeg ser en japserværk i et micromærkeur. Altså, en sag, jeg selv prøver at slås med.
Det kræver af læseren mere nuanceret syn på det læste end du præsenterer her.
Jeg har ingen problemer med japserværker når det hele hænger sammen og er i en Seiko eller Citizen urkasse.
Og nej, som sådant har jeg ikke noget mod japserure og ser ikke ned på dem.
Jeg er pt. lykkelig ejer for 5 japsere.

Mvh. John

Hej John, mit syn på det læste er skam rigeligt nuanceret, jeg valgte bare ikke at kommentere på alt hvad du skrev, men blot noget af det. Næste gang skal jeg sørge for kun at quote det som jeg kommenterer på, min fejl.

Desuden skriver jeg ingen steder noget der efter min mening skulle give anledning til at tro at jeg tror at du har noget i mod japserure, så jeg ved ikke hvorfor du nævner det overhoved.
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar
#13
Hvorfor er det et problem med et urværk fra Japan i en ur kasse fra Kina,
Måske man skulle udvide sin horsiont omkring hvor tingene stammer fra.

Så vil man opdage at der også sidder dele lavet i Asien, 
I ure med swiss made på skiven hvordan man så får, fordøjet den.

Nå fred med det,
Hvad man ikke ved har man ikke ondt af.. Icon_e_biggrin1
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#14
Jeg kan faktisk rigtig godt lide uret, og til pengene lader det til at være en ret god deal. Det eneste jeg sætter spørgsmål ved er deres finish og kvalitetskontrol. Det lader til at der er blandede følelser specielt på WUS.

En anden ting som jeg også synes er ret interessant ved uret er designet på kransen

İmage

Hvorfor har man mon valgt at lave det sådan med de to der stikker ud i designet? Er det "lånt/inspireret" fra noget andet?
Svar
#15
(19-08-2015, 02:11 AM)msh1 Skrev: Jeg kan faktisk rigtig godt lide uret, og til pengene lader det til at være en ret god deal. Det eneste jeg sætter spørgsmål ved er deres finish og kvalitetskontrol. Det lader til at der er blandede følelser specielt på WUS.

En anden ting som jeg også synes er ret interessant ved uret er designet på kransen

İmage

Hvorfor har man mon valgt at lave det sådan med de to der stikker ud i designet? Er det "lånt/inspireret" fra noget andet?
Det ser mærkeligt ud, men ligner måske skygge eller lignende.

Min OMX fra første batch så altså ikke sådan ud.
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar
#16
Den er skam god nok. Så vidt jeg ved er der ikke tale om en fejl.

Tjek den her video fra Worn & Wound på Youtube
https://www.youtube.com/watch?v=qYiGJcQDZnk

Der kan man også tydeligt se de to 'afstikkere' i kransen.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)