Hvilket ur skal jeg vælge (max 3000 kr)
#11
(07-07-2015, 05:37 PM)pbr Skrev: I begge ure får du kvalitet og "value for money" - om kan man lide det ene fremfor det andet, beror selvfølgelig også på ens individuelle smag.

Personligt ville jeg nok foretrække Certina´en, idet jeg fornemmer, at den er lige den tand bedre forarbejdet i kasse, skive osv. og også med det mere moderne design. Men den er jo så også lige en lille smule dyrere.

Det er begge gode ure !

Har du overvejet at finde en brugt Seiko Sumo, ref. SBDC001 - det er nok dét ur, hvor du får mest for pengene overhovedet. Det kan købes nyt for omkr. 3.500-3.700 incl. told osv. - men hvis du kan finde et brugt, så burde du kunne finde det indenfor dit budget.

Et Sumo, som kommer fra Seiko´s Prospex serie, ville slå begge de førnævnte ure med flere længder på kvalitet, finish, design osv !

Her er et billede af mit, der er med blå skive (de fås også i sort og orange), men er modificeret med en Pepsi lynette.


İmage

Det er bestemt et ur, jeg vil kigge nærmere på :)
Kan du anbefale et godt sted, hvor jeg kan købe dette ur billigst muligt?
Ellers skal jeg bare købe dit? ;)
Svar
#12
(07-07-2015, 05:43 PM)Manson Skrev: Det er bestemt et ur, jeg vil kigge nærmere på :)  
Kan du anbefale et godt sted, hvor jeg kan købe dette ur billigst muligt?


Uha - for ikke så lang tid siden, kunne de vistnok ikke købes i Danmark, så mange bestilte dem hjem fra Japan eller fra Ebay forhandlere. 

Jeg har ikke lige fra hoften nogen konkrete anbefalinger, men det er et ur, der er blevet talt en del om herinde og som flere har, så der skal nok komme nogle gode bud fra de øvrige medlemmer herinde, der har fingeren på pulsen i højere grad.

Jeg købet mit ur af brugeren JoePete, som er vores stedlige "orakel" hvad angår japanske ure - hvis kan kom på banen (du kan jo evt. sende ham en pb - han hedder John i virkeligheden og er super flink og hjælpsom), så har han sikkert indtil flere bud.


PS: Har lige checket pricerunner.dk og dér står uret til 4.185 kr. hos Urvaerket.dk - så du skal måske prøve at finde det brugt, hvis du vil holde dig indenfor dit budget. Men jeg kan forsikre dig for, at det er merprisen værd, hvis du skulle bestemme dig for at gå lidt ud over budgettet !!  Icon_party
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#13
Min leverandør har nu Sumo og Shogun på lager. HHV 2 og 3 stk.
Svar
#14
(07-07-2015, 05:49 PM)stenstrupigen Skrev: Min leverandør har nu Sumo og Shogun på lager. HHV 2 og 3 stk.


Whey-hey - måske kan du hjælpe Manson så, Nicholas !!?  Icon_smil
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#15
Jeg har sendt en mail til ham.
Svar
#16
Kanon !!

Urforum to the rescue !! Icon_party

Spændt på, om I bliver enige og om Manson ender op med et Sumo. Han skal selvfølgelig lige tænke på, at uret er lidt større end de to han har set på ellers med sine 45 mm Ø. Men pga. kassens form, så er det ekstremt komfortabelt og føles ikke så stort på armen !
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#17
(07-07-2015, 05:46 PM)pbr Skrev:
(07-07-2015, 05:43 PM)Manson Skrev: Det er bestemt et ur, jeg vil kigge nærmere på :)  
Kan du anbefale et godt sted, hvor jeg kan købe dette ur billigst muligt?


Uha - for ikke så lang tid siden, kunne de vistnok ikke købes i Danmark, så mange bestilte dem hjem fra Japan eller fra Ebay forhandlere. 

Jeg har ikke lige fra hoften nogen konkrete anbefalinger, men det er et ur, der er blevet talt en del om herinde og som flere har, så der skal nok komme nogle gode bud fra de øvrige medlemmer herinde, der har fingeren på pulsen i højere grad.

Jeg købet mit ur af brugeren JoePete, som er vores stedlige "orakel" hvad angår japanske ure - hvis kan kom på banen (du kan jo evt. sende ham en pb - han hedder John i virkeligheden og er super flink og hjælpsom), så har han sikkert indtil flere bud.


PS: Har lige checket pricerunner.dk og dér står uret til 4.185 kr. hos Urvaerket.dk - så du skal måske prøve at finde det brugt, hvis du vil holde dig indenfor dit budget. Men jeg kan forsikre dig for, at det er merprisen værd, hvis du skulle bestemme dig for at gå lidt ud over budgettet !!  Icon_party

Jeg vil sende en besked til ham, tak.  Dog skal jeg først lige finde ud af, hvordan man skriver privat beskeder herinde.. Hehe :) Jeg er jo helt ny herinde.

Dit ur er ikke til salg, fornemmer jeg? 
Svar
#18
Sumo er kanonfedt. 

Ikke særlig tit til salg brugt herhjemme. 

Kiggede i næsten et år før det rette kom til mig.

Her et skud af mit eget (ikke til salg)

İmage
Mvh Kim 
Svar
#19
(07-07-2015, 06:08 PM)Manson Skrev: Jeg vil sende en besked til ham, tak.  Dog skal jeg først lige finde ud af, hvordan man skriver privat beskeder herinde.. Hehe :) Jeg er jo helt ny herinde.

Dit ur er ikke til salg, fornemmer jeg? 


Helt i orden - øverst på websiden lige under det sorte panel kan du trykke på "Private Beskeder", hvor du så kommer ind og kan læse beskeder og skrive nye. Johns brugernavn er "JoePete" (uden anførselstegn selfølgelig). Men det kan selvfølgelig være, at han er på ferie.

Ellers prøv Ebay, hvor der er en del der sælger dem, men vær på vagt hvorfra de sender - hvis du handler udenfor EU, så kommer der told og moms på som ialt vil ligge på omkr. 30%. 

Prøv evt. Amazon.co.uk - jeg ved, at den amerikanske Amazon har dem, men hvis du kan få den fra den engelske, så er det jo indenfor EU. Ved dog ikke, hvad deres pris er.

Min er desværre ikke til salg - men hvis du er i nærheden af Viborg er du mere end velkommen til at prøve den på armen og med fingrene !  Icon_smil
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#20
(07-07-2015, 06:19 PM)pbr Skrev:
(07-07-2015, 06:08 PM)Manson Skrev: Jeg vil sende en besked til ham, tak.  Dog skal jeg først lige finde ud af, hvordan man skriver privat beskeder herinde.. Hehe :) Jeg er jo helt ny herinde.

Dit ur er ikke til salg, fornemmer jeg? 


Helt i orden - øverst på websiden lige under det sorte panel kan du trykke på "Private Beskeder", hvor du så kommer ind og kan læse beskeder og skrive nye. Johns brugernavn er "JoePete" (uden anførselstegn selfølgelig). Men det kan selvfølgelig være, at han er på ferie.

Ellers prøv Ebay, hvor der er en del der sælger dem, men vær på vagt hvorfra de sender - hvis du handler udenfor EU, så kommer der told og moms på som ialt vil ligge på omkr. 30%. 

Prøv evt. Amazon.co.uk - jeg ved, at den amerikanske Amazon har dem, men hvis du kan få den fra den engelske, så er det jo indenfor EU. Ved dog ikke, hvad deres pris er.

Min er desværre ikke til salg - men hvis du er i nærheden af Viborg er du mere end velkommen til at prøve den på armen og med fingrene !  Icon_smil

Jeg har lige sendt en besked til ham :)
Du lyder som en mand, der har forstand på det her.

Kan du anbefale andre konkrete mærker og modeller, som jeg kan tjekke ud? Eller vil du til enhver tid anbefale det omtalte SBDC001?
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)