Hvorfor jeg er IWC fan ?
#1
Måske nogle af jer synes dette er noget sentimentalt pladder, men så kan I jo bare springe det over...

Til min komfirmation fik jeg et Omega Speedmaster Mark II (kendt som racing). Min Morfar var privat bekendt med Filtenborg som importerede Omega. Jeg ser meget op til min morfar og har altid været meget loyal overfor ham. Så på en måde følte jeg at Omega var sagen. Det var det rigtige. Ig jeg mener stadig at Omegea er det ur hvor almindelige mennesker for mest værdi for pengene, når men skal investere i et ur som man vil gå med i mange år. (nok ikke generationer så er det jo Patek)

Jeg købte engang et Omega Seamaster multifunction, som er et af de dyreste ikke mekanisks ure som jeg har købt, indtil man indså at kun selvoptrækkene svejsiske ure er sagen. (den erkendelse kommer alle vel tip på et eller andet tidspunkt i livet).

Alle dernge interesserer sig for biler, og sammen med interessen for Porsche, tænkte jeg at jeg også heller måtte se på Porsche ure. Selvonm biler er fede så må man jo erkende at vi lever i det forkerte land til at andet end drømme om fede biler som Porsche og andet en middelmådige fammiliekasser. 


I 1995 fik jeg en lille sort brochure - en bog - fra IWC måske fra Ole M. 

På alle urene har jeg skrevet pris men på Ocean 2000 har jeg skrevet "slut".

IWC og PD stoppede antageligt fordi navnet IWC gled i baggrunden  på trods af at de lavede urene.  

Jeg ved fra min ansættelse på B&O hvor farligt co-branding er og at navnet kan lide skade. (Se bare på Lego og Shell)

Jeg samlede vider på ure, Rolex Daytona, Patek  Nautilus, Bretling navitimer blev det til og et TAG heuer monocrome.....

En dag var jeg med en ven hos Ole M. for at se på et IWC pilot. 

De spurgte om ikke jeg skulle have et ur. Så sagde jo et ocean 2000.

Så gik Ryser op og hentede et spritnyt (så det ud som) i deres pengeskab. ca. 35.000 kr.

Det var jo selvfølgelig høj pris men når man er forelsket gør man dumme ting. Jeg købte uret, og det er igag det jeg går mest med. Alle de andre er i boxen. (Kun i ferien går jeg med mit Breitling da det er blåt som cowboybukser). :-) 

Det har været til service derinde og de vil gerne købe det tilbage det er jo dejligt.

Da jeg blev 50 fik jeg min morfars eget guld lomme ur. (har også min farfars).

Jeg var jo spændt som en lille dreng for at se hvilket ur det var. 

For lige at sætte tingene lidt i perspektiv så var moderne "branding" jo ikke 
noget der var opfundet dengang. Ingen fabrikat på urskiven.... Dengan gav man et kvartals løn for et ur, baseret på tillid til urmageren. Der var ingen vintageure.dk, hvor man kunne få råd....

Så jeg måtte ned til Gullacksen (som lå på strøget engang) og glæden var stor da han viste mig " probus scafusa".

Så vidt jeg ved har IWC indgraveret dette kvalitetsstempel siden 1906 i deres ure. Tænk på hvormange årtier de var forud for den kvalitetstyring der kom i 80'erne.

Så således blev ringen atter sluttet og jeg kunne konstatere at min morfar selv valgte IWC, og derfor har dobbelt glæde ved mit Ocean 2000.


Tak fordi du gad læse historien...


Jens
Rolex Cosmograph Daytona, rolesor
Omega Speedmaster, Racing
Omega Quatz Seamaster multifunction (g/s)
IWC Ocean 2000
IWC guld lommeur (arv)
Breitling Chrono Jetstream
Breitling Navitimer World (blå)
L&V guld lommeur (arv)
Patek Phillip Nautilus (g/s)


Svar
#2
Hej Jens

Tak for historien og lige netop når vi taler ure, så kan disse små kasser være bindeled mellem gennerationer og med masser af kærlighed....det er også en af de ting der giver mig glæde ved at samle på ure.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#3
God historie :-)

Hvor længe er det siden du købte et NOS Ocean2000?

Har mit på i dag:
İmage
Lever i min egen lille dykkerklokke..
Svar
#4
Tak for den fine historie! Det er da dejligt, at kunne forbinde de ure man har, med mennesker man holder af.
JK
Svar
#5
Det var i 2008.
Rolex Cosmograph Daytona, rolesor
Omega Speedmaster, Racing
Omega Quatz Seamaster multifunction (g/s)
IWC Ocean 2000
IWC guld lommeur (arv)
Breitling Chrono Jetstream
Breitling Navitimer World (blå)
L&V guld lommeur (arv)
Patek Phillip Nautilus (g/s)


Svar
#6
Fin historie - mange tak for den!
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings


Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)