opbevaring af skjorter
#1
Hej alle

I´m a t-shirt guy, og går derfor sjældent i skjorter - meget sjældent faktisk.

Jeg har jeg købt en super flot men rasende dyr skjorte til et par forårsbryllupper.

Spørgsmålet er så: Når den du er vasket og tørret, hvordan opbevares den så bedst muligt så den stadig er pæn til næste års forårsbryllupper ?

- på bøjle i klædeskabet mast sammen med alt det andet som også hænger på bøjlestangen ?
- lagt pænt sammen inde i skabet ?
- eller ?

Og mht. "på bøjle" - er der særlige bøjler man bruger til "langtidsopbevaring" ?

Håber at høre fra erfarne skjorte-brugere.

På forhånd tak
Silkeborg
Svar
#2
Det største problem vil være, at den får støv eller andet skidt. Den skal hænge på en bøjle, og helst ikke en metalbøjle eller tilsvarende meget tynd bøjle. Du kan også sende den ud i byen til vask og strygning, så kommer den retur på metalbøjle og i en tynd plastpose, behold så posen men skift bøjlen ud; posen vil beskytte den mod det værste støv.

Du kunne eventuelt vænne til at gå lidt mere med skjorte, så vil den lidt oftere komme en tur til vask.....

/Bjørn.
Svar
#3
Skal hænge på en "bred" bøjle - ikke en af de tynde metalbøjler! Og skal beskyttes mod sollys (især mørke skjorter!) Jeg vil nok anbefale at stryge dem umidddelbart inden brug. Og så skal de nok ikke vaskes på det "vildeste" koge-program, men på et mere skånsomt program!
Vedr. skjorter og pris, så har jeg opdaget at skjorter fra eks. Eterna, Boss mm. (+800,-) får lige så nemt pletter (og de er ligeså umulige at fjerne) som skjorter fra eks. Morgan (+300,-) Icon_e_surprised  Icon_cool
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings


Svar
#4
Lidt off-topic, men det kan anbefales at købe eterna skjorter i Flensburg, hvis man alligevel er dernede. Butikken ligger ved indgangen til centret, hvor cafe extrablatt også ligger Icon_blink
Svar
#5
Hellere en krøllet skjorte end neuroser.

/Mikkel
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)