Orafi In Alassio
#1
Hej, er der nogen, der kender denne forhandler i Italien:


Orafi In Alassio
VIA XX SETTEMBRE 72
17021 ALASSIO
Italien

Vedkommende er "Trusted Seller" (for what its worth) på Chrono24 og udbyder ligeledes sine varer gennem Amazon under navnet "Top Time".

Har talt med dem i telefonen og de virker meget troværdige og tilbyder betaling gennem PayPal, der jo er berømt/berygtet for sin køberbeskyttelse.
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#2
Kender dem ikke Peter, men med muligheden for at betale med Paypal så er det bare om at gennemført købet inden der er en anden der løber med uret....  Icon_blink

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#3
Har bestilt - de får lutter gode anmeldelser på Amazon + muligheden for PayPal, så det kan ikke gå helt galt.

Har bestilt et Garmin Fenix 3 Sapphire HRM, der ellers er i restordre overalt i Danmark.

De udtalte over telefonen, at de havde den på lager og kunne levere straks. Så jeg regner med, at det lander i næste uge - glæder mig !!! :-)
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#4
Lyder som et spændende ur Peter, hvad gjorde at valget faldt på netop den model? Blot nysgerrig ;)
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
#5
Uha ........... mange grunde !!

Jeg har i forvejen et Ambit 3, som jeg er meget glad for - det er et super godt fitness og outdoor ur, med en funktionel og velfungerende GPS. 

De første 2 udgaver af Garmins Fenix har ikke nået Suunto til sokkeholderne, men til gengæld har Fenix 3 overhalet det klart i brugervenlighed og layout, med knivskarp farveskærm, mange flere fitness og trekking features, skridtæller, daglige mål, alarm når man har siddet stille for længe og trænger til at komme op og røre sig for at nå sit daglige mål osv. osv.

Samtidig har Fenix 3 Sapphire et udseende, der ikke i så høj grad skriger af outdoor/millitær-ur, så det er meget mere bredt anvendeligt. Det har safirglas, metallænke, kan have både et digitalt og et analogt skærmlayout så det i endnu højere grad ligner et almindeligt (stort) ur osv osv.

Og sidst men ikke mindst, så skal man måske nok ikke underkende min indre "grejluder" !! "Det er et fedt stykke legetøj - dét må jeg ha´ !!!!"  Icon_e_biggrin1

Giver det mening ?? .......... det gør det heldigvis for mig !!  Icon_blink
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#6
Det giver bestemt mening, og nok til at du har givet mig blod på tanden.

Jeg må vist kigge/surfe lidt, så jeg kan få overbevist mig selv om at det er fuldstændig uundværligt :-)
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
#7
(04-06-2015, 12:10 AM)T.Hansen Skrev: Det giver bestemt mening, og nok til at du har givet mig blod på tanden.

Jeg må vist kigge/surfe lidt, så jeg kan få overbevist mig selv om at det er fuldstændig uundværligt :-)


Hvis du skal have blod på tanden, så check disse youtube reviews ud af Jeff Rizzo:








/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#8
Det ser godt ud.
Bliver dog lidt forpustet, blot ved at se filmen med omtalen.
Får lyst til fysisk aktivitet fx i form af at trække mit gamle lommeur op!
/
Kristen
Svar
#9
He he ......... point taken ! Jeg er heller ikke nogen super atlet - men man kan jo så blot glæde sig over et fedt ur, med mange funktioner, som er bredt anvendeligt :-)
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#10
Uret er ankommet - relativt hurtig ekspedition og forsendelse (relativt, idet 2. juni var en national helligdag i Italien, hvilket medførte lidt forsinkelse med forsendelsen  Icon_blink )

Jeg vil i en anden tråd komme med et "mini-review" af uret med mine tanker om det + nogle billeder. Men først, når jeg har haft det med på en 3 ugers ferie i Thailand meget snart. Det er et ur med mange funktioner og der er en helt tydelig "learning curve", inden man er fortrolig med det  Icon_e_biggrin1

Men her i denne tråd vil jeg gerne give den italienske forhandler "Orafi In Alassio" mine bedste anbefalinger - jeg fandt dem på Chrono24 og kontaktede dem telefonisk direkte (de sælger også gennem Amazon), idet jeg ville sikre mig, at de rent faktisk havde uret på lager og kunne levere med det samme. Fenix 3 Sapphire er pt. i restordre hos Garmin Danmark og ved alle øvrige forhandlere i DK (uanset hvad de angiver på deres hjemmesider).

Ikke blot kunne de bekræfte, at de kunne levere uret med det samme - det viste sig sågar, at jeg kunne få uret til samme pris med Garmin løbe pulsmåler, som det koster i DK uden !! Derudover, fordi jeg havde kontaktet dem direkte, ville de give mig forsendelsen gratis.

Og hvad der så endeligt fik mig til at beslutte mig, var at jeg kunne betale med PayPal, hvilket giver den bedst mulige køberbeskyttelse - i en sådan grad, at det næsten er urimeligt overfor sælger. 

Sidebemærkning: En del sælgere, når man beder om at kunne betale via PayPal ønsker at man overfører pengene som en "overførsel" og ikke som betaling for en ydelse .......... HOP IKKE PÅ DEN !! Dette bevirker, at man ikke får køberbeskyttelse, idet der så i PayPals forståelse ikke er indgået en handel - man har blot sendt penge til en anden person.

Nå, men konklusionen er, at der er tale om en effektiv, behagelig og seriøs forretning, som jeg på alle måder kan anbefale !
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)