Audemars Piguet RO Laptimer Michael Schumacher
#1
Racerkøreren Michael Schumacher har i mange år haft et samarbejde med Audemars Piguet. Nogle år før den tragiske skiulykke foreslog MS urfirmaet, at de skulle lave en chronograf, som kunne sammenligne omgangstider. Det har AP nu arbejdet på i fire år, og i går præsenterede de den formentlig mest komplicerede chronograf, som endnu er lavet.
JK
Læs meget mere her:
http://www.hodinkee.com/blog/the-audemar...schumacher
http://www.audemarspiguet.com/en/royal-o...schumacher
#2
Wow, kassedesign etc. Vil jeg ikke tage stilling til, men det er godt nok en komplikation der vil noget!
Virkelig besværlig at lave, men stadig mere praktisk anvendelig end mange andre komplikationer.

Jeg er helt solgt, mit IWC rattrapante chrono er jo en joke ved siden af! Og det er jeg ellers pænt imponeret af.
Lever i min egen lille dykkerklokke..
#3
Jeg ikke fan af AP's concept serie, men komplikationen er jeg imponeret over! Ærgerligt Schumacher ikke er kommet på benene endnu, til at se det han startede ..
If you ain't using it, you abusing it!
#4
Nice complication in a incredibly ugly watch.It looks like a Casio.AP keep making these editions to get publicity.Very complicateed,and often created out of house.Many of this type of watch are a nightmare for the new owners.They are untried and difficult to use and maintain.At least with any IWC complication,you know it works and functions correctly for many years to come,just like a Lange.Patek and AP complication watches are not known for having good problem free lives.But of course most watch reviews neglect this little fact.And i think AP have sunk to a new low,by selling a watch based on a tragedy.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
#5
Jeg mener stadig der er en meget imponerende komplikation, service besvær eller ej.

Jeg kan ikke se de sælger det på baggrund af en tragedie. Hvis MS har været involveret fra starten og man fjernede hans navn fra projektet nu, ville det da være værre.
Lever i min egen lille dykkerklokke..
#6
Willy, hvis man læser artiklen, kan man ikke med nogen rimelighed påstå, at AP profiterer på en tragedie!

"Since the accident, Michael Schumacher's corporate sponsors have slowly but steadily recoiled from association with the all-time great. All of them, except for one – Audemars Piguet. And because of this, and the personal connection the family has with AP, today we see – with the blessing of Michael's family – a brand new timepiece sporting Michael's name."

Jeg synes, det er kedeligt, at du ikke kan begejstres for en nyudviklet, enestående kompliceret caliber, fordi den nok bliver dyr at reparere.

De mennesker, der har råd til at købe ét af disse 221 ure, er da fuldstændig lige glade med serviceomkostningerne.

JK
#7
(21-05-2015, 03:36 PM)jk Skrev: Willy, hvis man læser artiklen, kan man ikke med nogen rimelighed påstå, at AP profiterer på en tragedie!

"Since the accident, Michael Schumacher's corporate sponsors have slowly but steadily recoiled from association with the all-time great. All of them, except for one – Audemars Piguet. And because of this, and the personal connection the family has with AP, today we see – with the blessing of Michael's family – a brand new timepiece sporting Michael's name."

Jeg synes, det er kedeligt, at du ikke kan begejstres for en nyudviklet, enestående kompliceret caliber, fordi den nok bliver dyr at reparere.

De mennesker, der har råd til at købe ét af disse 221 ure, er da fuldstændig lige glade med serviceomkostningerne.

JK
Yes i bet you they have a fantastic relationship with AP Icon_blink I think that family have other things to think about than a relationship with a watch brand! I do not believe that guf,for one minute.I wrote that it is a nice complication.But you can read about a new fantastic complication on Hodinkee every day,from brands who want a bit of publicity.I wonder how many of them really get sold.I wish they used the same efforts,to give their customers a reasonable service,instead of trying to out do other brands with complicated watches. Michæl had maybe signed a contract with them before the accident,that his family had to honour.Anyway you look at it,selling a watch on the back of a man who might become a vegetable is wrong.What makes me enthusiastic,are brands that invent something that makes watches better.AP do not fit into that category in my book.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
#8
Forholdet mellem de to familier ved vi formentlig lige lidt om, men at uret blev introduceret på Corinna Schumachers private CS Ranch i Givrins i Schweiz, tyder dog på en vis fortrolighed. Jeg tror ikke, at fru Schumacher gør det for pengenes skyld. Lad det nu bare være.

At AP og Renaud & Papi ikke udvikler noget, der bringer horologien videre, er et synspunkt, som jeg ikke deler
JK
#9
(21-05-2015, 06:13 PM)jk Skrev: Forholdet mellem de to familier ved vi formentlig lige lidt om, men at uret blev introduceret på Corinna Schumachers private CS Ranch i Givrins i Schweiz, tyder dog på en vis fortrolighed. Jeg tror ikke, at fru Schumacher gør det for pengenes skyld. Lad det nu bare være.

At AP og Renaud & Papi ikke udvikler noget, der bringer horologien videre, er et synspunkt, som jeg ikke deler
JK
I did not say it was for the money.I said it was most probably because of a contract he signed before the accident.Sports people do not endorse products out of friendship.Buggati gave MS,a brand new car because of the advertising value.He crashed it because of a mechanical failure.He never drove one again.They might make a bit of progress now and again,in the small things department.But looking at watch history,there are many brands that have left them in the shade.I do not ever think they will stun the watch world with something really new.Even Seiko with their Springdrive leave AP in the shade.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
#10
He he, fed diskussion om et emne ingen kender til (Forhold mellem AP og Schumacher familien).. Fakta er at uret er kommet ud. Om man kan lide det eller ej, kan jo så diskuteres. Jeg er ret vild med deres concept serie, og sammenligner det lidt med en formel 1 bil.. ligesom Cartier ID urerne.. Nemlig et ur hvor der prøves en masse, og så finder nogle af tingene vej ned til de mere anvendelige ure. Hvis man så vil have the real deal, så er jeg sikker på man også er klar over at man ikke køber et ur med et robust rolex værk i men noget finmekanik af højeste skuffe.... MHT til service og AP har jeg kun rosende ord til overs.. Det er det mærke jeg bedst erfaring med hvad angår aftersale...




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)