hvilket ur/mærke til max 5500kr
#21
#19
Du har helt ret. Tror faktisk mit problem lige nu er at jeg er utrolig bange for at købe noget, fordi jeg ved at ugen efter så er det pludselig noget andet jeg synes er fedt. Ved også at det er vigtig jeg vælger et ur som ikke er "mode rigtig" lige nu, men i stedet er mere tidsløst, så hvad jeg måske finder fedt i dag, stadig er fedt om 5 år.
For mig der stadig er studerende er 5000.- utrolig mange penge at smide efter et ur, så kommer nok til at gå nogle år før jeg er i stand til at købe en upgrade. Så er nok bedst jeg bare går med hvad jeg synes er pænt, og i "ok" kvalitet, og så skriver ting som automatik på en ønske liste for mit næste ur. Der er bare så pokkers mange ure at vælge imellem :)
Svar
#22
Willy / Jeg ved at du har stor viden, men det er ikke alle på forum, der læser alt. Men respekt for at du svarer igen.

Til trådstarter / Man kan få fantastisk fede mekaniske ure i den lave prisklasse. Se bare denne skønhed fra solens rige.

Jeg har faktisk lige bestilt/købt det :)

http://www.ebay.com/itm/Fantastico-Seiko...1e9df5cfe8

İmage
Mvh Kim 
Svar
#23
(01-05-2015, 12:22 PM)Miwes Skrev: Jeg tænker på min jagt på ure og hvad der betød noget i den jagt efter det helt "rigtige" ur, hvor grænsen lå omkring de 5000,- kr.

Det handlede om på skift om urets udseende og hvad der lå af motor i uret, hvor det var toppen med et mekanisk værk fra f.eks. ETA, så blev det ikke bedre.

Det kunne også være et ur med mange funktioner og måske ligefrem drevet af sol eller bevægelse der ladede et batteri op, så var det jo heller ikke så tosset, men når det ene var købt så fik jeg lyst til noget andet og omvendt. Sådan har jeg tosset rundt nu i snart hele mit liv og jagtet et nyt ur og det hele er bare blevet lidt dyrere og jagtmarken er udvidet.

Nu kigger jeg efter ure som ligger i grænsen omkring de 30-50 tusinde og er her med focus på design og så må værket jo også gerne være i den gode ende af skalaen, men sandheden er at der ligger heller ikke highend værker i disse ure, men som i de billigere et fornuftig ETA eller Selitta og ganske få værker der er modificeret noget særligt.

Sidst har jeg fået i fødselsdagsgave et SEIKO kenetic, som ligger til de ca. 5000.- kr og indrømmet er det et super fedt ur der har masser af detaljer og kvalitet.....nå ja!, så er der jo kun et quartz-værk i uret, der drives af en rotor der skaber energi, men havde der nu været et super flot mekanisk værk i uret, så var det meget meget bedre....??

Min pointe er at jeg kan rigtig godt lide ure og nyder at læse og se billeder af de helt store mærker, hvor der faktisk befinder jeg ur-værker af et håndværksmæssigt niveau der ligger ud over de "almindelige" ure vi for det meste ser herinde, så gå efter design på dit ur og den feel det giver dig, når du tager det på armen og glem så hvad der ligger i maven på kassen....det er så uendeligt ligegyldigt nede i de prisklasser og hvor meget kigger du indenfor i uret.

Blot min ydmyge mening og fortsat god jagt efter dit "drømme ur"  Icon_e_biggrin1

http://www.cphwatches.dk/?p=477
Michæl for 35-50000 kr. you can easily buy a watch with a fantastic inhouse caliber,believe me.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#24
(01-05-2015, 07:05 PM)Avantismo Skrev: Willy / Jeg ved at du har stor viden, men det er ikke alle på forum, der læser alt. Men respekt for at du svarer igen.

Til trådstarter / Man kan få fantastisk fede mekaniske ure i den lave prisklasse. Se bare denne skønhed fra solens rige.

Jeg har faktisk lige bestilt/købt det :)

http://www.ebay.com/itm/Fantastico-Seiko...1e9df5cfe8

İmage
I have just ordered the Marathon TSAR quartz model. Icon_smil And that about reading everything.I can tell you i learn something new everyday,just by debating with people like you.Nobody is to clever to learn,and i have learnt many things from you Kim.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#25
Mit sidste spørgsmål er nu: Hvor bestiller i ure online?
Har feks fundet dette ur som jeg vil se i en butik, og hvis jeg kan li det, bestille det online.
http://www.seiko-prospex.com/sky/ssc263p1

En random search på danske sider viser ca 4800kr, men kan se at uret kun koster 300 dollars på amazon.com. Kan dog desværre ikke bestille til danmark fra usa.

Hvilke internationale ur sider er troværdige og pålidelige? og hvem har de bedste priser. Er lidt bange for bare at bestille fra et eller andet random.

ps. hvad synes i om uret forresten?
Svar
#26
Hej Villy

Jeg ville aldrig anbefale en at give 18.000 for et Victorinox. Men i forhold til det prisleje han arbejder i, så syntes jeg faktisk det aktuelle tilbud på den Alpnach er fint.

Men det er jo bare mit syn?

Hilsen Chris
Svar
#27
(01-05-2015, 10:07 AM)Avantismo Skrev: Hej Villy. 

Bare rolig. Jeg har stor respekt for din viden og din person. 

Men jeg er også ærlig og synes bare at du har et meget ensidet syn på ure i den billigere ende. 

Mit shogun er ikke billigt. 

Det koster ca 9 K

Mit første Certina kostede 3 K og tikkede i 10 år uden problemer. 

2 batteriskift var eneste udgift. 

Jeg er sikker på at et microbrand mærke med et basis entry ETA eller Miyota 9015 vil køre perfekt i mange år. 

At entydigt vælte galde ud over disse ure og kalde dem junk er ikke fair imho. 

Bare min mening om sagen. 

Icon_rygklap



Icon_+1   
Svar
#28
Du kan altid se om nogen i UK har til salg på amazon.co.uk det giver ingen toldproblemer!
Jeg kan se at de har det der til ca. 4000,- så er der til et par byture også :-)
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group
https://www.facebook.com/groups/326314512747838/
Svar
#29
(01-05-2015, 11:22 PM)Dam Skrev:
(01-05-2015, 10:07 AM)Avantismo Skrev: Hej Villy. 

Bare rolig. Jeg har stor respekt for din viden og din person. 

Men jeg er også ærlig og synes bare at du har et meget ensidet syn på ure i den billigere ende. 

Mit shogun er ikke billigt. 

Det koster ca 9 K

Mit første Certina kostede 3 K og tikkede i 10 år uden problemer. 

2 batteriskift var eneste udgift. 

Jeg er sikker på at et microbrand mærke med et basis entry ETA eller Miyota 9015 vil køre perfekt i mange år. 

At entydigt vælte galde ud over disse ure og kalde dem junk er ikke fair imho. 

Bare min mening om sagen. 

Icon_rygklap



Icon_+1   
  Of course they are not all junk.I was speaking about the fact that there is a lot of junk out there.There are many good watches for under 5000kr that give great value for money.I own some of them Icon_smil But compairing the quality of these watches is great fun,and very interesting.But the fact is that many of these so called brands,are not really watch brands.They are marketing firms,who order their watches from the same factorys in China.People have the right to know this.And i sometimes seem to be the only one who tells them this.
                                            All watch brands have their negative and positive points.And it is unfair to new watch people,not to tell them about both sides of the coin.I look at Micro brands in exactly the same way i look at all other brands.There is absolutly no bias or snobbery involved.
                                   
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#30
(01-05-2015, 11:24 PM)maclerche Skrev: Du kan altid se om nogen i UK har til salg på amazon.co.uk det giver ingen toldproblemer!
Jeg kan se at de har det der til ca. 4000,-  så er der til et par byture også :-)

Husk også at tjekke den tyske side. Det er lidt op og ned hvilke mærker og modeller, der er billigst hvor.
Husk også bare at søge på sider i Tyskland med lige netop dét ur, man vil lede efter. Tyskerne har mange netbutikker og ofte kan de lige være tanden billigere end Amazon (går ud fra Amazon koster dem penge at have deres varer dér). Til ure i prisklassen de 5-8k vil jeg ingen som helst betænkeligheder have ved at bestille i en tilfældig tysk netbutik. Evt. google dem, men ved at læse på deres side, se hvad de tager af betalingsmidler osv. får man nu lynhurtig en fornemmelse af om siden er reel eller ej - og jeg har endnu ikke stødt på én der ikke var det.

Ulempen ved at købe i netbutik er jo evt. reklamation er lidt mere besværlig (kun været nødvendig én gang, ingen problemer dér) og man skal selv få resized en lænke. Kan man klare det selv er det det jo fint, ellers så koster det typisk lidt hos fysisk butik nu da man ikke har købt uret dér (sæt masser af fedtfingre og sig du købte det lettere brugt, det var ikke købers smag alligevel, ellers er der nogle der godt kan blive besværlige).

Casio - helst klart Tyskland. Mange modeller halv pris af hvad de kan findes til herhjemme.
Citizen - stærkt afhængig af model, men ikke Danmark.
Tissot. Her fandt jeg dælme en ny model 5-600 kr. billigere herhjemme end hvad jeg kunne finde den til i Tyskland (men jo ikke sikkert det lige er tilfældet på de modeller OP har kik på).

Så det bedste råd der vel egentligt kan gives er at kigge sig grundigt for. Ofte er England eller Tyskland billigere, men ikke altid, og vær ikke bange for netbutikker til det prisleje. God jagt!
Mvh Morten
- Et skibschronometer? - Når man ikke kun sejler i sin egen sø!


Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)