Ny jumbo Omega til samlingen
#1
Købte fornylig en gammel Jumbo på knapt 70 år til samlingen. Der blev ikke lavet så mange af dem og de er eftertragtede i dag for dem vil have et vintage og ikke vil nøjes med de 31-36 mm. de normalt var dengang.

De fleste jumboer der er til salg har fået skiven renoveret, men jeg fandt et eksemplar med original patineret skive.

At det så også er en sjælden reference 2580-1/2505 som jeg kun har kunne finde et par stykker af gør det jo ikke dårligere.

Den er i den store ende med ca. 38,4 mm. uden krone.

Ref. 2580-1 / 2505
Cal. 265
1947/48

]İmage
]İmage
]İmage
]İmage
]İmage
İmage
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
#2
Værket ser ud til at være en meget flot stand
Svar
#3
lækkert gammelt håndsving du har fundet der thomas - tillykke med den!  Icon_Up

du ved jo at jeg har en bunke af dem - super fede - pålidelige og med en god størrelse!

vh. jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#4
(28-04-2015, 07:23 PM)gmt-geek Skrev: lækkert gammelt håndsving du har fundet der thomas - tillykke med den!  Icon_Up

du ved jo at jeg har en bunke af dem - super fede - pålidelige og med en god størrelse!

vh. jon
Hvis du ligefrem har bunker af dem, deler du så ikke lidt ud af dem? Icon_lol

Det er meget smukt det Omega du har fået Thomas Icon_Up Så stort et vintage (dress?) Omega ur, tror jeg ikke at jeg har set før.
Mvh Danny  Icon_smil
Svar
#5
(28-04-2015, 09:38 PM)BadHamster Skrev:
(28-04-2015, 07:23 PM)gmt-geek Skrev: lækkert gammelt håndsving du har fundet der thomas - tillykke med den!  Icon_Up

du ved jo at jeg har en bunke af dem - super fede - pålidelige og med en god størrelse!

vh. jon
Hvis du ligefrem har bunker af dem, deler du så ikke lidt ud af dem? Icon_lol

Det er meget smukt det Omega du har fået Thomas Icon_Up Så stort et vintage (dress?) Omega ur, tror jeg ikke at jeg har set før.

Ja jo - nu var det måske også et lidt overdrevet udtryk, men 10+ af de her jumbo Omega ure har jeg så må du selv vurdere...  Icon_smil

En af dem jeg har er faktisk 39,5mm målt uden kronen og i øvrigt i guld - det er virkelig et unikt ur som jeg stadig har til gode at se lignende!

Her sammenholdt med en 40mm tudor!

vh. Jon

İmage
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#6
Ja det er en unik jumbo, kender du ref. på den?
Svar
#7
Nej - den har ingen ref. nummer!

vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#8
Hej,
Jeg vil blot høre om i har nogle tips til hvor man skal finde vintage ure henne?
Der er selvfølgelig alle de danske vintage ur sider, og så kigger jeg på tradera, dba, lauritz, brun rasmussen osv.
Men tænkte det kunne være i havde nogle gode rå til hvor man skulle lede?
På forhånd tak
Christoffer
Svar
#9
ja de er ikke ret almindelige med andet end renoverede skiver, hvor jeg selv har en. Dog har jeg en 14 K guld også jumbo helt origial også
tillykke
John H
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)