Anonimo
#1
Hej,

Nyt medlem her i søgen efter det rigtige ur.

Mine øjne er ikke hvad de har været og mit nuværende ur Longines Conquest er blevet noget småt specielt datoen er svær at læse.

Jeg har fået en svaghed for Panerai og får mig sikker et sådan på et tidspunkt. Jeg har dog fået øje på Anonimo da disse ser ud til at være robuste (og specielle) og en billigere end Panerai.

Jeg er dog usikker på om det vil være fornuftigt da jeg ikke ved om der vil blive ved med at være reservedele og service til disse ure. Er firmaet gået konkurs er der nye ejere?

Ville i købe et ur af et mærke som ikke længere eksistere? Jeg forstå at det er typisk ETA værker (modificerede) der bruges, betyder dette at alle gode værksteder vil kunne yde service og holde dette kørende i langtid?

Håber at høre jeres råd og vejledning i den forbindelse

\\Kim
Svar
#2
Der er ikke en urmager med respekt for sig selv der ikke evner at servicere et ETA værk. Det vil være ret usandsynligt at ETA forsvinder fra markedet og derfor også usandsynligt at der vil opstå problemer med reservedele. Der kan så være helt specielle dele til urkasse, sidetryk, kroner og skiver, men det er jo ikke typisk de ting der går i stykker. Det kan forøvrigt være et problem med alle ure hvis de er gamle nok Icon_e_smile
Mvh.
Per Nielsen
Svar
#3
Mærket eksistere stadig - markedet for den slags ure er bare mehet lille i DK ... De eneste jeg har set til salg har været på CT-watches.
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
#4
Anonimo is a brand that was started by former Panerai people in Italy,when the production facility for Panerai was moved to the Swiss alps.The cases are made in a very special way,that involves the gouging out of hot metal.You can Google them,and learn more.
Quality is very good compaired to many other brands in the same price class.The calibers are ETA and simple to service for any half decent watchmaker,and parts are easy to get.They have i think a unique look about them,and i personally like them a lot.The cases and straps are very well made,and parts should be avaliable for the future.But be prepaired to wait for them Icon_e_smile ,Italians are not known for their quick service.
I would go after a used watch,and in my opinion the earlier models are the best.As a used buy they are superb value for money.Resale can be a bit slow,but do not let that put you off a different and unusually great looking watch,
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#5
Anonimo er et super fedt ur, og hvis du kikker godt efter, kan du også ofte opnå endda stor rabat på et spritnyt.

Jeg har selv haft anonimo købt ved ct- watches. Og som der også nævnes i tråden så laver de ure af meget høj kvalitet, et overset ur i norden.

Eneste minus er at det kan være svær at skippe af igen, hvis og når man vil have noget andet.

Men gå trygt efter et anonimo, det vil du ikke fortryde Icon_smil
Svar
#6
Foruden CT så har Dreamwatch nogle til salg lige nu.


Sent from my iPad using Tapatalk
Svar
#7
Helt klar fan af mærket og har kun gode oplevelser med deres ure.

Så kan man forøvrigt gøre en super handel med de lave priser du finder hos CT-Watches, hvor jeg altid handler mine ure og der er en del Anonimo ure at vælge i mellem.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#8
Jeg kender også en der har en flot Millemetri til salg..
http://www.dba.dk/herreur-anonimo-gul-mi...015431019/

Mikael
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)