Jeres mening om >datejust< vs. >datejust ll<.
#1
Hej,
jeg ved godt at det i den sidste ende er ens personlig smag, der er afgørende. Jeg vil dog alligevel gerne høre jeres mening, så jeg træffer en "rigtig" beslutning.
Jeg er stærkt i tvivl, om det skal være datejust med jubillélænke eller datejust ll med oysterlænke (man kan ikke få en jubillé til datejust ll). Jeg kan ganske enkelt ikke beslutte mig. Går ud fra, at der er det samme værk, men er ikke sikker?
På den ene side, synes jeg datejust virker lille med dagens målestok, på den anden side virker datejust ll kunstigt oppustet - lidt uharmonisk, synes jeg.

Med andre ord, hvad ville I vælge?

På forhånd tak for svar.

Hilsen
Michael
Svar
#2
Hej Michael
Jeg kiggede også på datejust 2.Et flot ur
men ikke så harmonisk at se på som datejust 36mm.
Jeg har selv prøvet datejust 36mm ved Klitgård og det så sjovt ud
til mit 19.5 håndled .Jeg har selv lige købt et Milgauss der måler 40mm
og det virker faktisk også lidt lille til mig .Det er dog super behageligt at
have på og de 40 mm er faktisk en ideal urstørrelse.
Men igen køb det du synes bedst om .
Mvh Jesper
Svar
#3
You do know that you can buy a big Datejust today ?
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#4
Tak for jeres svar.

Willy, by "a big Datejust", you mean Datejust ll, do you?

Jeg har også kigget på en Milgauss og det er et flot ur, ingen tvivl om det. Jeg synes dog, en Milgauss er too sporty - en Datejust passer bedre til min alder.

Jeg må prøve begge igen og træffe en hurtig beslutning.

Hilsen
Michael
Svar
#5
Jeg har netop været samme proces igennem. Mit valg faldt ud til fordel for DJ2. Jeg er en stor dreng på 1.92 cm. og en alm. DJ blev for klein. Der er dog helt sikkert lidt mere "bling" og "wrist presences" over DJ2İmage


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#6
Tillykke med uret.
1,92 er helt sikkert en god højde til DJ2.

Det vil 1,82 også være, tror jeg, så lige nu er det også en DJ2 som står øverst.

Michael
Svar
#7
Hej,

Jeg vil mene at Datejust (36mm) er en tand for lille - men Datejust 2 har den perfekte størrelse. Jeg er 1.76, er lige kommet af med min DayDate II.. Den passede mig perfekt, 36mm'ern er mere klassisk, og harmonisk. Derimod hvor at DJ2'ern er mere bling og stilfuldt Icon_e_smile bare min mening, men det er jo smag og behag.
Omega Seamaster Planet Ocean.
Breitling Transocean.
Rolex Daytona - (homage med tag heuer urværk)
Svar
#8
Tobach Skrev:Jeg har netop været samme proces igennem. Mit valg faldt ud til fordel for DJ2. Jeg er en stor dreng på 1.92 cm. og en alm. DJ blev for klein. Der er dog helt sikkert lidt mere "bling" og "wrist presences" over DJ2İmage


Sent from my iPhone using Tapatalk
Citat:
Beautifull looking watch.Congratulations Icon_e_smile
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)