Moderne ure med plexiglas?
#1
Hej alle,

Jeg har altid syntes at plexiglas er safirglas laaangt overlegent. Det går ikke itu som safir gør ved hårde slag/tab på gulve, det er næsten gratis at få udskiftet, det reflekterer ikke lys i samme omfang som safir, og sidst men ikke mindst giver det uret en fantastisk charme, glød og personlighed.

Har i kendskab til moderne ure med plexiglas?

Jeg er selvfølgelig bekendt med Panerai 372. Dejligt ur, fantastisk flot, men come on 47mm? Det er sgu alligevel lige en tand for stort, og det selvom jeg er en velvoksen dreng Icon_e_smile Hvis de dog bare lavede en alm. Luminor med plexi, mums Icon_razz
Så er der Omega Speedy, legendarisk ur med ikke noget for mig.

Har jeg reelt nogen veje at gå, hvis jeg vil finde noget moderne fra en af de finere producenter? Eller må jeg acceptere at jeg skal gå i retning af vintage(som nok bliver Rolex)?
Svar
#2
Many brands make special models with plexi . In fact to many to mention . Find a brand you like and Google their models . I like plexi also Icon_e_smile JLC and IWC make models with plexi amongst others .
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#3
I starten kunne jeg ukke se nogle fordele med plexi, liiiiige indtil jeg erhvervede mig en speedmaster. Kæft plexi er charmerende Icon_e_biggrin
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
#4
Hvad med sådan et IWC ref 5000?

İmage
Svar
#5
Thats the one Icon_e_biggrin Nothing looks better than a plexi portuguese .
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#6
Et billigere alternativ kunne måske være Seiko Hardlex glas i stedet for? Det har da lidt af charmen fra plexi...
mvh
Jeppe
Svar
#7
Fuldstændig klar plexi fan her også - form og varme og glød og let at polere/billigt at skifte. Og JA den IWC er vel noget af det smukkeste også i glasset eller sådan en gammel navitimer hvor glasset buer så forsigtigt, at selv de små tal helt i kanten er superlet læste
Og det som kunne ligne ridse i kant er bare snavt på billedete
İmage
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#8
hannover_dk Skrev:Fuldstændig klar plexi fan her også - form og varme og glød og let at polere/billigt at skifte. Og JA den IWC er vel noget af det smukkeste også i glasset eller sådan en gammel navitimer hvor glasset buer så forsigtigt, at selv de små tal helt i kanten er superlet læste
Og det som kunne ligne ridse i kant er bare snavt på billedete
İmage

Fed navitimer! Hvornår er den fra ??
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
#9
1963 kendes på to ting. Dels eneste med den små kornede beads of rize krans og med såkaldte "maxi" subdials - de hvide har kant ned og er lidt større end alle senere med hvide supdials og de tidligere beads of rice kransede var med sorte subdiales

Denne så i en ren Aopa version Aircraft Owners Pilots Association version med det lille guld Aopa emblem og i noget nær topstand - en rare bird tror jeg man kan sige
vh John H
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#10
Er der nogle der kan oplyse ref nr på den lækre panda IWC ?
Mvh Kim 
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)