Køb på crono24
#1
Hej urforum

Efter at have fuldt med på sidelinien et lille års tid, og efterhånden er brandt ret varm på den klokke [url]"http://www.chrono24.com/ca/rolex/datejust-ii--id2943599.htm?dosearch=true&merchantName=clockwork&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm">http://www.chrono24.com/ca/rolex/dateju ... /index.htm[/url] så ville jeg da gerne lige have et par råd med på vej med handel på crono24. Jeg har ikke rigtigt kunne finde noget på sælger ikke engang når jeg søger på han Tlf nr. Er der nogen af jer der har erfaringer med sælger og hvad er den smarte måde at gribe det hele an på?

På forhånd tak Icon_e_smile

Jacob
Svar
#2
Jeg kender ham ikke, men det kan sagtens være, at der er andre herinde som gør - der skal nok vise sig nogen, der kommer på banen og kan kommentere.

Men jeg tænker bare - har du prøvet at ringe til ham ?? Det kan jo være, at du ved en telefonopringning kan få de oplysninger, du søger - referencer og evt. en webside eller lignende ?
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#3
Og velkommen til, forresten !! Icon_e_biggrin
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#4
Hej - og velkommen til!

Du skal prøve at skrive/ringe til ham som "pbr" også anbefaler.

Personligt ville jeg måske være lidt forsigtig med (nu ved jeg at en anden John kommer efter mig!) at købe et ur i den prisklasse "over nettet" - jeg ville se uret IRL inden jeg smider 20-40k efter det!

Jeg har selv købt et Omega Speedmaster over eBay i USA, men det var kun 10k!

Så prøv at find et tilsvarende ur ved en dansk brugt-urs-forhandler!
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings


Svar
#5
Citat:Personligt ville jeg måske være lidt forsigtig med (nu ved jeg at en anden John kommer efter mig!) at købe et ur i den prisklasse "over nettet" - jeg ville se uret IRL inden jeg smider 20-40k efter det!


Nøøøh, gode navnefælle. Jeg gider ikke at komme efter nogen pga. net-o-fobi, vil højest gentage at efter at jeg i arbejdssammenhæng har hælet ind +/- 500 ure i prisklassen kr. 5 til 40.000 ind fra "udlandet" uden en eneste snydeforsøg, hverken med sælgere som har prøvet at løbe med mine håndøre eller at være blevet tilbudt de famøse fakes, vil jeg bare påstå at hvis man bruger en smule sin fornuft, er man OK kørende.
Den eneste nævneværdig "fejlkøb", sælgeren nægtede at reparere, tage retur eller erstatte var et ref. 6517 Rolex Lady Date fra Canada som var så slidt (hvordan det så lader sig at gøre) at jeg skulle erstatte urværket med et andet.
Mail et-par gange med sælgeren først, man behøver ikke at være sociolog for at finde ud af hvem er OK og hvem ikke er det. 99% af dem, jeg har mailet og handlet med har været OK.
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#6
Tak for svar alle mand Icon_e_smile

Det blev en tur forbi mc. Mortensen i Herning og et nyt ur i et fornuftigt prisleje Icon_e_smile
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)