Køb af seamaster 300 m chronometer
#1
Hej. Jeg har nu fundet det ur, som jeg gerne vil have.

Jeg kan få det til en god pris, hvis jeg køber det over ebay. Koster typisk 3-4000 kr mere herhjemme.

Hvad ville i være opmærksomme på, ved denne handel? Er der nogle numre på uret, som skal stemmeoverens med nummeret på de forskellige kort?

Uret er her: http://www.ebay.co.uk/itm/OMEGA-SEAMASTE...338fd17839

Da det bliver sendt fra Spanien, er jeg vel på den sikre side med told og afgifter, da de er medlem af EU - korrekt? Icon_smil


Tak.
Svar
#2
Hej Kasper
På kortene, skal referencenummeret henvise til det fotograferede ur. Det ser i høj grad ud til at være tilfældet, jfr. hvad Omega beretter om: ref. 212.30.41.20.01.002

Betragtningerne om told & afgift er korrekte. Det er ingen afgifter indenfor EU.
Mit "indre alarmcenter" er ganske roligt. Jeg kan ikke finde noget fordækt ved uret.
Personligt ville jeg dog gerne have haft information om hvilken kaliber 2500, der er tale om.

Med venlig hilsen - Geodoc
İmage
Svar
#3
Hej Geodoc - mange tak for svaret Icon_smil

Hvad ville du gerne vide mere om uret? Og hvad betydning har det for uret? Jeg har aldrig haft et mekanisk ur før, udover det jeg Seiko Kinetic jeg har arvet fra min farfar!

Jeg har læst mig frem til at det 2500 værk skulle være af ret god kvalitet, men vil gerne vide hvis der er andre ting jeg skal tage i betragtning!

Tak Icon_smil
Svar
#4
Hej Kasper.
Kaliber 2500 er Omega's første CoAxiale værk.
Om CoAxial, har jeg skrevet her: Urforum, geodoc, "Smøringsfri"

Om 2500 er at berette - Blandt andet:
#1. Den første version af 2500 havde børnesygdomme.
#2. Efterhånden som symptomerne viste sig, blev urene indsendt til Omega og opdaterede.
#3. Kritikere af denne foranstaltning er af den opfattelse, "at det var en fesen holdning Omega udviste"
#4. Disse kritikere havde hellere set, at Omega havde indkaldt 100.000 ure til opdatering, således at Omega ville drukne i dem og evt. gå neden om og hjem.
#5. Et slet så blodtørstigt krav er ikke mit; men derimod, at Omega ganske vist optrådte lidt "fesent"; men løste problemerne løbende.

Kaliber 2500 har gennemgået versionerne fra A - D. De tekniske foranstaltninger og detaljer fremgår af: Cousinsuk.com, Calibre 2500 ver A, B, C & D].

Personligt ville jeg ikke have betænkelighed ved at købe uret. - Har det udvist problemer, er de blevet rettede.
Har det ikke udvist problemer - hvad er så problemet?

Med venlig hilsen - Geodoc
İmage
Svar
#5
Hej,

jeg er en gammel mistænksom brokkerøv, men jeg har selv sendt 11k til USA for et Speedmaster Icon_e_sad

Jeg ville gerne have et billede af bagsiden af uret, hvor man kan se at nummeret på uret stemmer overens med nr. på kortet!
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings


Svar
#6
Sindsygt lækkert med sådan nogle gode detaljerede svar Icon_smil!

Jeg har netop skrevet til ham, at jeg gerne vil se bagsiden af uret. Han vil tage nogle billeder, og sende til mig. Samtidigt ville han dog ikke åbne det, da han ville bryde garantien på uret så. Han forsikrede mig da om, at hvis jeg købte det, og fandt ud af det var uoriginalt, så ville han refundere alle pengene. Men at det var købt af en agent fra Omega selv, så det var han 100 % sikker på at det ikke var Icon_smil

Jeg mangler bare at prøve modellen på håndledet inden jeg acceptere købet. Det håber jeg at kan ske hurtigst muligt her i Aalborg Icon_smil

Mvh.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)