Rolex service
#1
Hej med jer,

Jeg har en 2008 Sub date, som kører upåklageligt. Kom til at tænke på om den gamle regel om service hvert 5 år stadig holder - eller om I ser lidt stort på det? Nu koster et service hos en aut forhandler jo en bondegård (vel > 5000 kr i dag?), så er der ikke nogle dygtige ikke-aut på markedet, man kan gøre brug af? Nogen der kender anbefale en ikke-aut på Fyn evt Østjylland?

Bedste hilsner
Svar
#2
Halse i Horsens er et absolut godt bud, Peter Halse har lavet i hundrede vis af service på Rolex, og Alice hos Halse er faktisk uddannet hos aut. Rolex forhandler.

Vi benytter dem selv, også til Rolex
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
#3
Tak for meldingen. Hvad tager Halse for et eftersyn? Og kan man bede om et "lille eftersyn"?

Andre bud f.eks på Fyn?

Mh Claus
Svar
#4
Hvis uret går indenfor +/- 5 sek. per døgn og gør det jævnt og hvis gangreserven ikke er blivet meget kort skulle du bare vente og nyde dit ur. Normalt er vi i 8 til 10år eller mere før uret selv melder behovet for service-eftersyn.
Man skal ikke tage så tungt hvad urproducenterne siger... De har jo selv en interesse i at folk løber ofte til en AD Icon_e_wink
Peter halse er absolut en af de dygtigste, men hvis du bor i Kbh eller i nærheden, ville jeg anbefalle Bo Mølbak på Ø. Farigmasgade. Han har serviceret hundreder af Rolex + alle mulige andre mærker.
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#5
Dog vil jeg anbefale at du får tryktestet uret en gang om året. Det er riiiimeligt vigtigt at der ikke kommer vandskade i uret...
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
#6
Citat:Dog vil jeg anbefale at du får tryktestet uret en gang om året. Det er riiiimeligt vigtigt at der ikke kommer vandskade i uret...

Netop !
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#7
phrede Skrev:Dog vil jeg anbefale at du får tryktestet uret en gang om året. Det er riiiimeligt vigtigt at der ikke kommer vandskade i uret...

Hvad koster det at få tryktestet sit ur?
Alt godt.

Hr. Sonne
Svar
#8
Jeg kan anbefale Ravnkilde på østerbrogade. 300k,- mener jeg han tog for det for mig sidst Icon_smil


-via iPhone
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
#9
phrede Skrev:Jeg kan anbefale Ravnkilde på østerbrogade. 300k,- mener jeg han tog for det for mig sidst Icon_smil


-via iPhone

Vil du mene et 1 år gammelt daytona skal tryktestes? Icon_smil
Alt godt.

Hr. Sonne
Svar
#10
Efter min mening ville jeg kun lade et 1 års Daytona trykteste hvis det kommer en del i vand hver dag. Ikke kun 1 - 2 gange om ugen.

Men da en tryktest er billig ift uret pris, så hvis du har det bedre med det, kan du da gøre det.
Sørg endelig godt for at skruekronerne er helt lukket. Dog ved sportsudøvelser som løb og i regn, skader det ikke at have kronerne til stopuret ude.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)